Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Nu är det ett svenskt par vi besöker, självklart har dom ingen karaoke. Men det löste tilak, hon är väldigt innovativ:p;):):)

20190713_213102.jpg
 
Har idag bevittnat lastning av min bros tröska som går till Polen. Förra destinationen med andra maskiner blev Litauen.

Hmm får skärbordet plats? Vi måste prova.
79723


Med mycket små marginaler gick det in under tröskan.
79724


79725

:)
79726


Har klippt gräset. Nu klar för avfärd imorgon.
Om ni undrar över fågelskrämman så håller den hägern borta, än så länge. Jag värnar om mina gröna grodor.
79727


IMG_3956.JPG


IMG_3961.JPG


IMG_3963.JPG


IMG_3966.JPG


IMG_3972.JPG

Varför hålla hägern borta, den går väl att få in i en ugn?
 
Testade den nya toastmaskinen jag köpte igår på Big C för 399baht. Grabben gillar ju ost och korv toasten på 7/11. Jag med fast ost och skinka. Gott till kaffet. Nu kan vi göra egna toast hemma :)

När vi inte fått dom värmda på 7/11 så har grabben värmt dom i micron men då blir dom inte så roliga.

Mackan slank ned innan jag hann få en bild men så här ser själva apparaten ut. Endast 700W så inget vidare drag men priset var det ju inget fel på :)

CEE23D73-AAA3-4023-BFA3-8956BD07046D.jpeg
 
Testade den nya toastmaskinen jag köpte igår på Big C för 399baht. Grabben gillar ju ost och korv toasten på 7/11. Jag med fast ost och skinka. Gott till kaffet. Nu kan vi göra egna toast hemma :)

När vi inte fått dom värmda på 7/11 så har grabben värmt dom i micron men då blir dom inte så roliga.

Mackan slank ned innan jag hann få en bild men så här ser själva apparaten ut. Endast 700W så inget vidare drag men priset var det ju inget fel på :)

CEE23D73-AAA3-4023-BFA3-8956BD07046D.jpeg
ja gillar också varma mackor. vi gör ofta sånt man kan leka med allt möjligt och få till läckerheter. Bra köp
 
Eftersom vi lever på norra jordklotet, därav min negativitet angående isen, kräftsäsongen börjar 7/8, men jag har ju tjuvstartat, som traditionen bjuder.
79812
Har du fiskat någon makrill än ? .. Brukar åka ut från Bua hamn en ggn/år. Bra fiske ifjol, fick säkert 250 st, mycket spigg, men den är ju också användbar i det Thailändska köket.:)

angel[1].gif

Möjligen norra halvklotet....
 
Känner mig förbaskat lat idag men det hjälper inte. Vi håller tidtabellen och gick strax efter 8 i morse från Bergen. Nästa Tananger, lots innan kl 17 i eftermiddag. Så fullt upp här trots att det är söndag.
 
Besökt Conrad nere vid Manilabukten för en bukfylla, strandpromenix och lite MOA.
Har lite beslutsskam om jag ska masa mig ner till poolen, ta en grym massage eller sätta på en rulle.
Slutar det regna så kanske man glider förbi Firefly senare för en kvällsmacka.
Fan vad jobbigt med alla beslut som ska tas hela förbannade tiden ;)

/ SatanG

20190714_150855.jpg


20190714_152537.jpg
 
I-lands problem.
Tennisen börjar 20.00 nu
Formel1 börjar 20.10
Dom visar bägge på en irländsk pub som vi sitter på nu.
Jag har iPhone och wi-fi så jag klarar mig, men mannen lär ha ont i nacken i morgon om han ska se bägge samtidigt haha.
 
Har åkt tåg med två söner och ett barnbarn i dag. Vi färdades till Mariefred med dess järnväg och morsade på Björn von Sydow på stationen. Vi åkte med ett dieseldrivet lok från Ukraina/Sovjet från 1973 till Läggesta och vidare till Taxinge. En promenad till slottet belönades med laxsmörgås och en dammsugare. Hemfärden företogs med ånglok från 1915.

Björn var för dagen stins i Läggesta. Ett uppdrag, som han skötte med den äran. En gemensam vän berättade en gullig historia för mig. Björn var konduktör och kom i samspråk med ett gäng amrisar. De frågade Björn vad han gjorde när han inte var konduktör. Han sa att han var försvarsminister. Amrisarna höll på att flabba ihjäl sig. Björn tog saken med fattning. Gick och hämtade sitt tjänstekort som han visade upp och gav amrisarna var sitt visitkort. De sa att så gick det inte till i USA. Jag tror dem. Vi swedisar kanske är lite udda?

För er som inte åkt med tåget på länge kan jag berätta att sträckan mellan Läggesta och Taxinge inviges 2011. Den är i mitt tycke väldigt vacker. Jag rekommenderar denna utfärd som omväxling till thailandsäventyr.
 
Gjort en snabbvisit på Firefly. Tog en fösare men skippade kvällsmackan.

20190714_202218.jpg


20190714_202239.jpg
På Tisd flyger jag till den stan men hinner inte se nåt av nattlivet du upplever, checkar in sent och ut tidigt, blir bara en natt 1 kursdag och kvällsflyget hem.
Blir nära rederikontoret Somerset millenium hotel i Makati city.
Pumpman hämtar upp mig på flygplatsen och kör dit.
Dom hade bokat mig för 2 nätter men hinner med sista flyget så flög hellre hem.

Jäkligt fina foton, nästan så man ångrar att man inte tog en natt till ;)
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp