Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Fan jag glömde visst släcka lyset i lägenheten ser jag :)

20190711_205056.jpg



Det är ju då själve fan att folk inte kan fälla ner sitsen efter sig :)
20190711_211842.jpg


/ SatanG

20190711_205056.jpg


20190711_211842.jpg
 
I dag var jag med några skåningar på en tripp till Norröra. En ville absolut se platsen där man spelade in "Saltkråkan" eller åtminstone delar av den.

Vi åkte Norrtäljevägen, tog av mot Kapellskär. Därefter avfarten mot Blidö. Efter två färjor hamnade vi på Norrsundets brygga. Där förbrukade vi kvartermästarens skaffning. Båten till Norröra tog en kvart. På hemvägen åkte vi kustvägen. Den är roligare än motorvägen men inte lika snabb.

Vi såg farbror Melkers hus mm tillsammans med några dussin turister. Ytterskärgården är en trivsam plats trots blåsten i dag.

Jag kan rekommendera resan för er som tycker om utfärder men ett bättre resealternativ än vårt kan vara att ta båten hela vägen från Stockholm.

Kvällen kommer till viss del att ägnas åt att utfordra en av mina söners två katter och att handla mat. Ser att många har roligare saker för sig.
Har besökt "Saltkråkan" ett par gånger , då med egen båt under den "gamla goda tiden ". En svunnen tid tyvärr . Har tankar på att satsa mina sparslantar på ett nytt ställe i Sveriges vackra skärgård. det sista Svenska kalifatet där man inte behöver bry sig om skjutningar och andra idag vardagliga illdåd
 
Och till Krille, inte lätt att skriva korrekt Thai med vårt alfabet . Dessutom kan jag inte snacka som du gör , men det tror jag du är ganska ensam om här på forumet :reta:
 
Vi kom sent inatt till hotellet.
Frugan sover och jag har inte lustt att gå ner och äta frukost idag.:eek:
Mycket svalare här men kommer att ha @nmax värme på dagen.
Har ledigt tills på måndag. Så det gäller att visa frugan runt här.
JAG kommer att äta steak idag det lovar jag.
Ha det:wai:
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp