Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Då jag inte orkar skriva själv, Tar jag en skärmdump.

B406B198-C6DB-4231-8105-D5AF754F6908.jpeg
 
Kanske skatter och service charge?
På kvittot står det 2850 inkl tax and service.
Men det är ju den dagsavgift som gäller om jag bokade imorrn.
Jag sökte nu på rummet samma vecka som vi bokat fast efter vi checkat ut, så står det 4000 baht och summan blir samma som jag betalt.
Var det de stod när jag bokade med.
Kanske står fel dagskostnad på kvittot?
Det är något lov där nere då och mycket var fullbokat.
Hotellet polarna bokat var fullbokat därför vi fick boka här.
 
Ok jag är lite osofistikerad så jag hade skrivit skärt upp köttet ;)

Nja, så illa är det inte med dig... men man lär sålänge man lever.

Tranchera betyder just att skära... med tillägget att köttet är tillagat.

Så tranchera betyder att skära upp tillagat kött, oftast är det större köttbitar som rostbiff eller kärlknöl, som normalt skivas tunt. Därav mitt tillägg att den trancherades grovt.
 
Nja, så illa är det inte med dig... men man lär sålänge man lever.

Tranchera betyder just att skära... med tillägget att köttet är tillagat.

Så tranchera betyder att skära upp tillagat kött, oftast är det större köttbitar som rostbiff eller kärlknöl, som normalt skivas tunt. Därav mitt tillägg att den trancherades grovt.
Imorgon ska jag hjälpa till och stycka en älgkalv samt en tjur på 250 kg. Vassa knivar = succé
 
Tog en välbehövlig break från Phrae och allt byggande. Satt här i Nois lägenhet i Nan och läste nytheter från Sverige.
Så jäkla glad jag blev när jag läste Björn Söders inlägg.
Äntligen vågar någon öppna munnen för århudrarets bluff. Bravo, bravo.
Läs och njut ni som inte har blivit frälsta av Greta. Ni andra ian bara läsa och göra egna reflektioner. :clap_tranparent:
 
Nu ger vi upp om att anlägga en gräsmatta.
En enda regndag på två månader och 40 dagar sen sist och detta som ska vara den värsta regnperioden.

Det blir att gjuta betong istället.

Så nu byter jag gärna en säck prima gräsfrö mot cement.
 
Tog en välbehövlig break från Phrae och allt byggande. Satt här i Nois lägenhet i Nan och läste nytheter från Sverige.
Så jäkla glad jag blev när jag läste Björn Söders inlägg.
Äntligen vågar någon öppna munnen för århudrarets bluff. Bravo, bravo.
Läs och njut ni som inte har blivit frälsta av Greta. Ni andra ian bara läsa och göra egna reflektioner. :clap_tranparent:
Tog tid innan polletten trilla ner där. Anser det ovärdigt en vuxen att kommentera henne, en bortskämd barn unge med diverse brister och okunskap. Var håller socialen hus, jäntan ska tas om hand och föräldrarna ska lagföras för det dom låter henne utstå.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp