Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Booring dag, på tok för många timmar vid datorn och glott på en jäkla graf som en löneslav, men nu närmar det sig nog sälj också hoppas på en dipp medans man sover ;)
 
Tänkte tagit mig en morgonpromenad, det var ett par veckor sen nu, inte vart på en promenad sen jag vaccinera mig, kan vart min bieffekt, lathet, har änna inte gjort nåt sen jag vaccinera mig ;)
Tänkte åkt ner och ta en promenad på stranden men som det smattra på fönstret så blir det inget med det, får bli lite arbete, läsa lite bok, laddade ner en ny med Conn Iggulden "Athens Portar", spela lite tv-spel typ en regnsäsongsdag inomhus.
Kanske en sväng till Big-c också.
 
Regnade en del påväg till Pattaya, får hoppas man inte blir inregnad ;)
Kanske översvämning igen idag.
20210915_075046.jpg


20210915_075203.jpg


20210915_075503.jpg


20210915_075704.jpg
 
I går kväll var jag borta på trevligheter men gick hem relativt tidigt. Efter några timmars sömn ringde det från BKK. Det var släktingar, som gråtande rapporterade, att mamman gått bort efter en lång tids sjukdom. I dag har allt varit något rörigt med många telefonsamtal. I em ska jag åka till käftis därför att jag bitit av en del av en tand. Min dag är redan förstörd. Ser det som positivt. Morgondagen har alla chanser att bli bättre.
 
Jag har varit på Vårdcentralen och fått en vaccination mot lunginflammation (pneumokocker). Region Skåne erbjuder gratis för 65+. Jag känner en som drabbades av multiresistenta sådana, det var en synnerligen jobbig tid för henne. Så tänk på det ni som inte har tagit den sprutan, det räcker med en och den lär hålla länge.
 
Jag har varit på Vårdcentralen och fått en vaccination mot lunginflammation (pneumokocker). Region Skåne erbjuder gratis för 65+. Jag känner en som drabbades av multiresistenta sådana, det var en synnerligen jobbig tid för henne. Så tänk på det ni som inte har tagit den sprutan, det räcker med en och den lär hålla länge.
Jag ska om en vecka ta en vaccination mot lunginflammation men det är vaccin mot virus, typ olika influensa.
Mina två senaste lunginflammationer har haft influensavirus som starter och sen tar bakterier över när immunförsvaret är nersatt.
Kallas Antiflu men heter nog något annat.
 
Jag har också vart på vårdcentralen idag och fick diagnosen tennisarmbåge. Inflammationsdämpande och värktabletter + jag skulle kontakta en sjukgymnast. Blir allt bättre är det bra annars ska jag komma tillbaka på ett återbesök.
Värken började i mitten på juni och jag trodde det skulle bli bättre under semestern men jag har fortfarande lika ont.
Bara att bita ihop ett tag till.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp