Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Frukosten avklarad. Lagom till mig. Hämtning om en timme, endast 5min till huvudkontoret. Läste snabbt igenom dokumenten igår angående projektet Helenelund-Bromma Airport tramway. Några anmärkningar/frågor har jag att framföra. Det blir genomgång av mycket mer dokument idag.

IMG_4574[1].JPG


Chefen för anbudsavdelningen. Han samlar nog på anbudshandlingar...
POVY8724[1].JPG


IMG_4574[1].JPG


POVY8724[1].JPG
Är det ett foto på Stefan Lövén han har på väggen?
 
Tyckte ju dem här såg snygga ut, men inte frugan hon tyckte det var fult, snyggt för henne och som hon vill att det skall se ut är som en bakgård i Isaan, enkelt och billigt.
Ja det får bli enkelt och billigt då, hennes mat och köksskötseln passar bäst i enkelt och billigt ;)
Jag fixar min grill vid terassen ;)

Slider3.jpg


images (3).jpeg


base_cab_home.jpg


kitchen-sink-cabinet-farmhouse-5c74b6741c1de.jpg
Du gör rätt att lyssna på din fru. Hon vill inte sticka ut, för en Thai är dom fina köksgrejerna i dina bilder överdådig lyx.
För dig antagligen rätt vanligt, eller bara snygga och praktiska.
Jag fick mina idéer igenom genom att göra dom själv men jag har ju tid. Fast inte är dom så fina som i dina bilder. :p
Det som fick mig att reagera på ditt inlägg var bakgården i Isaan. Fast det är likadant i mindre orter i alla fall. Utekök, eller åtminstone längst bort i huset.
Jag som är motfall satte köket som första rum, bara en rumsfördelare till vardagsrum. Det har funkat fint och det är väl huvudsaken. :wai:
 
Du gör rätt att lyssna på din fru. Hon vill inte sticka ut, för en Thai är dom fina köksgrejerna i dina bilder överdådig lyx.
För dig antagligen rätt vanligt, eller bara snygga och praktiska.
Jag fick mina idéer igenom genom att göra dom själv men jag har ju tid. Fast inte är dom så fina som i dina bilder. :p
Det som fick mig att reagera på ditt inlägg var bakgården i Isaan. Fast det är likadant i mindre orter i alla fall. Utekök, eller åtminstone längst bort i huset.
Jag som är motfall satte köket som första rum, bara en rumsfördelare till vardagsrum. Det har funkat fint och det är väl huvudsaken. :wai:
Jag håller nu inte helt med dig @Mr.Jo
@PanPan bor i "village" där tycker jag att det passar bra med sådan kök.
Jag ville ha samma i uterummet i Isaan men min fru sa också nej för fint. OK! Detta är ditt hus sa jag och hon fick som hon ville.
Toffel som jag är :xmas_smiley:
Men jag vet att hon ångrade detta beslut.
 
Du gör rätt att lyssna på din fru. Hon vill inte sticka ut, för en Thai är dom fina köksgrejerna i dina bilder överdådig lyx.
För dig antagligen rätt vanligt, eller bara snygga och praktiska.
Jag fick mina idéer igenom genom att göra dom själv men jag har ju tid. Fast inte är dom så fina som i dina bilder. :p
Det som fick mig att reagera på ditt inlägg var bakgården i Isaan. Fast det är likadant i mindre orter i alla fall. Utekök, eller åtminstone längst bort i huset.
Jag som är motfall satte köket som första rum, bara en rumsfördelare till vardagsrum. Det har funkat fint och det är väl huvudsaken. :wai:
Nu har vi ett kök redan.
Vårat kök på baksidan kommer inte synas utåt, jag bor inte i en by i Isaan utan i en village utanför Pattaya.
Jag känner min fru bäst själv och när hon vart i ett kök så ser det ut som en soptipp efteråt och städa kan hon inte, därav att hon gillar mest ett kök som ser ut som en bakgård i Isaan typ som på bilden.
Men som sagt var hon skall få ett enkelt kök så hon slipper grisa ner i inneköket så har vi var sitt kök.
Vi delar säng men inte kök ;)

Thai Outdoor Rainwater Run-off Water Storage Isaan.jpg
 
Nu har vi ett kök redan.
Vårat kök på baksidan kommer inte synas utåt, jag bor inte i en by i Isaan utan i en village utanför Pattaya.
Jag känner min fru bäst själv och när hon vart i ett kök så ser det ut som en soptipp efteråt och städa kan hon inte, därav att hon gillar mest ett kök som ser ut som en bakgård i Isaan typ som på bilden.
Men som sagt var hon skall få ett enkelt kök så hon slipper grisa ner i inneköket så har vi var sitt kök.
Vi delar säng men inte kök ;)

Thai Outdoor Rainwater Run-off Water Storage Isaan.jpg
Ser lika grisigt ut som hos mina svärföreldra.
Men som tur är min fru grisar inte och HATAR när det är skitigt runt om kring.
 
Ser lika grisigt ut som hos mina svärföreldra.
Men som tur är min fru grisar inte och HATAR när det är skitigt runt om kring.
Bilden har jag hittat på nätet, hade det sett ut så hemma hade jag begärt skiljsmässa.
Ville bara visa vad som är hennes bild av snyggt, dem bilderna jag visade på mer västerländskstandard var fula sa hon, inte att hon tyckte det var för mycket utan fula.
Hade hon fått möblera huset själv hade vi haft fullt av plasthyllor stående längs väggarna, sovit och ätit på golvet och ett kök som på bilden, det är snyggt i hennes ögon ;)
 
Bilden har jag hittat på nätet, hade det sett ut så hemma hade jag begärt skiljsmässa.
Ville bara visa vad som är hennes bild av snyggt, dem bilderna jag visade på mer västerländskstandard var fula sa hon, inte att hon tyckte det var för mycket utan fula.
Hade hon fått möblera huset själv hade vi haft fullt av plasthyllor stående längs väggarna, sovit och ätit på golvet och ett kök som på bilden, det är snyggt i hennes ögon ;)

5555 underbart beskrivet av kök mm. Hade klimatet i Sverige varit något varmare hade jag byggt ett utekök här också och förvisat frugan dit. Fick hon husera fritt så skulle det garanterat se ut som uppe i isaan byn. Total katastrof i lådor och skåp. Här hemma så får jag hela tiden hålla efter i köket och inte bara där föresten :) Skulle t.ex. stekpannan gå ned i bestickslådan så skulle jag finna den där 2 gånger av 3 555555 :)
 
5555 underbart beskrivet av kök mm. Hade klimatet i Sverige varit något varmare hade jag byggt ett utekök här också och förvisat frugan dit. Fick hon husera fritt så skulle det garanterat se ut som uppe i isaan byn. Total katastrof i lådor och skåp. Här hemma så får jag hela tiden hålla efter i köket och inte bara där föresten :) Skulle t.ex. stekpannan gå ned i bestickslådan så skulle jag finna den där 2 gånger av 3 555555 :)
Låter som din och min fru är väldigt lika, exakt så som du skriver har jag det.
Skall bli så skönt när uteköket är klart.
I bestickslådan känns som jag kan hitta allt möjligt när jag kommer hem.
 
Låter som din och min fru är väldigt lika, exakt så som du skriver har jag det.
Skall bli så skönt när uteköket är klart.
I bestickslådan känns som jag kan hitta allt möjligt när jag kommer hem.
Bättre ordning hemma hos mig.. men trenden det senaste inom hushållsdesign är art sätta en svart sopsäck mitt på bordet.. på alla bord så ungarna enkelt kan slänga sitt skräp där istället för att låta det ligga kvar på borden eller där de hamnat..
Låter det logiskt..?
 
Bättre ordning hemma hos mig.. men trenden det senaste inom hushållsdesign är art sätta en svart sopsäck mitt på bordet.. på alla bord så ungarna enkelt kan slänga sitt skräp där istället för att låta det ligga kvar på borden eller där de hamnat..
Låter det logiskt..?
Nej det låter slappt, ha massa svarta sopsäckar överallt på borden, nä same same ;) det är skit det med ;)
Det blir ordning hemma när jag kommer hem fast det yngsta yrvädret är ju = kaos är granne med gud, så det är en ständig kamp, så kanske bättre haft det omöblerat par år till ;)
Frugan säger att hon är så trött så hon orkar inte efter jagat honom hela dagarna.
Får se om det blir bättre nu när han börjar i skolan och är där på dagarna ;)
Jag anställde ju städerska men hon sparkade ju henne.

Fast hon skickade bild nu att hon städat och tvättat bilen och ungen har lekt med Lego.
(Var väl lättare med förra ungen när svärmor tog hand om han från 0-4), många som inte kan ta hand om sina egna barn i det här landet.
Tvätta bilen innebär ett meddelande på Line så kommer dom och hämtar den, vi har hemkörning på biltvätt ;)

20191010_070808.jpg


received_2508071142813496.jpeg
 
Fick fler dokument att läsa igenom.

IMG_4580.JPG


Är det någon som känner till företag i Stockholmstrakten som sysslar med tunga specialtransporter. Brosektioner (stålprofil) med måtten L=12m B=3,5m i botten och 5.5m på toppen och Höjd=2,2m. Vikt 40ton. Brosektionerna planeras tillverkas utanför Sverige och transporteras från närmaste hamn till projektet. :cool:
IMG_4579.JPG


IMG_4580.JPG


IMG_4579.JPG
Martin Bencher har jag haft kontakt med tidigare Martin Bencher Group
 
Bilden har jag hittat på nätet, hade det sett ut så hemma hade jag begärt skiljsmässa.
Ville bara visa vad som är hennes bild av snyggt, dem bilderna jag visade på mer västerländskstandard var fula sa hon, inte att hon tyckte det var för mycket utan fula.
Hade hon fått möblera huset själv hade vi haft fullt av plasthyllor stående längs väggarna, sovit och ätit på golvet och ett kök som på bilden, det är snyggt i hennes ögon ;)
Kvittar om du hämtat bilden på nätet @PanPan
Svärföreldranas kök ser ut som den bilden visar men värre, fattas hönsnen...:mad:
Men kan ha förbättras har inte varit hos de på 9 mån och kommer inte ditt mera.
 
Jag håller nu inte helt med dig @Mr.Jo
@PanPan bor i "village" där tycker jag att det passar bra med sådan kök.
Jag ville ha samma i uterummet i Isaan men min fru sa också nej för fint. OK! Detta är ditt hus sa jag och hon fick som hon ville.
Toffel som jag är :xmas_smiley:
Men jag vet att hon ångrade detta beslut.
Man kan ju undra vilka tuffa killar ni är. Kanske lite diplomati hade hjäpt. :p
 
Hos oss är det tvärtom, Noi träter mig om att jag inte plockar upp, gör totalt rent i köket och så menar jag bakteriefritt.
Tar det ändå med en klackspark för det är kul när hon gör rent för rent, det gillar jag.
Men jag är inte ute och skottar snö när det inte har snöat, om ni köper jämförelsen.
Hade en granne i Fagersta för länge sedan (jaghar bott överallt) som gjorde det och honom kallade dom för skottbög.
Nu skall inget tro att jag har bögfobi heller, det här blev rätt svårt helt plötsligt. Typiskt svenskt m a o. :beer:
 
Hos oss är det tvärtom, Noi träter mig om att jag inte plockar upp, gör totalt rent i köket och så menar jag bakteriefritt.
Tar det ändå med en klackspark för det är kul när hon gör rent för rent, det gillar jag.
Men jag är inte ute och skottar snö när det inte har snöat, om ni köper jämföre1lsen.
Hade en granne i Fagersta för länge sedan (jaghar bott överallt) som gjorde det och honom kallade dom för skottbög.
Nu skall inget tro att jag har bögfobi heller, det här blev rätt svårt helt plötsligt. Typiskt svenskt m a o. :beer:
1:sta bilden så ser det ut ibland när jag inte är hemma.
Bild 2 och 3 då har jag kommit hem ;)

received_492174091631028.jpeg


20190925_181215.jpg


20190724_102208.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp