Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Får se vad man skall hitta på idag, är det fint väder får det nog bli en sväng till stranden.
Funderar på vilken bara.
Dom säger att vattnet är rent och klart borta vid Jomtien nu, kanske skulle ta en sväng dit, eller Koh Larn, eller Nang Ram, eller Mae Pim, eller Koh Samet.
Ja jag får fundera och fråga frugan va hon vill.
Sen om det är uppehåll fire work festival ikväll.
Kanske ett hotel i centrum så man kunde ta en öl och slapp köra.
Hoppas condo transfer blir snart så man slipper tänka på hotel vid sådana här tillställningar.
Innan årskiftet sa dom.
Kan ju ta taxi men bökigt med bilbarnstol och barnvagn.
Glöm inte att skicka ut inbjudningarna t inflyttningsfesten i god tid;)
 
En ny dag gryr i paradiset. Livet är underbart. :D

IMG_1016.JPG
 
Jag var allt i allo i köket sedan tidigare. Efter frugan flyttade hem till mig blev jag ustkastad ur köket.
De få gånger jag får vara där är när jag gör något speciellt som baka bröd eller göra pizza och då är hon som en äggsjuk höna att jag skall bort därifrån snarast möjligt. Att jag rör hennes redskap möts med irritation och hon springer hela tiden och torkar eller anmärker.
Tvättmaskin får jag dock sköta utan för stora protester, men helst ser hon även den som sin.
Det är spännande att alla är så olika.
Det är slut på veckan...dags för Fredagsmys :)

20201120_185258.jpg

Ser riktigt smarrigt ut :thumbsup: så nu vet du vad du får göra vid nästa besök här:D.

Själv fixade jag till fläsk i grytan igår som även frugan mumsade i sig efter en dag på risfälten.
20201120_143413.jpg
20201120_141427.jpg
 
Snyggt! TVn sticker dock ut i dörröppningen så nu får du folket på dig med tanke på ditt kylskåp hemma 55555 Du kan kanske vrida TVn 90 grader eller kort o gott skita i TV :)
Nej det är gliddörr så tv:n går in i väggen när man öppnar dörren.
2 gliddörrar som möts på mitten.
Spår i väggen för tv på var sida om dörren, så kan ha tv i sovrum och tv mot soffan.
 
Snyggt! TVn sticker dock ut i dörröppningen så nu får du folket på dig med tanke på ditt kylskåp hemma 55555 Du kan kanske vrida TVn 90 grader eller kort o gott skita i TV :)
Sen tv, soffa, kök ingick, så tv:n är på plats.
Skall ingå inbyggt surroundljud med men det hade dom missat så det anmärkte jag på, så det får ju åtgärdas.
Sovrummet, skall till uppfällbar säng där.
Och tv:n sticker inte ut från dörren som på bilden.

received_670246460579504.jpeg
 
Snyggt! TVn sticker dock ut i dörröppningen så nu får du folket på dig med tanke på ditt kylskåp hemma 55555 Du kan kanske vrida TVn 90 grader eller kort o gott skita i TV :)
Folket 5555 snyggt inlindat:p;)
Va vad tanken med köpet @PanPan spekulation eller övernattning för farsan med anhang när dom hälsar på;) tycker det ser fint ut, finns pengarna för köp så varför inte. Skulle själv kunna tänka mig köpa ett litet schyffe efter kusten som alternativ, älskar ju havet trots allt å det finns ju inte vid Phimai;)
 
Folket 5555 snyggt inlindat:p;)
Va vad tanken med köpet @PanPan spekulation eller övernattning för farsan med anhang när dom hälsar på;) tycker det ser fint ut, finns pengarna för köp så varför inte. Skulle själv kunna tänka mig köpa ett litet schyffe efter kusten som alternativ, älskar ju havet trots allt å det finns ju inte vid Phimai;)
5555 fanns väl ingen tanke, spontan som jag är ;)
Fick mail om pre sale, tacka nej, gick och la mig, vakna upp äh vafan, skickade ett mail jag köper en ;)
Den är betald så slipper tänka på lån också får vi se, går den inte hyra ut kommer vi nog nyttja den själva och faciliteterna på helgerna då det är rätt fint där inne ;)
Och även om vi hyr ut den så har vi tillgång till faciliteterna och parkering i parkeringshuset.
Kan jag börja träna igen för gym fanns det flera i condot, i våran byggnad 2, tror 8 totalt, kan var 6, och bastu om man fryser ;)
Centrala Pattayas största pool.
Plus 4 små pooler.

20201111_112042.jpg


20201111_111948.jpg


20201111_111945.jpg


20201111_111918.jpg


20201111_111902.jpg


20201111_111727.jpg


20201111_111721.jpg


20201111_111230.jpg


20201111_111149.jpg


20201111_105712.jpg
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp