Vad händer barnen då dom spelar datorspel

P

Pjodd

Gäst
Vet inte riktigt hur jag ska reagera, men rent spontant så visar detta test på hur det ser ut idag, och det är inte positivt.

"För att vara säkra på att resultaten stämde experimenterade forskarna med att stänga av och sätta på spelen. Så fort spelet stängdes av aktiverades frustrationscentret i gejmerns hjärna. Slogs det på igen lyste motivationscentret upp som en julgran i december."
Känns det igen? Stryk dom medhårs så är allt guld och gröna skogar, men Gud nåde om det skulle finnas en motgång!

A

anonymous

Gäst
Jag har spelat datorspel och TV spel sen begynelsens tider, har jag iofs inga problem att stänga av, tycker mest det ger mer än att sitta framför dumburken och glo.
Samma diskussioner gick ju när TV:n kom och den blev kallad dumburken för man blev fördummad av att sitta där.
Själv har jag spelat mycket online spel och där krävs mycket sammarbete, kommunikation och problemlösning som jag tror har hjälpt mig istället.
Blir det ju inte så mycket spel sen man flyttade till värmen, men spelade lite grann nu när jag var hemma och fixade till datorn, när frugan och ungen sov eller kollade på TV, då jag inte finner något större nöje i TV tittandet.
Ungen får spela hemma men inga problem där heller han säger inte imot när jag säger till han att lägga ner utan då lägger han ner direkt utan protest än sålänge.
Han fick en egen tablet i höstas mest för jag inte ville att han skulle komma efter i teknikutvecklingen då den är enormt viktig i dagens läge och antagligen kommer bli viktigare i framtiden på arbetsmarknaden, men har han kompisar i närheten glömmer han snabbt den och leker med annat istället.

Är nog ett problem i personligheten sen innan om man inte kan lägga ner med något och kan få raseriutbrott där av.

OsoPolar

Aktiv medlem
Jag har spelat datorspel och TV spel sen begynelsens tider, har jag iofs inga problem att stänga av, tycker mest det ger mer än att sitta framför dumburken och glo.
Samma diskussioner gick ju när TV:n kom och den blev kallad dumburken för man blev fördummad av att sitta där.
Själv har jag spelat mycket online spel och där krävs mycket sammarbete, kommunikation och problemlösning som jag tror har hjälpt mig istället.
Blir det ju inte så mycket spel sen man flyttade till värmen, men spelade lite grann nu när jag var hemma och fixade till datorn, när frugan och ungen sov eller kollade på TV, då jag inte finner något större nöje i TV tittandet.
Ungen får spela hemma men inga problem där heller han säger inte imot när jag säger till han att lägga ner utan då lägger han ner direkt utan protest än sålänge.
Han fick en egen tablet i höstas mest för jag inte ville att han skulle komma efter i teknikutvecklingen då den är enormt viktig i dagens läge och antagligen kommer bli viktigare i framtiden på arbetsmarknaden, men har han kompisar i närheten glömmer han snabbt den och leker med annat istället.

Är nog ett problem i personligheten sen innan om man inte kan lägga ner med något och kan få raseriutbrott där av.
Jag lödde själv ihop min första dator. Det roligaste var att göra spel med ett RAM-minne på 1024 bytes. Spelandet var inte intressant utan att tänja gränserna. Om man bara sätter tidsgränser fungerar datorspel som vilken annan lek som helst. Däremot är det renst skadligt och släseri av tid att använda tablets i skolan. Hellre att barnen får sina egna skolböcker som de får göra noteringar i. Det som fladdra fram på en skärm är bara flyktig kunskap.

Krister

Forumveteran

Tog du bort ditt konto igen gubben?

Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
OsoPolar Vad händer med väder och klimat i Thailand? Expat i Thailand 708
Audirs2 På Fillipinerna händer det saker! Asienforum 1
K Vad händer om man åker på semester till annat EU land medans man väntar på PUT i Sverige ? Allmänt thailandforum 6
Grannen Olsson Vad tror ni händer med alla kratonger som skickas ut på loi kratong? Allmänt thailandforum 0
Långeman Vad händer med vädret egentligen? Ordet är fritt 5
Berralund Vad händer nu i Thailand? Allmänt thailandforum 14
A Vad händer i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 4
A Vad händer nu Allmänt thailandforum 2
Kycklingen Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt? Thailändskt reseforum 126
Khuntan Ibland händer något stort Allmänt thailandforum 11
A Vad händer om man ändrar sitt efternamn? Allmänt thailandforum 4
Isan Lover Barnen ifrån grottan tränade med Zlatan i L-A. Allmänt thailandforum 10
A Hur gör ni med språket för barnen i Thailand. Allmänt thailandforum 37
A tecknat för barnen med thailändsk text Thailändsk kultur och traditioner 3
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
J Nu har dom börjat sälja charterresor till Thailand redan i December? Allmänt thailandforum 5
Isan Lover 2 st anställda på Nonthaburi Immigration Office filmades när dom begärde mutor. Thailändska Nyheter 49
Khun Leo Andar och spöken, finns dom? Funderingar och betraktelser 70
Isan Lover Brandmän i norra Thailand flydde upp i träden när dom stötte på vilda elefanter. Thailändska Nyheter 0
Isan Lover 30 hästar dom på en dag i Isaan. Thailändska Nyheter 4
Isan Lover Dom glömda turisterna trivs i Pattaya när Kineserna är borta. Pattaya forum 9
in-ka dom kör tydligen lika illa på sjön som på land Allmänt thailandforum 11
Isan Lover Rätt och fel Skola använde decibelmätare för att kunna straffa dom som sjöng nationalsången för lågt. Rätt och fel i Thailand samt tips 12
Isan Lover 80% av alla mc-taxi i Pattaya är olagliga, men polisen hittar ingen av dom. Pattaya forum 12
Isan Lover En bra och annorlunda artikel om dom många trafikolyckorna i Thailand. Allmänt thailandforum 2
Isan Lover Dom 10 bästa platserna i asien att pensionera sig på. Expat i Thailand 16
Isan Lover Thailändare tillhör dom som har kortast semester. Thailändska Nyheter 63
kurant Dom valde fel land...... Asienforum 74
PanPan Sydostasiatiska länderna dom stora vinnarna? Asienforum 40
Isan Lover Hårdare straff väntar dom som kör utan körkort. Thailändska Nyheter 94
Isan Lover Thailand har en lösning på dom dåliga resultaten i PISA. Funderingar och betraktelser 46
Isan Lover Dom unga i Thailand utmanar juntan, SR P1 ”Studio Ett”. Funderingar och betraktelser 0
Isan Lover Äntligen väntar hårdare straff för dom som inte släpper fram ambulanser. Thailändska Nyheter 14
Tulpan 59% av kvinnorna i Thailand erkänner att dom har varit otrogna mot sina män Funderingar och betraktelser 114
A RIP Malcolm Young en av dom stora artisterna genom tiderna har gått i graven. Ordet är fritt 2
S är det någom som bor i thailand eller känner någon där som dom litar på? Allmänt thailandforum 9
Nam Falang Vad skiljer mellan dom olika färgerna på gasolflaskor? Allmänt thailandforum 5
A Poliser kan dom! Thailändska Nyheter 0
Lara Croft Folkets dom väntar Thailands militär Thailändska Nyheter 0
A Lurar brandskyddsföreningen sjöbefäl så dom inte kommer få arbeta efter 2017.01.01 Ordet är fritt 18
B Morden på Koh Tao: DNA nyckeln till fällande dom Thailändska Nyheter 0
Grannen Olsson Vilka är Rohingya och varför flyr dom Burma? Allmänt thailandforum 3
Glimten Thailändskor i löpspåret (och hur får man dom att snöra på sig ett par löparskor?) Allmänt thailandforum 26
F Dom tog mitt Departurecard på thai immigration! Uppehållstillstånd och visum mm 1
Grannen Olsson Trottoarer i Thailand, hur dom ser ut och vad dom kan användas till! (Bilder) Allmänt thailandforum 0
Långeman Regn regn och åter regn, nu verkar det starta i dom södra delarna Allmänt thailandforum 12
Berralund Vad gör man i Isaan i stället för att titta på dom vajande risfälten? Isaan forum 209
A Dom ringde från Postkodlotteriet och gratulerade mig! Ordet är fritt 2
B De dem eller dom Ordet är fritt 11
G SV: Ska man säga te dom eller???? Allmänt thailandforum 21

Liknande trådar

Topp