Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Ja då blir det en del om dom skall ha 300 var, Vietnameserna har ju knappt börjat räcker det inte med en alladin choklad till dom?
Nä så mycket får mina anställda inte.
1 månadslön i Thailand.
Men vi har inte bestämt hur vi ska göra i Vietnam.
Företaget är inte så gammalt.
Men jag och min platschef har nu pratat om det så vi är nu överens.
 
Ja om 2 veckor är det lönehelg igen och då är jag hemma ;)
Får se var det blir denna gången, förra månaden var en positiv överaskning 20k NOK mer än jag räkna med och 30k mer än grund, hoppas på positiv överaskning denna månad med fortsatt några kursdagar som inte är betalda.
Sen är det jul och årsuppgör så kan bli ett bra år.
Så blir det positiv överaskning blir det att fira på Shabu Shi jag har 3 rabattkuponger kvar ;)

För mig är det inga överraskningar. Jag räknar ut lönen själv så jag vet vad som kommer. Lite miss kan det vara på skatten, men bruttot har jag fullständig kontroll på.
Hade jag sluppit skatten så hade jag gott kunnat köpa väskor till frun varje månad. ;)
 
Dina prioriteringar är fel.
Spara mindre och shoppa mer
Jag shoppar annat än väskor.
Nu sista kvartalet kommer jag spara 0, kommer nog inte spara nåt första kvatalet nästa år heller då transfer av condon kommer.
Så räknar gå +-0 på kontot närmaste 6 månaderna.
Sen tänkte jag betala av huset nästa år, så räknar inte med att spara 1 baht det kommande året.
 
Jag shoppar annat än väskor.
Nu sista kvartalet kommer jag spara 0, kommer nog inte spara nåt första kvatalet nästa år heller då transfer av condon kommer.
Så räknar gå +-0 på kontot närmaste 6 månaderna.
Sen tänkte jag betala av huset nästa år, så räknar inte med att spara 1 baht det kommande året.

Väskor är ju bara ett exempel.
Det låter ju nästan som att du hade klarat dig bättre i Sverige med den lönen du har.
Det är dyrt med bra väder
 
Ja det är det nåt får man ju betala för men hur jag hade klarat mig bättre i Sverige vet jag inte?

Det är så tråkigt i Sverige så man inte går utanför dörren och då blir det billigt.
Du kan ju bara tänka dig hur folk med vanlig lön kan överleva och dessutom ha råd till utlandssemestrar för hela familjen, vilket du slipper då du redan är där.
Det betyder att du åtminstone bör ha råd till en väska åt frun eller en Richard Mille klocka till dig själv varje år...typ.
 
Det är så tråkigt i Sverige så man inte går utanför dörren och då blir det billigt.
Du kan ju bara tänka dig hur folk med vanlig lön kan överleva och dessutom ha råd till utlandssemestrar för hela familjen, vilket du slipper då du redan är där.
Det betyder att du åtminstone bör ha råd till en väska åt frun eller en Richard Mille klocka till dig själv varje år...typ.
Jag har pengar till, jag skulle kunna köpa många väskor.
Så billigt och tråkigt lever vi inte heller.
Men jag anser mig inte ha råd, skall allt ha många miljoner på kontot innan jag anser mig ha råd med väskor för 150k.
Klocka funderade jag dock på då det inte är en utgift om man förvaltar den, kollade på en sån submariner kostade ju inte ens en månadslön men sen kollade jag på nätet och verkade som Rolexmarknaden låg på toppen nu.
 
Jag har pengar till, jag skulle kunna köpa många väskor.
Så billigt och tråkigt lever vi inte heller.
Men jag anser mig inte ha råd, skall allt ha många miljoner på kontot innan jag anser mig ha råd med väskor för 150k.
Klocka funderade jag dock på då det inte är en utgift om man förvaltar den, kollade på en sån submariner kostade ju inte ens en månadslön men sen kollade jag på nätet och verkade som Rolexmarknaden låg på toppen nu.

Man vet aldrig om toppen är nådd.
Så länge man använder sakerna som man köper så är det inte bortkastade pengar.

Nu behöver du inte köpa många väskor, bara en
Nej, har inte din fru någon önskan om en väska så ska du absolut inte köpa någon dyr väska åtminstone. Då vågar hon nog inte använda den.
Det finns folk som köper klockor och bara förvarar dom i kassaskåp. Det är vad jag kallar för slöseri.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp