Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Batu caves var en sevärdhet.
Hindutempel.

20190910_160626.jpg


20190910_160505.jpg


20190910_160717.jpg


20190910_160417.jpg


20190910_160215.jpg
Jag var i Batu Cave 1994. Måste säga att det var mycket sevärt. Men trappan upp (var det inte ca 300 trappsteg) är inte nådig i stekande sol, man kunde vrida ur T-shirten. Ett minne för livet, rekommenderas!
 
Har tröttnat på brillorna, så provar i skrivande stund progressiva linser.
Skall testa dessa i 3 veckor innan återbesök hos optikern. Intresseklubben anmäler sig :D :D :p

Men har en fråga här, finns det någon vänlig själ som har progressiva linser här på forat? Och isåfall, är ni nöjda?

Optikern gjorde klart för mig att det inte blir lika bra som med glasögonen, och tar tid för ögonen att vänja sig.

Skall testa dom till favoritprogramet idol:afro:Är ju inte mycket att missa om jag nu inte ser tv:n;)
 
Har tröttnat på brillorna, så provar i skrivande stund progressiva linser.
Skall testa dessa i 3 veckor innan återbesök hos optikern. Intresseklubben anmäler sig :D :D :p

Men har en fråga här, finns det någon vänlig själ som har progressiva linser här på forat? Och isåfall, är ni nöjda?

Optikern gjorde klart för mig att det inte blir lika bra som med glasögonen, och tar tid för ögonen att vänja sig.

Skall testa dom till favoritprogramet idol:afro:Är ju inte mycket att missa om jag nu inte ser tv:n;)
Tyvärr, jag har progressiva glasögon, visste inte att det fanns i linser. Så även jag är intresserad av era svar.
 
Det kallas progressiva linser, men är inte 2 styrkor i en lins ;)

Har du kollat om du kan operera? Jag blev supernöjd efter min operation hos Memira i Uppsala. Dom kan ju inte fixa alla fel men oftast gör dom en gratis undersökning/konsultation. Då vet du ju vad dom kan eller inte kan fixa och till vilket pris.
Jag körde linser i många år men hade ofta problem. Skötte mig inte exemplariskt skall väl tilläggas. Skönt att slippa brillor och linser efter operation.
 
Har du kollat om du kan operera? Jag blev supernöjd efter min operation hos Memira i Uppsala. Dom kan ju inte fixa alla fel men oftast gör dom en gratis undersökning/konsultation. Då vet du ju vad dom kan eller inte kan fixa och till vilket pris.
Jag körde linser i många år men hade ofta problem. Skötte mig inte exemplariskt skall väl tilläggas. Skönt att slippa brillor och linser efter operation.
Jag har en god vän som är klinikchef på memira.
Han erbjöd mig för 3 år sedan operation till väldigt bra pris, hade tom bokad tid för operation.

Tyvärr va jag en fegis, så blev ingen operation.
Men har börjat fundera på operation igen.
 
Så då är avmönstringsdagen här, imorrn skall jag upp på berget och in i grottorna, blir spännande, se dessa tunnlar soldaterna låg och tryckte i.
Fast ikväll tar jag stafettpinnen av @Micke.T han behöver väl inte den föränns till helgen.
Blir det vin och förhoppningsvis god mat.
Lite tråkigt att man mönstrar av själv nu, innan har vi ju alltid varit några stycken som gått ut och druckit avmönstringsöl om det blivit hotell.

20190910_163759.jpg
 
Så då är avmönstringsdagen här, imorrn skall jag upp på berget och in i grottorna, blir spännande, se dessa tunnlar soldaterna låg och tryckte i.
Fast ikväll tar jag stafettpinnen av @Micke.T han behöver väl inte den föränns till helgen.
Blir det vin och förhoppningsvis god mat.
Lite tråkigt att man mönstrar av själv nu, innan har vi ju alltid varit några stycken som gått ut och druckit avmönstringsöl om det blivit hotell.

20190910_163759.jpg
Ha det gott! Men du behöver inte vara ensam, bjud med några av kusinerna uppe på klippan, då blir det säkert livat på krogen. ;):D
 
Tyvärr, jag har progressiva glasögon, visste inte att det fanns i linser. Så även jag är intresserad av era svar.
Linsoperationer är sveriges vanligaste operation. Jag har genomgått op p g a problem med högt tryck mm. Då fick jag välja och valde att vara beroende av läsglasögon för att kunna se på långt håll. Kostnad 275 Sek för öppenvårdsbesök. En av mina söner tröttnade på linser/glasögon och valde linser med två styrkor. Det blev dyrt men lyckat.

Om läkaren anser att det handlar om ett medicinskt fel är det billigt annars dyrt.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp