Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Druckit morgon kaffe vattnat blommor och gräs, nu bara väntar på frukost

DD1645C8-AC86-4DDA-AC1E-A89E7ACB827A.jpeg


1CAEF951-F918-4DEC-8395-03AF980277AE.jpeg
 
Slut på co2 till svetsen så ska åka å få fyllt 300thb ca 50 bar
Han fyller från större tuber därför så lågt tryck
Nej

CO2 är kondenserad till vätska i flaskan. Trycket beror på omgivande temperatur, ca 50bar vad 20 grader celsius.

Innehållet, Koldioxid (CO2) mäts i kilo inte i bar.

Stor, liten eller mittemellan. De fysikaliska egenskaperna påverkas inte.
 
Nej

CO2 är kondenserad till vätska i flaskan. Trycket beror på omgivande temperatur, ca 50bar vad 20 grader celsius.

Innehållet, Koldioxid (CO2) mäts i kilo inte i bar.

Stor, liten eller mittemellan. De fysikaliska egenskaperna påverkas inte.
Har ingen aning men i Sverige använder jag mison 200bar
 
Nej

CO2 är kondenserad till vätska i flaskan. Trycket beror på omgivande temperatur, ca 50bar vad 20 grader celsius.

Innehållet, Koldioxid (CO2) mäts i kilo inte i bar.

Stor, liten eller mittemellan. De fysikaliska egenskaperna påverkas inte.
Det skvalpade inte i flaskan så jag är nog lurad 555
 
Ok det kanske inte passade så bra, hade ju fått tips om kanske jobb i mitten av Feb men det kan jag inte söka då.
Sist tog jag ut 400k på dagen, det gör jag nu med funkar det inte får jag flyga till Sverige, har nog tänkt lämna snart ändå, var ju mest för att slippa krånglet när man skall tillbaks med visumansökan.
Men som det är nu med allt som skall sökas måste man väl till ambassaden ändå innan man kan åka hem igen, så kanske lika gjärna kan dra till Sverige, söka ett jobb och söka nytt visa O.
Får fundera men börjar bli knappt med tid, som sagt trodde det var mer av en formalitet vid förnyning, man fick det på dagen.

Det spelar kanske ingen roll om man låter de 400k stå den månaden, det är ett måste vad de säger till mig varje gång men det kollas kanske inte i verkligheten. Har förhoppningar om att det framöver kommer bli lite enklare, mindre admin, framöver och att köpa ett single entry på immigration ska lösa det mesta.
Vi kommer ta en europasemester, möjligen Sverige, någon gång i år så hoppas och väntar på att covidpaniken ska blåsa över så får ta reda på mer detaljer när det närmar sig.


/ SatanG
 
Senast ändrad:
Fortfarande inte fått helvetteskortet stabilt, dock framsteg och får det att mina men kraschar imellan åt.
Så grejjar lite med det på morgonkvisten.
Blir stranden idag, åker när dom andra har vaknat, vaknar dom tidigt så kör vi frukost där, sent så frukost hemma och lunch där.
Tror alternativ 2, kanske stannar till vid Deflacon eller vad det heter på vägen och köper badkläder och dom öppnar nog inte föränns 09.
Laddat ner en ny bok till strandhänget med.
Sen blir det hämta Mac:en på hemvägen så jag kan skriva ett CV.
Fast räknar på det, blir ju inte mycket mer i lön om man hamnar på Norsk båt efter skatter är betalda än man gör hemma.
Räknar jag med att jag inte kan resa hem på ett tag med och får uppehålla mig i Sverige mellan turerna kommer det till och med bli förlust att åka och jobba.
Blir väl inga skattelättnader på NOR flagg, så då blir det väl skriva in sig i Sverige igen med så man får rätt till det man betalar skatt för.
Hade det inte vart för hålla uppe certifikat så hade det känts helt meningslöst att åka och jobba nu.

20220115_052818.jpg
 
Har på fyllan tackat ja till en liveintervju med en capoeiramästare i Minas Gerais, Brasilien. Något jag nu ångrar eftersom min portugisiska inte längre är så bra. Skall köra Udon t/r och tänkte plugga på med youtube och mina hörlurar under resan.

Har även landat ett "jobb" där jag skall lära ut sparkar på Fairex Muai thai gym i Pattaya. Vill inte ha någon lön men vill att min sport blir mer känd inom landet.

 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp