Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Morsan berätta att hände allt för ofta att morfar kom hem från jobbet och Kyrkbytorgets fyllekärringar satt i köket och han fick slänga ut dom.
Blev dock bättre när vi barbarn föddes men har en del tråkiga julaftonminnen i bakhuvudet.

Farsan va en bit påväg åt det hållet med när morsan dog, men efter jag skällde ut han och lämnade fiskebåten då han och en anställd mer drack än jobba blev det bra igen, andre gubben fick sparken och jag kom tillbaks och ingen mer alkohol på båten.
Jag har min skörd av dåliga minnen också. Folk som bär hem mamma för hon var medvetslös. Då var vi barn ensamma hemma medan hon söp.
Eller mormor som också var rätt bra på att kröka när tillfället gavs och de två hade lätt bli osams, du förstår vilken röj det var i lägenheten.
Kryssning Stena Danica eller Jutlantica där det vinglades av fartyget, in på ett hotell och fortsätta supa några dagar medan vi barn plockade snäckor.
Den kvällen hon dog gjorde hon det genom att på fyllan somna i ryggläge och spy. Gick rakt ned i andningsvägarna och det var slut.
Kan ju säga att det inte kändes bra komma hem från kompisar på natten som 16 åring och hitta henne död i sängen.
Nä fy tusan.
Du vet hur eländigt det kan bli om man tappar kontrollen.
Ta hand om dig, livet och din familj är värt allt.
 
Jag har min skörd av dåliga minnen också. Folk som bär hem mamma för hon var medvetslös. Då var vi barn ensamma hemma medan hon söp.
Eller mormor som också var rätt bra på att kröka när tillfället gavs och de två hade lätt bli osams, du förstår vilken röj det var i lägenheten.
Kryssning Stena Danica eller Jutlantica där det vinglades av fartyget, in på ett hotell och fortsätta supa några dagar medan vi barn plockade snäckor.
Den kvällen hon dog gjorde hon det genom att på fyllan somna i ryggläge och spy. Gick rakt ned i andningsvägarna och det var slut.
Kan ju säga att det inte kändes bra komma hem från kompisar på natten som 16 åring och hitta henne död i sängen.
Nä fy tusan.
Du vet hur eländigt det kan bli om man tappar kontrollen.
Ta hand om dig, livet och din familj är värt allt.
Så illa är det inte här, vinglar oftast inte iväg nånstans utan hamnar på forumet och skriver saker jag kanske inte skulle gjort nyckter.
Gillar bara inte bakfyllan och svårt med dagen efter ibland men det är jag nog inte ensam om.
Fast räknar väl med ny fylla på Måndag i byn, nyår men efter det får det bli en ny vit månad.
Får hålla kroppen igång med ;)
Men som @Berralund skriver man får va extra försiktig här nere, sett en hel del som börjar morgonen med öl.
Hade ju en Norsk granne på Thappraya, han satt varje morgon med ölen, sen åkte han in på sjukhus och läkaren sa att han måste minska ölkonsumptionen, efter det satt han varje morgon med rödvin istället.
Jag är inte där än ;)

20210402_104915.jpg
 
Morsan berätta att hände allt för ofta att morfar kom hem från jobbet och Kyrkbytorgets fyllekärringar satt i köket och han fick slänga ut dom.
Blev dock bättre när vi barbarn föddes men har en del tråkiga julaftonminnen i bakhuvudet.

Farsan va en bit påväg åt det hållet med när morsan dog, men efter jag skällde ut han och lämnade fiskebåten då han och en anställd mer drack än jobba blev det bra igen, andre gubben fick sparken och jag kom tillbaks och ingen mer alkohol på båten.
Morsan dog 2002 av cancer, så farsan blev nedstämd och började dricka mer efter det.
Julen 2004 åkte farsan till Gran Canaria i tio veckor, vi fick meddelande om att han var intagen på sjukhus en kort period. Under tiden städade en svägerska i hans lägenhet. Slängde alla tomflaskor, ca 15st. Han kom tillbaks till Sverige. Jag hittade honom i hallen död. Det visade sig att halspulsådern hade brustit. Då hade gått 18 dagar från att han kommit hem. I urstädningen av lägenheten hittade vi 17 st nya 70cl flaskor whiskey.
Han drack alltså en flaska om dagen. Jag tror att det går i arv och lever däreftefter. Jag bestämde mig innan flytten till att bygga upp mina dagar och inte mina kvällar och nätter här nere. Något jag har hållit hårt på och skall så fortsätta att göra. Jag vann några biljard turneringar här nere under mina semestrar. Fick mina kompisar genom den vägen också. Men jag slutade med det då det innebär för mycket öl.
 
Morsan dog 2002 av cancer, så farsan blev nedstämd och började dricka mer efter det.
Julen 2004 åkte farsan till Gran Canaria i tio veckor, vi fick meddelande om att han var intagen på sjukhus en kort period. Under tiden städade en svägerska i hans lägenhet. Slängde alla tomflaskor, ca 15st. Han kom tillbaks till Sverige. Jag hittade honom i hallen död. Det visade sig att halspulsådern hade brustit. Då hade gått 18 dagar från att han kommit hem. I urstädningen av lägenheten hittade vi 17 st nya 70cl flaskor whiskey.
Han drack alltså en flaska om dagen. Jag tror att det går i arv och lever däreftefter. Jag bestämde mig innan flytten till att bygga upp mina dagar och inte mina kvällar och nätter här nere. Något jag har hållit hårt på och skall så fortsätta att göra. Jag vann några biljard turneringar här nere under mina semestrar. Fick mina kompisar genom den vägen också. Men jag slutade med det då det innebär för mycket öl.
Hade en skeppare på Smögen, visade sig att han hade gömmor över hela båten med flaskor.
Han va delägare i båten men efter dom uppdagade alla spritgömmorna gick dom isär.


På Bro Alexandre erkände chiefen själv att han va full från det han kom ombord tills han mönstra av, nyckter hemma men full dygnet runt ombord.

Kompis va på ene fiskebåten, bäste tungefiskaren på västkusten men fick han sig en sup va han fast och båten blev liggandes.

Känner till många fler historier, alkoholism är nog mer utbrett än många tror.
 
Så illa är det inte här, vinglar oftast inte iväg nånstans utan hamnar på forumet och skriver saker jag kanske inte skulle gjort nyckter.
Gillar bara inte bakfyllan och svårt med dagen efter ibland men det är jag nog inte ensam om.
Fast räknar väl med ny fylla på Måndag i byn, nyår men efter det får det bli en ny vit månad.
Får hålla kroppen igång med ;)
Men som @Berralund skriver man får va extra försiktig här nere, sett en hel del som börjar morgonen med öl.
Hade ju en Norsk granne på Thappraya, han satt varje morgon med ölen, sen åkte han in på sjukhus och läkaren sa att han måste minska ölkonsumptionen, efter det satt han varje morgon med rödvin istället.
Jag är inte där än ;)

20210402_104915.jpg
Det är för lätt här i Thailand. Det känns som de startar det första de gör på morgonen.
Så fort man kommer nära dem vid kiosken här, försöker de bjuda.
Helt klart får vi tänka lite bättre.
Du är bättre på motionen. Jag har minskat magen en del, kunde gå ned från 42 till 38 på byxor idag. Jag hoppas få ordning på mig själv med tiden här.
Siktar på 32/33 för då kan jag be syrran skicka ned mitt gamla klädförråd. Ingen vits ta med förut eftersom de inte passade.
 
Ledsammaste är väl 2 av mina bästa polare i ungdommen.
Men dom va blandmissbrukare.

2 bröder, störtsköna, båda dog av samma orsak.

Den ene överdosade ångestdämpande i Köpenhamn och jag fann liket på hotellrummet.
Påbörjade hjärt och lungräddning men efter 2 dygn på sjukhus förklarad hjärndöd.

Hans storebror dog på samma sätt, hans morsa fann honom på morgonen.

Inom loppet av par år förlora dom båda sönerna.
 
Har träffat några barnbarn i min nya lägenhet. De tyckte det var praktiskt att den ligger nära deras dagis. Det äldsta barnbarnet ska börja i sexårsverksamhet om ett tag och då kommer han inte att ha lika nära. Frugan har hört att det talas thailändska i huset.

En liten detalj är problem med nycklar. En fungerar inte alls, en annan går det att låsa med men inte låsa upp. Den tredje nyckeln funkar relativt bra. I morgon ska jag träffa en "bovärd" och diskutera de praktiska problemen.
 
Idag blev det "trudelitur" till Mörby som har detta fina trähus och slottet och kyrkan vet nog ni på norra sidan vart det är!
Första gången på 33 år som jag inte jobbar på påsken! :beer:

IMG_20210405_144817.jpg


IMG_20210405_162556.jpg


IMG_20210405_163403.jpg
Snyggt! Jag är avundsjuk för idag har man knappt kunnat vara ute här nere. Blåsigt som fasen med talrika snöbyar och mellan 1 och 3 plusgrader. Riktigt aprilväder m a o.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp