Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Efter några koppar morgonkaffe & mackor,så blir det byte till vinterdäck snart. Det brukar ju inte vara nå problem men med opererat finger efter blodförgiftningen blir det nog lite knökigare.
 
@PanPan var och kollade runt med julgrejor inte mycket att se.
Men pratade med killen vid kassan och frågade om julmust han var ett frågetecken i fesan kanske min fina Thai gick i genom hans öron.
Sen visade jag honom bild av julmust och han påstod att det skulle kom när som helst.
Var nu inte så övertygat på vad han sa.
Så kollade med några andra som jobbade och en var så ärlig och sa skicka ett email till customer service som jag har gjort och de ska återkomma med svar inom 48 timma.
Är lite nyfiken själv..:xmas_smiley:
 
@PanPan var och kollade runt med julgrejor inte mycket att se.
Men pratade med killen vid kassan och frågade om julmust han var ett frågetecken i fesan kanske min fina Thai gick i genom hans öron.
Sen visade jag honom bild av julmust och han pårstog att det skulle kom när som helst.
Var nu inte så övertygat på vad han sa.
Så kollade med några andra som jobbade och en var så ärlig och sa skicka ett email till customer service som jag har gjort och de ska återkomma med svar inom 48 timma.
Är lite nyfiken själv..:xmas_smiley:
Ok.
Ja, julmust måste man ju ha.
Var kompis som sa att alla IKEA i utlandet tar in julmust i matbutiken till jul.
 
Jag har inte varit mycket aktiv på TS de senaste månaderna. Delvis för att jag har haft mycket att göra under den underbara sommaren. Delvis av ointresse för all politik och klimatsnack och annat skitsnack/gnabbande. :DIngen klagan, jag bara skumläser eller hoppat över det som inte intresserar mig.
För ett par månader sedan hade jag bokat flyg till Thailand den 10 Oktober. I Torsdag ringde Turkarna och ville att jag skulle delta i ett möte i Stockholm den 14 Okt. angående ett projekt som dom ska lämna anbud på. Helenelund - Bromma Airport tramway. Jag accepterade och gick med på att flytta fram resan till Thailand. I Fredags kom ett mail att dom ville att jag först kommer till deras head office i Istanbul den 8-11 Okt. för att diskutera igenom projektet. Jag är inte alls intresserad av att jobba i Sverige men jag ville inte säga nej eftersom jag är mer intresserad av projektet i Zambia. Hade jag tackat nej till att ställa upp för detta projektet så hade jag kanske inte blivit tillfrågat om/när dom får Zambia projektet. Sånt är livet. Har varit en stressig helg att städa upp allt inför vintern. Har endast två dagar kvar i Sverige 12 och 16 Okt, reser till Thailand den 17 Okt. Får se hur lång tid jag får stanna där. Har bokat hemresa den 15 April. Har inte haft problem att fördriva tiden så det kan bli tungt att börja jobba igen. Jag har legat lågt och tackat nej till två jobberbjudande i Saudi och ett i Mumbai. 7 år Saudi räcker för mig och skitiga Mumbai helt ointressant.
Det finns ju även trådar där man spänner musklerna om vem som har finaste bilen eller huset , åker /flyger mest exklusivt mm . ;)
 
Det finns ju även trådar där man spänner musklerna om vem som har finaste bilen eller huset , åker /flyger mest exklusivt mm . ;)
Gött att se att folk har lyckats och är positiva, kan man använda dom som riktmärke och försöka komma dit med en dag.
Hoppas jag med en dag kan ha råd med snyggaste bilen och huset.
Siktar högt hoppas jag når 1/4 av höjden ;)
Men jag är nöjd med det lilla jag har idag med om jag inte når dit, men ett mål skall man ha om man når fram är en annan sak ;)
 
Gött att se att folk har lyckats och är positiva, kan man använda dom som riktmärke och försöka komma dit med en dag.
Hoppas jag med en dag kan ha råd med snyggaste bilen och huset.
Siktar högt hoppas jag når 1/4 av höjden ;)
Men jag är nöjd med det lilla jag har idag med om jag inte når dit, men ett mål skall man ha om man når fram är en annan sak ;)
Jag känner en kille som alltid lägger ut sina bilder på Thai Air ,, exclusivt som fn skall det vara , Han kör tradare och äter blodpudding till vardags , men många i hans umgänge i Thailand har gått på detta om att han är en gott-stältare 5555 ;)
 
Gött att se att folk har lyckats och är positiva, kan man använda dom som riktmärke och försöka komma dit med en dag.
Hoppas jag med en dag kan ha råd med snyggaste bilen och huset.
Siktar högt hoppas jag når 1/4 av höjden ;)
Men jag är nöjd med det lilla jag har idag med om jag inte når dit, men ett mål skall man ha om man når fram är en annan sak ;)
Lycka till panpan....
Jag är 60+ och strävar fortfarande.
 
Frukosten avklarad. Lagom till mig. Hämtning om en timme, endast 5min till huvudkontoret. Läste snabbt igenom dokumenten igår angående projektet Helenelund-Bromma Airport tramway. Några anmärkningar/frågor har jag att framföra. Det blir genomgång av mycket mer dokument idag.

IMG_4574[1].JPG


Chefen för anbudsavdelningen. Han samlar nog på anbudshandlingar...
POVY8724[1].JPG


IMG_4574[1].JPG


POVY8724[1].JPG

Skuggan under näsan (tavlan) gör att man får lite tyskvibbar
 
Efter en dags frånvaro pga svår tidsbrist så är jag tillbaka igen. Har varit upptagen med långlotsningar och täta hamnanlöp. Men i morse lämnade vi Bergen och har nu kurs mot Fredericia i Danmark där vi skall lasta sent på fredag, lossning i Göteborg. Eftersom vi även skall lasta där så blir det avmönstring under första halvan av nästa vecka för 4 veckors ledighet, nu skall det anpassas för jul hemma för min del.
 
Satt mig på plats, tog sololja på med factor 50 så jag skulle kunna sitta lite längre idag, vart så fint väder.
Laddat ner en ny bok som heter Artemis, riktigt bra än sålänge, av samma författare som skrev the Martian som också var jäkligt bra och blev film med Matt Damon men den har jag inte sett än.
Blir ingen avgång mot skroten heller under denna turen så blir 5 veckors solande, gymma och prommenad, ny hälsotur.
Hade inte tappat nåt på gymmet av 3 veckor iland så var bara att fortsätta där jag slutade ;)
Drog in fötterna så inte @Holmen blev helt till sig ;)

20191009_122021.jpg
 
Satt mig på plats, tog sololja på med factor 50 så jag skulle kunna sitta lite längre idag, vart så fint väder.
Laddat ner en ny bok som heter Artemis, riktigt bra än sålänge, av samma författare som skrev the Martian som också var jäkligt bra och blev film med Matt Damon men den har jag inte sett än.
Blir ingen avgång mot skroten heller under denna turen så blir 5 veckors solande, gymma och prommenad, ny hälsotur.
Hade inte tappat nåt på gymmet av 3 veckor iland så var bara att fortsätta där jag slutade ;)
Drog in fötterna så inte @Holmen blev helt till sig ;)

20191009_122021.jpg
Peek a boo
Var är du?
 
Satt mig på plats, tog sololja på med factor 50 så jag skulle kunna sitta lite längre idag, vart så fint väder.
Laddat ner en ny bok som heter Artemis, riktigt bra än sålänge, av samma författare som skrev the Martian som också var jäkligt bra och blev film med Matt Damon men den har jag inte sett än.
Blir ingen avgång mot skroten heller under denna turen så blir 5 veckors solande, gymma och prommenad, ny hälsotur.
Hade inte tappat nåt på gymmet av 3 veckor iland så var bara att fortsätta där jag slutade ;)
Drog in fötterna så inte @Holmen blev helt till sig ;)

20191009_122021.jpg
Fy fasen vad tråkigt att ha det så gött! ;) Då är norska kusten bättre, tiden går fort.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp