Vad händer med Norwegian just nu? Är flyget till Thailand inställt?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Finns det någon här dom har flugit med dom?
Jag sitter och kollar på flygpriser och dom ligger på ett bra pris.
Nackdelen är att man får betala extra för bagage, mat.
Men priset verkar ändå ligga under Thai.
 
"Kycklingen " sa:
Finns det någon här dom har flugit med dom?
Jag sitter och kollar på flygpriser och dom ligger på ett bra pris.
Nackdelen är att man får betala extra för bagage, mat.
Men priset verkar ändå ligga under Thai.

Du får nog vänta till juni, för vad jag förstår börjar dom flyga på bkk då. Om det var det resmålet du tänkte på ?
 
Ja, det var Bangkok jag tittade på. Juni-juli.
Men jag hade tänkt att boka nu mars-april om det blir någon resa i sommar.
 
Hur fungerar det med deras nya plan? Boeing har ju haft jätteproblem med sitt nya långdistansplan 787 Dreamliner. Inte för att jag vill vara negativ, men något att väga in kanske?? ???
 
Jag har inte själv åkt med dem men har bara hört gott från vänner som åkt.
Internet ombord :thumbsup:

Jag åker till Göteborg och då blir det billigast med Finnair. (30 000 B)
 
Jag har haft kontakt med me peter på jorden.se han sade att norwegan kommer att starta runt den 20 juni.
jag ska best biljetter så min kommer hit i slutet av juni med norrwegan.
 
Norwegian går ju med direktflyg från Arnlanda så man får ta sig dit först.



När min kommer hit till sverige så tar jag flyget Gbg till Arnlanda tor sen när hon kommer köper vi en biljett från Arnlanda till Gbg det blir billigare att flyga än att ta bilen dit upp samt att det går ju mycket fortare. eftersom jag bor i Borås
 
"Kycklingen " sa:
Finns det någon här dom har flugit med dom?
Jag sitter och kollar på flygpriser och dom ligger på ett bra pris.
Nackdelen är att man får betala extra för bagage, mat.
Men priset verkar ändå ligga under Thai.

Jag har flugit ganska många gånger med Norwegian, främst mellan Stockholm och Köpenhamn. De har bra service, fina plan, WiFi ombord (dock ganska slö). De tar ju dock betalt för allt extra, ska man hem från Thailand har man ju med sig massor och det slinker nog inte med ett kilo extra vilket Thai aldrig har problem med.

Tar man med sig en resväska var, är både Finnair och Thai billigare på deras kampanjer tycker jag. Åker man utan bagage är ju Norwegian bra, dock måste man ju köpa till någon mat, man får väl inte ha egen med sig.

Angående plan hörde jag att de redan hyrt in Airbus plan så det är nog inget problem.
 
Legolas vad du har för husdjur som sambo det bryr jag mig inte om,
Men min tjej heter faktist Min men har råkat missa att skriva namnet med stor bokstav.
För det andra så kommer jag ta hand om flickvännen med det bästa jag kan eftersom jag vill leva med henne livet ut
 
"lubo68 " sa:
Legolas vad du har för husdjur som sambo det bryr jag mig inte om,
Men min tjej heter faktist Min men har råkat missa att skriva namnet med stor bokstav.
För det andra så kommer jag ta hand om flickvännen med det bästa jag kan eftersom jag vill leva med henne livet ut
Tänk så fel det kan bli när man är för snabb med kommentarer ;D ;D
 
"matteisurin " sa:
Du får nog vänta till juni, för vad jag förstår börjar dom flyga på bkk då. Om det var det resmålet du tänkte på ?

Ja i juni börjar de flyga på Asien(Bangkok). Men billiga...? Knappast från Köpenhamn. Åker den 11 juni till Bangkok med SAS(direkt), tre personer, och återresa i slutet av aug för 15.475 kr. Star Alliance-samarbete på nedresan med Thai Airways.Bagage 23 kg samt mat o dryck ingår...men man kan ju knappast jämföra flygplanen och Comfort med Norwegians dreamliner...om de nu blir klara.

Areeya
 
Apropå billigt flyg, någon som har hittat bra priser till Sverige (Göteborg) över midsommar? Norwegian börjar med Göteborg efter midsommar
 
"areeya " sa:
Ja i juni börjar de flyga på Asien(Bangkok). Men billiga...? Knappast från Köpenhamn. Åker den 11 juni till Bangkok med SAS(direkt), tre personer, och återresa i slutet av aug för 15.475 kr. Star Alliance-samarbete på nedresan med Thai Airways.Bagage 23 kg samt mat o dryck ingår...men man kan ju knappast jämföra flygplanen och Comfort med Norwegians dreamliner...om de nu blir klara.

Areeya
Hmm .. Flög med SAS sist, från Arlanda via Köpenhamn till Bangkok. Det var ingen kul upplevelse. Det började med att placerade mig, min fru och våran ettåring tillsammans, men vår fyraåring två rader längre ner. Jag ringde deras kundtjänst. De sa oroa dig inte det ordnar sig. Jag sa det kommer inte ordna sig han kan inte sitta själv. Om han inte sitter still vid start kommer ni bli avvisade. Jag svarade bla just därför fungerar det inte. Ringde då "Customer relation service", de skulle fixa, ringde tillbaks två timmar senare och då skulle min fru och våra barn sitta tillsammans och jag nu i andra ändan av planet. Jag frågade hur tänker ni nu. De svarade att det går inte fixa på annat sätt, det är fullt (detta var nio månader innan avresa) ... ja sa tar ni mot en bokning för en familj med två små barn måste ni väl kunna låta dessa sitta tillsammans, annars boka om oss till Thai de förstår. Nej blev svaret. Nu såg jag svart, mailade SAS vd och ifrågasatte SAS policy att småbarn ska sitta själva på en transkontinental flygning. Fick svar inom några timmar, att SAS policy är att familjer sitter tillsammans och han går i god på att det ska lösa sig. Några dagar senare blev vi seatade tillsammans. Sen glömde de mat till vår fyraåring, så han fick somna hungrig (vi hade banan som han fick äta). Hemresan blev sedan ett stort misslyckande för SAS (orkar inte ens förklara) ... så aldrig mer SAS, och gamla flygplan där inte ens säterna går fälla upp ...

Förhoppningsvis har de skärpt sig eller lyckas ni bättre.

Sen vet jag att vissa inte gillar att man flyger med barn, men de måste ju också få se sina morföräldrar, kusiner etc och va i sitt andra land ... Jag tycker det är helt rätt att barn också får flyga med. Alla har vi olika åsikter.
 
Fasen vilken tråkig upplevelse och dålig behandling, Janne. Det är väl en självklarhet att en barnfamilj skall få sitta tillsammans och mycket märkligt att det int gick att fixa nio månader innan avresa. När vi hade barnen med på SAS var det inga problem.

Att det finns personer som tittar med "onda ögat" på folk som flyger med barn är ju välkänt. Men jag säger precis som du att barnen skall väl inte förbjudas att flyga, men här kan väl flygbolagen vara lite innovativa. Varför inte skapa en lite avskärmad avdelning där barnfamiljer i första hand placeras? För visst kan det vara irriterande när ett barn skriker oavbrutet. Föräldrarna måste ta sitt ansvar och försöka trösta och nanna barnet.

Nästa år skall vi åka ner med en ett- en nio- och en tolvåring. Det blir spännande, framtiden får utvisa vilket flygbolag som får äran att transportera oss. Thai, SAS, Norwegian eller något helt annat.
 
"Berralund " sa:
Men jag säger precis som du att barnen skall väl inte förbjudas att flyga, men här kan väl flygbolagen vara lite innovativa. Varför inte skapa en lite avskärmad avdelning där barnfamiljer i första hand placeras? För visst kan det vara irriterande när ett barn skriker oavbrutet. Föräldrarna måste ta sitt ansvar och försöka trösta och nanna barnet.

Jag har funderat på liknande ide att ha en barnavdelning, men det är ju just de barn som gråter oavbrutet ... oftast gör ju föräldrarna allt de kan, men gillar inte barnet ljudet så är det svårt, tror jag. Våra ha väl sovit hyfsat på ditresan, hem är det värre då de vaknar vid midnatt sveks tid för då är det morgon i Thailand och de vill inte sova utan leka och alla andra vill sova ....
 
Starta gärna en ny tråd. :offtopic:

Det blir lättare för alla att hitta det man söker om vi kör olika flygbolag i olika trådar.
Starta gärna en ny tråd om hur det fungerar att resa med barn med div. olika flygbolag.

:wai:
 
Det var värst vad moderaterna var på idag. Har ni käkat taggtråd?

Jag gav ett svar på ditt inlägg om Norwegian tidigare, ingen reaktion. Sen börjar vi i tråden prata om andra flygbolag vi gillar och ogillar och man ger synpunkter på. Då direkt är ni på och skriver off topic.

Lite mer trevlig ton från moderaterna. Skapa inte så snäva trådar så man bara tillåt svara ja eller nej det blir djävligt otrevligt då!

Sen om man ställer en fråga och någon svarar kan man väl kommentera det och inte bara "städa".

jag var med på forumet för drygt fem år sedan, då blev det massa tråkigheter, är det samma stil fortfarande?

Kommer bara läsa här i fortsättningen om det ska fortsätta så här. Är det så här det ska vara Ling?

Jag gillar att läsa, många trevliga människor som diskutera massa intressanta saker, men då får man ha lite högt i tak inte censurera allt med automatik (skriver man att man åkte kl fem plus ett så blir detta censurerat) det är ju helmärkligt :thumbsdown:

/Janne
 
Håller med Janne. Att splittra upp allt i en massa trådar ger ju inget flyt i läsningen. En tråd för varje flygbolag? Det är ju löjligt.

F.ö anser jag att skrikiga ungar borde förbjudas på flygplan!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
743
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp