Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Sitter i taxin, skickade meddelande ombord att säga till Norske ciefen att beställa ombord ett shackbräde så köper jag med en låda vodka ifrån taxfree, så vi har nåt att göra i 4 veckor ;)
Fanns en gång i tiden det funkade ;)

received_361546541431371.jpeg


received_2309693945958147.png

Bara att hoppas på en snabb och behaglig törn. Det svider mär man rullar iväg i taxin.

/ SatanG
 
Nej som jag skrev flera år sen.
Men jag har varit på nyligen Dream World i Bangkok, Underwater world Pattaya, Ramayana Pattaya, Cartoon network Pattaya, Delfinariet Pattaya, alla med dubbel prissättning och jag har fått Thaipris med Thaikörkortet på alla ställen.

Ja på Ramanyana fick jag också bättre pris tack vare thai kk. Var där med Långeman för snart två år sedan. En dam utanför som kom fram till mig. Trodde direkt att hon blåste mig så jag avvaktade för att läsa lite skyltar men insåg snart att det var ett rabatterat pris hon gett mig.
 
Du får semestra i Filippinerna, där får man ingen negativ särbehandling för att man är utlänning. :cool:
Är du dessutom över 60 eller 65 år får du rabatt på vissa restauranger, hotell, färjor och bussar.
Senior citizen med förtur med egen kassa i varuhus gäller alla över 60år.
Även lägre pris vid inträden till parker mm. mot uppvisande av leg, för de som har åldern inne oavsett nationalitet.
Positiv särbehandling :)
Låter ju bra men ändå väljer dom flesta Thailand trots den negativa särbehandlingen.
Märkligt, eller kanske inte.
Du vet alla vi som bor i Thailand kan ju flytta till Phil. Om vi vill...

Den dagen dom lär sig att laga mat i Phil och kommer ikapp med infrastrukturen så ska jag fundera på saken.
 
Låter ju bra men ändå väljer dom flesta Thailand trots den negativa särbehandlingen.
Märkligt, eller kanske inte.
Du vet alla vi som bor i Thailand kan ju flytta till Phil. Om vi vill...

Den dagen dom lär sig att laga mat i Phil och kommer ikapp med infrastrukturen så ska jag fundera på saken.

Finns seniorrabatter i Thailand med på hotel, flyg, Suvarnabhumi etc.

/ SatanG
 
Låter ju bra men ändå väljer dom flesta Thailand trots den negativa särbehandlingen.
Märkligt, eller kanske inte.
Du vet alla vi som bor i Thailand kan ju flytta till Phil. Om vi vill...

Den dagen dom lär sig att laga mat i Phil och kommer ikapp med infrastrukturen så ska jag fundera på saken.
Nej, färre och färre väljer Thailand, bara de som gått ”all in” tvingas bli kvar.
Nu tappar Thailand rejält med turister och farangerna har börjat välja andra länder om du missat det.
Thailand utvecklas väldigt negativt nu för de som vill bo i landet och snart blir det det än värre om IM går på som dom gör.
Även detta med farangpriser retar upp många.

I Phil ökade turismen med + 11,5% första halvåret och många är tidigare thailandsturister.
Antalet engelsmän och amerikaner som lämnar Thailand till förmån för Phil och Malaysia är rätt många just nu, vad det nu kan bero på?

Sen är det ju detta med språket............ :cool:
 
Nej, färre och färre väljer Thailand, bara de som gått ”all in” tvingas bli kvar.
Nu tappar Thailand rejält med turister och farangerna har börjat välja andra länder om du missat det.
Thailand utvecklas väldigt negativt nu för de som vill bo i landet och snart blir det det än värre om IM går på som dom gör.
Även detta med farangpriser retar upp många.

I Phil ökade turismen med + 11,5% första halvåret och många är tidigare thailandsturister.
Antalet engelsmän och amerikaner som lämnar Thailand till förmån för Phil och Malaysia är rätt många just nu, vad det nu kan bero på?

Sen är det ju detta med språket............ :cool:
Dom enda som lämnar Thailand är dom som inte har råd att vara kvar, jag känner inte till en enda trots att det finns en del garantipensions gubbar här.
Bara dom riktigt fattiga som fått problem med visum, dit hör även många engelsmän och jänkare pga att deras kunsulat inte längre skriver ut inkomstbevis. Dom som lämnar gör det för att dom är tvungna, inte för att dom vill.

Finns det ex nån här på forumet som lämnat?

Precis alla jag känner i HH skulle kunna välja Phil istället men ingen vill dit.
Va en som bott här i 25 år som åkte dit och träffade en tjej och hyrde sig en condo.
Men han tröttnade efter ett halvår och har avvecklat allt i Phil och fixat en Thai tjej istället. Frågade honom varför, maten, kriminalitet och infrastruktur.
Thailand vinner i längden om man har pengarna.
 
Dom enda som lämnar Thailand är dom som inte har råd att vara kvar, jag känner inte till en enda trots att det finns en del garantipensions gubbar här.
Bara dom riktigt fattiga som fått problem med visum, dit hör även många engelsmän och jänkare pga att deras kunsulat inte längre skriver ut inkomstbevis. Dom som lämnar gör det för att dom är tvungna, inte för att dom vill.

Finns det ex nån här på forumet som lämnat?
Det finns flera på detta forum som skrivit att dom har för avsikt att inte besöka Thailand igen eller att korta ner på besöken.
En rekar väl om att flytta till Malaysia just nu.

Visst är vägarna sämre på många håll, men håller god Hua Hin klass överlag.
Själv har vi fått en ny fyrfilig väg till Masbate City, en dröm att köra de 50km dit.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp