Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Ja både morgon kaffet och frukost avklarad, börjar med att fixa till på tomten. Kratta upp alla löv plocka hund skit. Sen har ja lovat frugan att hjälpa till att fixa till några krukor, John har suttit nu i 2 dar och gjort blommor
 
Idag tar jag en hamburgefrukost, blev änna sugen på det.

15788827695802389097858310157843.jpg
 
Är en lycklig man i Jomtiem. Sönerna har enats om en gemensam linje när det gäller framtiden för fritidshuset. Hade ett längre samtal med dem i går. De är måttligt intresserade att läsa om vad som händer med huset utan förlitar sig på att farsan är påläst och kan svara på alla frågor om planprocessen och vad man ska göra. Ser det ändå som positivt att sönerna tror att farsan har kvar hjärna nog att kunna ge dem råd.

Nu ska jag bara ordna så att frugans hand tas om hand på ett bra sätt. Sedan kan jag luta mig tillbaka och njuta.

I Jomtiem är vädret inte helt bra i dag men hoppas ändå ätt luften är bättre än i BKK. Dagen ska ägnas åt att bada och ha det bra.
 
Läste i Aftonbladet en läkare på Södersjukhuset som tycker att det sparas för mycket och att vårdplatserna inte räcker till.

Jag fattar inte vad han får det ifrån. Svenskar är väl mindre sjuka nu när vi byggt nya Karolinska sjukhuset. Så förstod jag våra politiker när de sparkar personal. Eller kanske sjukhusen är automatiserade så vi inte behöver läkare.

Jobbigt att behöva läsa om bakåtsträvande dom inte lyssnar.
 
Läste i Aftonbladet en läkare på Södersjukhuset som tycker att det sparas för mycket och att vårdplatserna inte räcker till.

Jag fattar inte vad han får det ifrån. Svenskar är väl mindre sjuka nu när vi byggt nya Karolinska sjukhuset. Så förstod jag våra politiker när de sparkar personal. Eller kanske sjukhusen är automatiserade så vi inte behöver läkare.

Jobbigt att behöva läsa om bakåtsträvande dom inte lyssnar.

Detta är en mycket större fråga. Svenskar är mindre sjuka det stämmer. Men samtidigt drar kommunerna in vårdplatser på sjukhem, så man blir kvar längre på sjukhus. Därtill har vi nya svenskar som springer till sjukhusen med hosta, flisa i fingret och nageltrång. Dessa kräver att bli inlagda och fyller då bäddar helt i onödan.
 
Detta är en mycket större fråga. Svenskar är mindre sjuka det stämmer. Men samtidigt drar kommunerna in vårdplatser på sjukhem, så man blir kvar längre på sjukhus. Därtill har vi nya svenskar som springer till sjukhusen med hosta, flisa i fingret och nageltrång. Dessa kräver att bli inlagda och fyller då bäddar helt i onödan.
Så kan det vara. Antar du förstod ironin i mitt inlägg. Jag bävar den dag någon i familjen blir allvarligt sjuk.
 
Detta är en mycket större fråga. Svenskar är mindre sjuka det stämmer. Men samtidigt drar kommunerna in vårdplatser på sjukhem, så man blir kvar längre på sjukhus. Därtill har vi nya svenskar som springer till sjukhusen med hosta, flisa i fingret och nageltrång. Dessa kräver att bli inlagda och fyller då bäddar helt i onödan.
Nä nä det är minsann Bosse och Ingrid som blivit gamla och drar ner landet i dyn. Måste vara sant. Det har Maggan sagt.
 
Detta är en mycket större fråga. Svenskar är mindre sjuka det stämmer. Men samtidigt drar kommunerna in vårdplatser på sjukhem, så man blir kvar längre på sjukhus. Därtill har vi nya svenskar som springer till sjukhusen med hosta, flisa i fingret och nageltrång. Dessa kräver att bli inlagda och fyller då bäddar helt i onödan.
Du tror väl ändå inte att du blir inlagd för flisa i fingret och nageltrång samt lite hosta, men det är möjligt du blir inlagd för att stukat ett hårstrå, så det är väl de ömtåliga hårstråna som fyller upp bäddarna, för oss helyllesvenskar.
 
Detta är en mycket större fråga. Svenskar är mindre sjuka det stämmer. Men samtidigt drar kommunerna in vårdplatser på sjukhem, så man blir kvar längre på sjukhus. Därtill har vi nya svenskar som springer till sjukhusen med hosta, flisa i fingret och nageltrång. Dessa kräver att bli inlagda och fyller då bäddar helt i onödan.
Sjukvårdens andel av BNP är lägre i Sverige än i t ex USA. NKS är ett misslyckat experiment beroende på oengagerade politiker som inte kunnat ställa krav utan skyfflat över ansvaret på en konsultfirma med ingen eller liten erfarenhet av sjukvård. Fortfarande finns det problem av olika slag som man inte klarat av. På NKS har man haft alltför många chefer med oklart ansvar.

För att komma in på NKS måste man åka ambulans. När jag var med på invigningen klagade en läkare på akuten över att de hade för lite att göra och att han var rädd att förlora sin kirurgiska kompetens om han inte hade något att göra.

Ska man vara sjuk i Stockholm måste man bli sjuk under kontorstid annars kan det bli besvärligt.
 
I dag har jag simmat runt bland kineserna i poolen. I dag fick vi några droppar regn här i Jomtien. Välbehövligt men otillräckligt. Har också hunnit med att shoppa en del mat och skriva på TS.

I anläggningen där jag bor har ryssarna nästan försvunnit som tidigare var i majoritet, I stället har vi numera skrikiga kineser.
 
Det blev ett extra varv vid datorn därför att en av sönerna sett en dödsannons för en vän till familjen. Skrev instruktioner till sönerna och skrev lite på TS- Kvällstid tycker myggorna om oss falanger.
 
3 distinkta knack på dörren, och där stod @Samet med godsaker :):)
20200113_182202.jpg

Tack för att du tänker på en fattig granne;)

Imorgon blir det snikeflyg med BRA till Bromma, hem på Torsdag med SAS från Arlanda
Bär mig emot att åka till baksidan, tydligen skall det till en Göteborgare för att få affärerna att gå ihop:p
 
3 distinkta knack på dörren, och där stod @Samet med godsaker :):)
20200113_182202.jpg

Tack för att du tänker på en fattig granne;)

Imorgon blir det snikeflyg med BRA till Bromma, hem på Torsdag med SAS från Arlanda
Bär mig emot att åka till baksidan, tydligen skall det till en Göteborgare för att få affärerna att gå ihop:p
Sitt du inte i din ensamhet och drick upp denna. :D
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp