Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Nu är det ganska enkelt att förstärka en vägg med enkelgips.
Såga upp ett hål och lägg in en förstärkning.
Sätt tillbaka biten som sågats upp och limma, skruva samt spackla.

Fast enkelgips försvann som byggnorm för ganska länge sedan..
Har man förstärkt så är det väl inte enkelgips längre. Väggar helt i gips byggs än idag fast oftast dubbelgips.
Nu har det tyvärr inte framkommit ännu vilken byggnorm panpans vägg i Thailand är uppförd under. Men väggfästet är inte godkänt för större tum.

I Thailand brukar det vara mycket lättbetong block eller liknade.
 
Skänkte nyss en slant till en begravningsinsamling från en grannby, först gick en munk upp på tomten, då sa jag nej men säg till en tjej komma hit så får ni en slant.

20210503_080010.jpg
 
Senast ändrad:
Skänkte nyss en slant till en begravningsinsamling från en grannby, först gick en munk upp på tomten, då sa jag nej men säg till en tjej komma hit så får ni en slant.

20210503_080010.jpg

Nu har jag fått bannor av frun, det äker tydligen runt folk och ber om bidrag till begravningar men det är visst rent lurendrejeri så nu har jag lärt mig något igen. Det var ju bara 100 Baht gav bort och det överlever jag men det irriterar mig så hädanefter kommer jag inte skänka något till någon, så enkelt är det.
 
Morgonen är inbokad för att skruva IKEA-möbler, som frugan ska ha. Har missat mina promenader under några dagar. Flytten har tagit all tid. Hoppas kunna återgå till ett normalt liv igen. Vaccinutvecklingen i Sverige inger hopp. Värre verkar det vara i BKK. Jag och frugan ser fram mot spruta nr 2 för att därefter fundera över att åka till BKK.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp