Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

 
Det ”nya” huset låg mittemot huvudgatan ned mot Bang Saray en km upp ca. Alltså inte på havssidan av Sukken.
Finns galningar överallt, en chines som äger 2 rai utanför stadsgränsen har sedan 3 år bakåt begärt ett pris på 4 miljoner, straxt utanför stadgränsen. vad han begär ären sak , vad han får är en annan. Frugan har 3 rai innanför stadsgränsen och ca tre hundra meter från det nybyggda sjukhuset i Non Song Hong samt 100 m från AMATA Technical Highschool, hon säger att får hon 8 av någon så säljer hon, men ingen har lagt bud. Iofs inte heller gått ut med att det är till salu. men larviga priser finns överallt. Hon väntar på att kommunen skall behöva marken , kanske är hon smart , vad vet jag. Finns ingen annan tom mark inom stadsgränsen, hon lär ju knappast förlora de 900 tusen hon köpte för 2008 :)
 
Finns galningar överallt, en chines som äger 2 rai utanför stadsgränsen har sedan 3 år bakåt begärt ett pris på 4 miljoner, straxt utanför stadgränsen. vad han begär ären sak , vad han får är en annan. Frugan har 3 rai innanför stadsgränsen och ca tre hundra meter från det nybyggda sjukhuset i Non Song Hong samt 100 m från AMATA Technical Highschool, hon säger att får hon 8 av någon så säljer hon, men ingen har lagt bud. Iofs inte heller gått ut med att det är till salu. men larviga priser finns överallt. Hon väntar på att kommunen skall behöva marken , kanske är hon smart , vad vet jag. Finns ingen annan tom mark inom stadsgränsen, hon lär ju knappast förlora de 900 tusen hon köpte för 2008 :)
Vem är galning? Huset jag visade är ju redan sålt så säljaren var väl inte helt fel ute. Priset en fastighet säljs för är väl ”rätt”, någon var beredd att betala det priset.
 
Vem är galning? Huset jag visade är ju redan sålt så säljaren var väl inte helt fel ute. Priset en fastighet säljs för är väl ”rätt”, någon var beredd att betala det priset.
Var nog inte just det huset jag åsyftade utan generellt så begär många överpriser, fantasipriser , jag vet ju inget om det huset, varför det inte var just ett specifikt hus jag menade, utan rent generellt
 
Vem är galning? Huset jag visade är ju redan sålt så säljaren var väl inte helt fel ute. Priset en fastighet säljs för är väl ”rätt”, någon var beredd att betala det priset.
Var nog nån farang som blev pålurad huset av sin fru som bra köp 55555.
Men som sagt allt hänger ju på markpriset, för husbygget såg inte dyrt ut.
Kollade lite igår och verkar som markpriserna i Bang Saray var rätt höga på det lilla jag såg.
 
Nu vart mäklaren här, 2 miljoner baht trodde han, kanske lite över men inte mycket idag, han hade själv en condo i området som han köpte ungefär samtidigt.
Så med dåvarande växelkurs 470.000 NOK som jag köpte för, och dagens växelkurs 600.000 NOK.

Skall fundera lite, condopriserna har stagnerat medans huspriserna har fortsatt upp även under pandemin sa han.
 
Nu vart mäklaren här, 2 miljoner baht trodde han, kanske lite över men inte mycket idag, han hade själv en condo i området som han köpte ungefär samtidigt.
Så med dåvarande växelkurs 470.000 NOK som jag köpte för, och dagens växelkurs 600.000 NOK.

Skall fundera lite, condopriserna har stagnerat medans huspriserna har fortsatt upp även under pandemin sa han.
Nu är det mest han kurrant som är intresserad av NOK.

Hur mycket har vädet ökat nominellt i Baht?
 
Nu är det mest han kurrant som är intresserad av NOK.

Hur mycket har vädet ökat nominellt i Baht?
Jag är ju intresserad i NOK för är ju det jag köpte condon för.
Betalar ju alltid med transfer av utländsk valuta, frågade banken om jag fick köpa condo på tex intjänade pengar i aktier i Thailand.
Fick nej, måste för utlänning gällande condo i utländskt namn vara införda pengar om man inte har WP.
Men condon köpte jag för 1,78 miljoner thb och han tror nu strax över 2 miljoner.
 
Jag är ju intresserad i NOK för är ju det jag köpte condon för.
Betalar ju alltid med transfer av utländsk valuta, frågade banken om jag fick köpa condo på tex intjänade pengar i aktier i Thailand.
Fick nej, måste för utlänning gällande condo i utländskt namn vara införda pengar om man inte har WP.
Men condon köpte jag för 1,78 miljoner thb och han tror nu strax över 2 miljoner.
Så faktiskt värdeuppgång ca 13%. Resten valutavinst.

Det är en bra affär just nu om man behöver NOK.
 
Passar på att klippa mig innan hemfärd till Sverige på lördag

IMG_20230125_131109.jpg
 
Så faktiskt värdeuppgång ca 13%. Resten valutavinst.

Det är en bra affär just nu om man behöver NOK.
Men kanske bättre vänta ett år, har ju precis öppnat upp och är ju precis i en lågkonjuktur och halvt världskrig.
Får fundera och kolla hur framtidsutsikterna ser ut, som han sa hus är lättsålt nu condo stagnerat men ett pris han trodde jag skulle få för den nu, dom har gått runt 2mille.

Men såg att condominiumet har höjt sina säljpriser i veckan och står på annonser, nu från 2,5 miljoner och upp, dom har gjort en black Friday rövargrej.
Skrivit -från 3,7 miljon och kryss över, nu rea och bara 2,5 miljoner.
Har aldrig legat ute för 3,7 miljoner men han sa dom gör så nu när Kineserna kommer tillbaks, dom gillar köpa på stor rabatt ;)
 
Hämtat hem cykeln från condon, går inte cykla inne i Pattaya nu för mycket trafik så får börja cykla här på landet igen.
Var mycket som var bättre också under pandemin, trafiken och trängseln.
 
Idag fick jag höra av en bekant att det var mycket ryssar på marknaden i Karon tempel.
Så just nu har jag skickat efter en T-shirt som jag ska ha på mig när jag ska gå på marknad.

1674507684256.png

1674507775602.png
Tja kompisen satt i hotellbaren vid avmönstring i Dubrovnik i höstas. Nåt skit om ryssar gjorde i Ukraina gick på TV. Så han sa typ fucking russians. Han inte gå många steg ut på gatan för än det small minns inget mer än han vakna upp på sjukhuset. Enligt "vittnen" var 2 st ryssar som slog ned han. En gammal rep sa till mig då vi satt på nån bar i nått skitland , politik och religion skall undvika att snacka om i andra länder och helst på fyllan. Så det kan man ta som visdomsord.
 
Tja kompisen satt i hotellbaren vid avmönstring i Dubrovnik i höstas. Nåt skit om ryssar gjorde i Ukraina gick på TV. Så han sa typ fucking russians. Han inte gå många steg ut på gatan för än det small minns inget mer än han vakna upp på sjukhuset. Enligt "vittnen" var 2 st ryssar som slog ned han. En gammal rep sa till mig då vi satt på nån bar i nått skitland , politik och religion skall undvika att snacka om i andra länder och helst på fyllan. Så det kan man ta som visdomsord.
Beror väl på lite på var man befinner sig det är ju inte så att jag skulle åka till Ryssland eller något annat proryskt land på semester och bära tröjan.

Slava Ukraina betyder väl ungefär ”ära åt Ukraina”..så det är väl inte någon kränkning av Ryssland och jag tänkte ju inte gå omkring och skrika fucking russians när jag besöker marknaden.
Är det någon ryss som är så lättkränkt så han inte tål ett tryck på en T-shirt så får jag väl ta det.

Men tack för varningen..jag får väl vara lite extra uppmärksam när jag bär tröjan.:wai:
 
 

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp