Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Satte ut annons på grabbens 744 A-traktor från 88 samt min Toyota Avensis från 99 på blocket i fredags. Dessa två biltyper har attraherat de mest struliga bilköparna jag stött på under mitt liv, och jag har sålt rätt många bilar.
Hittills har det ringt/mailat 3 st afrikaner, samt en Svensk bulvan för en afrikan, och velat köpa Toyotan. Samma snack varje gång, "sista pris" är utgångsrepliken och sen ska den då förstås betalas kontant och exporteras. Priset är satt lågt i förhållande till likvärdiga objekt men skall ändå prutas ned till minst hälften innan de ens har sett bilen.
Första spekulanten på A-traktorn ville att jag skulle köra den till Nyköping för visning (från Uppsala), och nummer två ville byta den mot en trimmad moped. Jag avböjde bägge.
Just nu försöker jag få ordning på min tour genom Sverige tillsammans med 10 turkiska statstjänstemän och en tolk. De har ändrats sig beträffande hur många som vill äta fisk och hur många som vill äta anka på ett av ställena 2 gånger bara idag. Jag kommer hinna bryta ihop innan veckan är över.
Pratade en gång med en entreprenör i Rinkeby. Han hade etniska priser. Han visste hur många procent en viss grupp ville pruta och satte priset därefter. Hörde av min vän militärhistorikern att i fångenskap är det alltid den äldste turken som bestämmer över gruppen. Fundera på att utse äldste turken till menychef för gruppen och låt honom rapportera till dig vad han har bestämt.

Min insats som guide inställdes. Ordinarie guiden körde sitt. Därefter orkade inte gruppen mer utan "kände" för öl.
 
Sheffield., UK. Blev reparation idag.. bränslefilter läckte. Det han skulle byta till passa inte. Det blir nya tag imorgon bitti..

20190916_190658.jpg


Hade en bra dag Fredagen den 13e. Dagarna efter brukar oturen komma istället
 
Konstigt väder, fuktig luft väller in med sydväst monsunen.
Påminner om dimma till havs.
Vi har skördat kokosnötter på morgonen, bra med eget förråd.
Tyvärr ligger fisket nere då det blåser för mycket.
 
Körde frugan till jobbet i morse efter sedvanligt kaffedrickande. Har tillbringat morgonen med att påskynda processen att installera solceller på huset jag bor i. Har tagit tid att få styrelsen att komma till skott. Nu gäller det att köra på innan någon får fördröjd beslutsångest. Jag skulle ha seglat med en kompis men 9 s/m på Mälaren tyckte vi var för våldsamt för hans lilla båt.
Har prexis köpt en bo-rätt i Gurraberg, får se hur den ordförande är, bodde i en HSB i Orminge förut, han var röd så Stalin hade rodnat! :p :xmas_smiley: :nod:
 
Många brf har svårt att hitta folk till styrelserna. Den som frågar efter var toaletten ligger blir vald till ordförande för att han är vältalig. Hoppas, att du får det bättre efter flytten.
Jag kan va med i styrelsen om det behövs, sitter nu i krigsveteraner från svensk Finland här i Stockholm som har möten på Karlberg 3 gånger per år.
Den yngsta e jag med 64 bast, den som har mest år på nacken är 96 bast! Imponerande killar e det! Är även med i rikssvenska krigsveteraner där yngsta är runt 30 bast, dom har vart i typ Mali och såna ställen!
 
Jag kan va med i styrelsen om det behövs, sitter nu i krigsveteraner från svensk Finland här i Stockholm som har möten på Karlberg 3 gånger per år.
Den yngsta e jag med 64 bast, den som har mest år på nacken är 96 bast! Imponerande killar e det! Är även med i rikssvenska krigsveteraner där yngsta är runt 30 bast, dom har vart i typ Mali och såna ställen!
Du har god kampanda. Det kan behövas för att styra upp juniorerna. Många juniorer kan allt om internet och att titta på poddar men inte så mycket om verkligheten.
 
Du har god kampanda. Det kan behövas för att styra upp juniorerna. Många juniorer kan allt om internet och att titta på poddar men inte så mycket om verkligheten.

Sedan finns det dom som är mellan juniorerna och seniorerna. Dvs 70-talister och början av 80-talet.

Man kan lugnt påstå att vi är den bästa generationen med extremt god marginal.
 
ÄTA jobb är bra för ekonomin i projektet och den privata plånboken.

Men...!!!

Jag hatar att göra om saker två gånger, så avskyr att behöva plocka mer något jag redan gjort.


Då är vi 2 men våran bonus är nästan helt baserad på extrajobb så det är bara att bita i det sura äpplet och gå in och köra på!!

45 dagar kvar tills man får åka till Thailand iaf något att se fram emot
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp