Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Ja så länge du inte får något nedfallande skrot i skallen så är förhoppningsvis allt i sin ordning. Och enligt vad jag hörde på nyheterna är det så.
Jag har båda mina älgjakts områden inom Esrange raket zoner & min stuga vid älven är precis utanför den så kallade A-zonen. Så vid vissa raket kampanjer är det tillträdes förbud inom A-zonen.
 
Ja så länge du inte får något nedfallande skrot i skallen så är förhoppningsvis allt i sin ordning. Och enligt vad jag hörde på nyheterna är det så.
Nu släpps det iof skrot även vid lyckad uppskjutning av flerstegsraketer. Det är därför man håller till i obygden där inte så många kan få det i huvet.
 
Det enda jag såg av raketen var lite ånga som låg kvar på himlen några minuter, så det var nog en lyckad uppskjutning idag.

20221123_092647.jpg
Ser ut som om chauffören tagit några stänkare innan han tryckte på gaspedalen :)
 
Nu är flygbiljetten bokad & betald ner till Frankrike ( t&r Kir-Tou ungefär 5 tkr) mycket bra pris på den resan och en veckas jakt efter kronhjort väntar mig då,landar i Toulouse där min polare Julien hämtar upp svensken :)
Men ännu är det Ca 1,5 månader kvar att vänta,åker 16 januari från stan.
4 jaktdagar efter en vuxen kronhjort
kommer att bedrivas genom smygjakt & avlutar sedan veckan med 2 dgr drevjakt då hind & kalv rådjur och vildsvin får fällas.
En fin tid att åka till ett helt annat klimat och väder än vad vi då har här :thumbsup:
 
Nu är flygbiljetten bokad & betald ner till Frankrike ( t&r Kir-Tou ungefär 5 tkr) mycket bra pris på den resan och en veckas jakt efter kronhjort väntar mig då,landar i Toulouse där min polare Julien hämtar upp svensken :)
Men ännu är det Ca 1,5 månader kvar att vänta,åker 16 januari från stan.
4 jaktdagar efter en vuxen kronhjort
kommer att bedrivas genom smygjakt & avlutar sedan veckan med 2 dgr drevjakt då hind & kalv rådjur och vildsvin får fällas.
En fin tid att åka till ett helt annat klimat och väder än vad vi då har här :thumbsup:
Går det att ta med jaktvapen på flyget eller hyr/lånar du på plats?
 
Fanns internet då? Till nåt praktiskt?

På 80 talet då kodade vi sprites på Vic datorer. När vi hade lagt ner Sinclair ZX80.
Som jag minns det kom digitala telefonväxlar på 80-talet. Det är ju en form av dator. Jag kom i kontakt med en form av internet som kallades UNIX-net eller något liknande. Memo var också en tidig variant för stordatorer. Uppfanns nog av Volvo.
 
Det år konstigt, det började med ungdomars skolstudier i te.x It slutar med hur duktig ni gubbar är inom IT, konstigt
eller är ni bara egon allihop och tänker inte på barnen som ska växa upp och gå vidare. Viktigare att skriva att jag är bäst
Stackars barn, HUVA
När du blir äldre kommer du att sannolikt få uppleva, att dina IT-kunskaper inte är i klass med dina barns kunskaper. Om inte annat har de tagit till sig mycket modern kunskap, som den äldre generationen ofta saknar.
 
I dag har jag varit på en utställning om resor, hotell mm. Mycket folk och ivriga säljare. Fanns också mycket mat och kläder. IKEA hade också ett litet bås där man lockade folk att bli med i "IKEA Family".

I dag slog Ingves till med 0,75 som väntat. Troligen hans sista eftersom han drar sig tillbaka i år. Världen skulle behöva lite pigga nyheter till omväxling mot krig, energipriser, diskontohöjningar etc.
 
I dag har jag varit på en utställning om resor, hotell mm. Mycket folk och ivriga säljare. Fanns också mycket mat och kläder. IKEA hade också ett litet bås där man lockade folk att bli med i "IKEA Family".

I dag slog Ingves till med 0,75 som väntat. Troligen hans sista eftersom han drar sig tillbaka i år. Världen skulle behöva lite pigga nyheter till omväxling mot krig, energipriser, diskontohöjningar etc.
Hej

Håller med, men dom positiva nyheterna känns avlägsna just nu, det positiva för personlig del är väl att vi snart är i byn igen och det är ju något att se fram emot.

Mvh isan lover
 
I dag har jag varit på en utställning om resor, hotell mm. Mycket folk och ivriga säljare. Fanns också mycket mat och kläder. IKEA hade också ett litet bås där man lockade folk att bli med i "IKEA Family".

I dag slog Ingves till med 0,75 som väntat. Troligen hans sista eftersom han drar sig tillbaka i år. Världen skulle behöva lite pigga nyheter till omväxling mot krig, energipriser, diskontohöjningar etc.
Lite bilder från Thailand skulle alltid pigga upp i höstrusket ;);)
 
I dag har jag varit på en utställning om resor, hotell mm. Mycket folk och ivriga säljare. Fanns också mycket mat och kläder. IKEA hade också ett litet bås där man lockade folk att bli med i "IKEA Family".

I dag slog Ingves till med 0,75 som väntat. Troligen hans sista eftersom han drar sig tillbaka i år. Världen skulle behöva lite pigga nyheter till omväxling mot krig, energipriser, diskontohöjningar etc.
Ja det är skönt att sitta med en bunden bolåneränta på 1,85% nu. Hade väl landat på närmare 4 om vi hade haft rörlig. Sköna tusenlappar som stannar i plånboken istället för i bankens vinst.
 
Har varit & investerat i en ny microvågsugn nu idag,den fungerar fortfarande som den ska men färgen inne i den på väggarna har börjat bubbla upp & släppa.
Det ser inte så fräscht ut & kanske inte heller är hälsosamt att värma krubb i den då. Tittade även då på en mindre kamera (nästan) kompakt modell som jag tänkte ta med på frankrike resan isf,inte bestämt mig än iom att det skulle komma en uppdaterad mod om några veckor.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp