Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
SmartSelect_20210222-185010_Gallery.jpg

Frugans pojk blir mer tam med haspelspöt jag köpte till han, nu cyklar han ner till Sangkha och väljer ut dragen för botten fisket :love_transparent: . Lågvatten nu...
 
är det ce (chinese export) också?
Jag kan inte svara på om det dessutom är en orginalprodukt som exporteras till Europa.
Vad det gäller ursprungsmärkning finns inget som säger att man inte får skriva andra länders namn på produkten.
Som t.ex att skriva Merchedes Germany på den, men den ändå är tillverkad i Kina.
Däremot vad det gäller länder inom EU skall det någonstans stå Manufactured in China. Men det kan vara t.ex på enbart förpackning eller stämplat smalt på någon kant eller dylikt.
Större delen av världen tillverkar sina saker i Asien även om det står ett välkänt europeiskt namn stämplat på den och eller kartongen.
Produkten på bilden var för merchedes och förpackat som koncernen packar, men tillverkat i Kina. Säljs över hela världen då det är aliexpress.
 
Senast ändrad:
Jag kan inte svara på om det dessutom är en orginalprodukt som exporteras till Europa.
Vad det gäller ursprungsmärkning finns inget som säger att man inte får skriva andra länders namn på produkten.
Som t.ex att skriva Merchedes Germany på den, men den ändå är tillverkad i Kina.
Däremot vad det gäller länder inom EU skall det någonstans stå Manufactured in China. Men det kan vara t.ex på enbart förpackning eller stämplat smalt på någon kant eller dylikt.
Större delen av världen tillverkar sina saker i Asien även om det står ett välkänt europeiskt namn stämplat på den och eller kartongen.
Produkten på bilden var för merchedes och förpackat som koncernen packar, men tillverkat i Kina. Säljs över hela världen då det är aliexpress.
Här är ett annat exempel från aliexpress.
Made in China och inte av Gibson. Kopia. Så bra att man måste skruva isär den och titta på tillverkningstekniken om det är original eller kopia.
Som synes på bilden står det inte China.
Made in USA och med serienummer och allt. De är inte lita fräcka i Kina.
Den här modellen men original Gibson tror jag kostar mer än 100 000 bath här.
Något billigare på Aliexpress ;)

Screenshot_20210223-013943_AliExpress.jpg

Screenshot_20210223-014009_AliExpress.jpg
 
Nej, men jag känner många som klarar av att serva sin egen bil för under 1000kr istället för märkesverkstadens 7000/kr för en halvtimme.
En blåsning av stora mått.
Olja, filter och jobb kostar det dubbla eller mer för en dyrare bil fast det är samma filter och kanske någon liter extra olja.
Du bevisade precis att du inte vet ett skit om moderna bilar. Jag skrattar ihjäl mig 5555555
 
Men han som gör jobbet har inte en månads lön på 10,000,- netto heller! Så dom som vill ha bra lön måste jobba på en firma som kan betala bra lön och pga detta konstiga fenomen blir då verkstad priserna där efter!
Nja vet inte hur mycket du vet om en original/auktoriserad verkstad. När en mekaniker får utbildning som verkstaden bekostar är det ingen kunskap som han lämnar om han byter jobb. Jag vet att t.ex. Volkswagen (består av 4märken och 5indelningar) mekaniker kostar en slant varje år i bara utbildning för att hålla uppdaterad. Något som arbetsgivaren bekostar. Verkstaden kan inte välja. Vill dom fortsatt vara auktoriserade så är det bara att skicka folket på utbildning. Slutar en mek som fått all denna utbildning så följer den med meken. Dom är eftertraktade på marknaden. Till detta kommer en massa andra krav på lokaler, verktyg, datasystem (min branch). Detta får i slutändan bilägaren pröjsa. Alla bilmärken gör allt för att icke auktoriserad verkstad skall kunna laga/serva bilen. Men ring @kurant om stalltips från 70 talet kan du serva för en tusenlapp 555555
 
Nja vet inte hur mycket du vet om en original/auktoriserad verkstad. När en mekaniker får utbildning som verkstaden bekostar är det ingen kunskap som han lämnar om han byter jobb. Jag vet att t.ex. Volkswagen (består av 4märken och 5indelningar) mekaniker kostar en slant varje år i bara utbildning för att hålla uppdaterad. Något som arbetsgivaren bekostar. Verkstaden kan inte välja. Vill dom fortsatt vara auktoriserade så är det bara att skicka folket på utbildning. Slutar en mek som fått all denna utbildning så följer den med meken. Dom är eftertraktade på marknaden. Till detta kommer en massa andra krav på lokaler, verktyg, datasystem (min branch). Detta får i slutändan bilägaren pröjsa. Alla bilmärken gör allt för att icke auktoriserad verkstad skall kunna laga/serva bilen. Men ring @kurant om stalltips från 70 talet kan du serva för en tusenlapp 555555
Jag jobbar med lantbruksmaskiner och där är detsamma som du beskriver. Man kan inte serva/felsöka en modern traktor utan en dator med program ifrån tillverkaren med (dyr) licens.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp