Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Det måste svida rejält att det är bättre än drömlandet Thailand på många områden. :cool:
Alla länder har sina för- och nackdelar. Att Filippinerna brottas med en hög kriminalitet är välkänt, president Duterte till trots. Thailand strular med Immigration. Men för de flesta av oss med fruar från Thailand finns nog enbart ett alternativ. Det känns ändå rätt att vi stannar kvar i Sverige trots att det inte är problemfritt heller.
 
Alla länder har sina för- och nackdelar. Att Filippinerna brottas med en hög kriminalitet är välkänt, president Duterte till trots. Thailand strular med Immigration. Men för de flesta av oss med fruar från Thailand finns nog enbart ett alternativ. Det känns ändå rätt att vi stannar kvar i Sverige trots att det inte är problemfritt heller.
Visst är det så, hade jag inte en filippinsk fru så skulle Malaysia vara mitt förstaval för att få bo i ett varmt klimat.
Allt det negativa om Thailand är det ju de boende i Thailand som tar upp i en massa trådar.
Tycker det är synd att Thailand utvecklas åt fel håll mot sina utländska gäster som tillför landet så mycket.
Grannländerna går en ny vår till mötes är min spådom.

Liksom i Thailand oroas farangerna/expats i Phil av den stora ökningen av kineser som väller in. Dom är inte populära där heller.
 
Nu börjar jag koka lite smått på denna FPSO.
Fanns 1 ledig plats idag som någon annan tog. Blev en till ledig plats då en man saknades på vägen ut.
Tänkte att jag kniper den platsen, men det sket sig då någon annan tydligen var mer prioriterad att få hem.

Smått irriterad här ute. 8:e dagen på jobb och det verkar bli hem och borsta tänderna för att sedan dra till Sandnessjøen på måndag.
 
Det måste svida rejält att det är bättre än drömlandet Thailand på många områden. :cool:

Jag vet inte om det gör det. Är bara du som säger det är så.

Vet ingen annan som lämnat Thailand för Filli. Har inte heller själv varit på Filli så kam inte uttala mig. Men då den stora massan här oftast säger annorlunda än dig... ja, då misstänker jag att majoriteten har rätt.

Att du hittat din oas och trivs med den tillvaron betyder ju verkligen inte att den är universell, just det tycker jag saknas i din propaganda. Förståelsen för att folk är olika och tycker olika. På den punkten är du väldigt lik IL.... som en krokodil... stor mun men väldigt små öron.

Har två grannar på Samet, de är engelsmän men båda har flickvänner från Filli, så där är det fyra utlänningar som regelbundet åker till immigration. Undra varför de valt att bo i Thailand?
 
Jag vet inte om det gör det. Är bara du som säger det är så.

Vet ingen annan som lämnat Thailand för Filli. Har inte heller själv varit på Filli så kam inte uttala mig. Men då den stora massan här oftast säger annorlunda än dig... ja, då misstänker jag att majoriteten har rätt.

Att du hittat din oas och trivs med den tillvaron betyder ju verkligen inte att den är universell, just det tycker jag saknas i din propaganda. Förståelsen för att folk är olika och tycker olika. På den punkten är du väldigt lik IL.... som en krokodil... stor mun men väldigt små öron.

Har två grannar på Samet, de är engelsmän men båda har flickvänner från Filli, så där är det fyra utlänningar som regelbundet åker till immigration. Undra varför de valt att bo i Thailand?
Jag vet mycket väl att massor av faranger bara vill umgås med främst sina landsmän och då är Thailand mycket enklare.
Här läser man regelbundet att inte många skulle klara av att bo i spenaten mer än någon vecka. Tristessen, maten och utanförskapet bryter ner dom fort.
Man har valt att bo där man har likasinnade landsmän och valt att bara umgås västerlänningar.

Vissa klarar av att leva med lokala människor och andra inte.

Hade en tysk granne som flyttade från Pattis till Dumaguete men flyttade tillbaka efter två år då han inte fick några tyska vänner där.
Det får man väga in i sina val, erimiter som bor i byarna är det gott om i Phil eller sällskapssjuka som måste bo i en stad och umgås med sina landsmän.
 
Jag vet inte om det gör det. Är bara du som säger det är så.

Vet ingen annan som lämnat Thailand för Filli. Har inte heller själv varit på Filli så kam inte uttala mig. Men då den stora massan här oftast säger annorlunda än dig... ja, då misstänker jag att majoriteten har rätt.

Att du hittat din oas och trivs med den tillvaron betyder ju verkligen inte att den är universell, just det tycker jag saknas i din propaganda. Förståelsen för att folk är olika och tycker olika. På den punkten är du väldigt lik IL.... som en krokodil... stor mun men väldigt små öron.

Har två grannar på Samet, de är engelsmän men båda har flickvänner från Filli, så där är det fyra utlänningar som regelbundet åker till immigration. Undra varför de valt att bo i Thailand?
Min kusin har en dam från Filippinerna, har varit där flera gånger.
Båda väljer Thailand numera. Bättre säger de båda.
Jag tror det är väldigt personligt vad man upplever som bättre.
Ok, fler talar engelska i Filippinerna, men sämre mentalitet om man skall tro kusinen och hans fili dam.
 
Har snart bott 6 år här uppe i Loei nu, trivs alldeles utmärkt. Vad ja vet fins i dag inga svenskar här, fans en för något år sedan men han strulade till de med sin fru så han fick dra. Vi umgås ganska mycket med några av min frus gamla skolkompisar, många har kinesiskt i blodet men har bra liv. Inte som fattiga bönder dom är ofta egna företagare, pratar bra engelska så de är inget problem. Så jag /vi har inga funderingar på att flytta
 
Det finns flera på detta forum som skrivit att dom har för avsikt att inte besöka Thailand igen eller att korta ner på besöken.
En rekar väl om att flytta till Malaysia just nu.

Visst är vägarna sämre på många håll, men håller god Hua Hin klass överlag.
Själv har vi fått en ny fyrfilig väg till Masbate City, en dröm att köra de 50km dit.
Ja Khuntan rekar Malaysia, inte Phil..
Och det pga att han dabbat sig på im.
 
Jag vet inte om det gör det. Är bara du som säger det är så.

Vet ingen annan som lämnat Thailand för Filli. Har inte heller själv varit på Filli så kam inte uttala mig. Men då den stora massan här oftast säger annorlunda än dig... ja, då misstänker jag att majoriteten har rätt.

Att du hittat din oas och trivs med den tillvaron betyder ju verkligen inte att den är universell, just det tycker jag saknas i din propaganda. Förståelsen för att folk är olika och tycker olika. På den punkten är du väldigt lik IL.... som en krokodil... stor mun men väldigt små öron.

Har två grannar på Samet, de är engelsmän men båda har flickvänner från Filli, så där är det fyra utlänningar som regelbundet åker till immigration. Undra varför de valt att bo i Thailand?
Man kan änna tro att du känner Kurant irl?
 
Min kusin har en dam från Filippinerna, har varit där flera gånger.
Båda väljer Thailand numera. Bättre säger de båda.
Jag tror det är väldigt personligt vad man upplever som bättre.
Ok, fler talar engelska i Filippinerna, men sämre mentalitet om man skall tro kusinen och hans fili dam.
De flesta som har åsikter här har aldrig besökt Phil utan hört av en bekants bekant.

Jag har 6år i Thailand och 3år i Phil.
En bra grund jämfört med stenborden.

Det som du regelbundet skriver om IM, 24 timmars rapporter, TM30, hembesök kan väl inte vara bättre?
Skrämmande utveckling i mina ögon.
 
Känner ju flera skandinaver i rederiet som bor eller har bott på Filippinerna, några av dom har tagit familjen och flyttat till Nordiskt land för dom inte gillar utvecklingen i landet, dom som bor kvar säger att dom ångrar att dom inte valde Thailands istället och det mest pga infrastrukturen.
Dom har alla bott mer än 10 år på Filippinerna även dom som valt att flytta hem till kylan i Nord.
 
Känner ju flera skandinaver i rederiet som bor eller har bott på Filippinerna, några av dom har tagit familjen och flyttat till Nordiskt land för dom inte gillar utvecklingen i landet, dom som bor kvar säger att dom ångrar att dom inte valde Thailands istället och det mest pga infrastrukturen.
Dom har alla bott mer än 10 år på Filippinerna även dom som valt att flytta hem till kylan i Nord.
Känner också några som flyttat hem till Sverige.
Dom tycker det är för dyrt att bo i ett land utan social trygghet och utbildning kostar.
Dom väljer en ekonomisk trygghet i bidragslandet i norr.
 
Känner också några som flyttat hem till Sverige.
Dom tycker det är för dyrt att bo i ett land utan social trygghet och utbildning kostar.
Dom väljer en ekonomisk trygghet i bidragslandet i norr.
Har man skattat för det är det inget att skämmas över. Det finns en anledning till att många filippinare har vapen hemma, har jag sett med egna ögon kriminaliten skrämmer även en del filippinare. Men det skiljer säkert en hel del mellan olika delar av landet, själv skulle jag i så fall kunna fundera över att bo i Davao.
 
Känner också några som flyttat hem till Sverige.
Dom tycker det är för dyrt att bo i ett land utan social trygghet och utbildning kostar.
Dom väljer en ekonomisk trygghet i bidragslandet i norr.
55555 dom är rätt välställda seniorbefäl.
Dom gillade inte utvecklingen och mördandet när nuvarande president tog över.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp