Vad händer med väder och klimat i Thailand?

 
Tobaksbolagens experter som i årtionden påstod att rökning snarare var nyttigt än farligt är väl ett exempel på experters status och övertygande bevisning.
Dom lyckades i otaliga domstolar få rätt på sina uttalanden att rökning inte skadar hälsa och orsakar lungcancer.

Ingen skillnad under min livstid vad vissa experter inom miljö kommit fram till för slutsatser vad gäller Kvicksilver, Bly, DDT, Hormoslyr, PCB, Rocagil, Arsenik, Kreosot med många fler ämnen som lösningsmedel.
Helt ofarligt.....:mad:
 
Tobaksbolagens experter som i årtionden påstod att rökning snarare var nyttigt än farligt är väl ett exempel på experters status och övertygande bevisning.
Dom lyckades i otaliga domstolar få rätt på sina uttalanden att rökning inte skadar hälsa och orsakar lungcancer.

Ingen skillnad under min livstid vad vissa experter inom miljö kommit fram till för slutsatser vad gäller Kvicksilver, Bly, DDT, Hormoslyr, PCB, Rocagil, Arsenik, Kreosot med många fler ämnen som lösningsmedel.
Helt ofarligt.....:mad:
Så man skall tänka lite själv eller lyssna p2 experter? Jag tycker du velar lite i den frågan nu ;)

555
 
Sjukvården skall arbeta enligt "vetenskap och beprövad erfarenhet". Bägge villkoren skall vara uppfyllda... Följs det 100%? Nej det gör det inte. Det finns alltid en "nisse" som har egna idéer och tror sig veta bäst. Homeopatin är väl ett typexempel..

I vetenskapliga artiklar skall det klart framgå vem som finansierat studien och ifall det finns några intresse/lojalitets konflikter. Följs det 100%. Nej det gör det inte. Tobakindustrin är väl ett typexempel där man fick fram veteskapliga rapporter som pekade på att tobak var ofarligt..

Det finns alltid ett litet antal människor som inte vill acceptera vetenskapliga resultat. Än idag tror vissa människor att jorden är platt!!

Ifall man inte tror på de vetenskapliga resultat som presenteras är den vetenskapliga gången att man får forska vidare och själv publicera sina resultat. Argumentet att man förhindras att publicera sin forskning för att man har en avvikande hållning håller definitivt inte då man kan publicera i sökbara "open acces" databaser typ arXiv.org e-Print archive Finns olika databaser för olika ämnen.
 
Sjukvården skall arbeta enligt "vetenskap och beprövad erfarenhet". Bägge villkoren skall vara uppfyllda... Följs det 100%? Nej det gör det inte. Det finns alltid en "nisse" som har egna idéer och tror sig veta bäst. Homeopatin är väl ett typexempel..

I vetenskapliga artiklar skall det klart framgå vem som finansierat studien och ifall det finns några intresse/lojalitets konflikter. Följs det 100%. Nej det gör det inte. Tobakindustrin är väl ett typexempel där man fick fram veteskapliga rapporter som pekade på att tobak var ofarligt..

Det finns alltid ett litet antal människor som inte vill acceptera vetenskapliga resultat. Än idag tror vissa människor att jorden är platt!!

Ifall man inte tror på de vetenskapliga resultat som presenteras är den vetenskapliga gången att man får forska vidare och själv publicera sina resultat. Argumentet att man förhindras att publicera sin forskning för att man har en avvikande hållning håller definitivt inte då man kan publicera i sökbara "open acces" databaser typ arXiv.org e-Print archive Finns olika databaser för olika ämnen.
Vetenskapen fungerar i huvudsak bra men det finns som du anger undantag. Maccarini är ett känt exempel. Han tilläts göra märkliga saker för att ingen stoppade honom. En fördel med vetenskapen är att den i många fall är "stor" varför man kan jämföra olika resultat från olika universitet eller länder. Glöm inte att det finns politiska resultat som sorteras bort i en del länder.
 
Så man skall tänka lite själv eller lyssna p2 experter? Jag tycker du velar lite i den frågan nu ;)

555
Visst ska man tänka själv, det är när man med energi försöker övertyga andra om sin sanning man begår sina fel.
Dessutom oavlönad mot ”riktiga” experter som är ”pr*stituerade” till högstbjudande.
Allt från pengar till att hamna i en politisk hög position.
 
Men menar du Antarktis istället för Arktis?

Han måste mena Antarktis; havsnivån skulle inte påverkas en endaste millimeter om havsisarna i Arktis smälte.

Vetenskap är det man vet tills någon visar att det var fel! Det finns t ex mängder med exempel på sjukvård som har bedrivits "vetenskapligt och utifrån beprövad erfarenhet" där man numera har helt annan behandling.

Sedan finns det naturligtvis vissa fenomen som torde vara omöjliga att falsifiera: att jorden är rund och att vänstervridna är offer för en villfarelse är exempel på sådant. ;)
 
Kommentar på regeringens införande av extra straffskatt på "hantverkarbilar".
Själv säger jag att om jag skall få höjd fordonsskatt med 20 tusen per år så ställer jag bara av bilen och tar böterna på 600 var gång dom kommer på en
 
Kommentar på regeringens införande av extra straffskatt på "hantverkarbilar".
Själv säger jag att om jag skall få höjd fordonsskatt med 20 tusen per år så ställer jag bara av bilen och tar böterna på 600 var gång dom kommer på en
I USA, i Kina och i Indien vrider man sig av skratt medan Europas politiker tror sig ”rädda planeten”. Dock, någon har valt de skadliga politikerna.
 
Nu när de hjärntvättades skara och propaganda-media inte lyckas med bedrägeriet smyger paniken allt närmare. Ett tecken på deras stundande misslyckande är när Rapport låter en rabiat vänsterliberal förmedla att kor är minsann oxå ett klimathot.

kor rapar.jpg
 
I USA, i Kina och i Indien vrider man sig av skratt medan Europas politiker tror sig ”rädda planeten”. Dock, någon har valt de skadliga politikerna.
Ja tyvbär för det är just dom länderna som hade behövt lite luftrening.
Tyvärr vrider sig nog inte resten av världen sig av skratt när dom ser deras nedskräpning.
Indien är ju en rent äcklig soptipp med världens värsta luftföroreningar.

Här om deras största sopberg som växer 10m om året.

Den gigantiska soptippen breder ut sig över en yta motsvarande över 40 fotbollsplaner – och växer sig närmare tio meter högre varje år. Redan drygt 65 meter över marken väntas Ghazipur nästa år växa om det skimrande vita palatset Taj Majal i Agra som mäter omkring 73 meter.

Behöver inte ta efter dom.
Dom flesta U-länder tar efter och lär av vad I-länder utvecklar inte tvärtom.
 
Kommentar på regeringens införande av extra straffskatt på "hantverkarbilar".
Själv säger jag att om jag skall få höjd fordonsskatt med 20 tusen per år så ställer jag bara av bilen och tar böterna på 600 var gång dom kommer på en
Med dagens dåliga polisbevakning så kan du klara dig länge. Skall vi gissa på att du sparar 19000 första året
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
736
Anonym
A
G
Svar
824
Visningar
40 K
NilsG
N
A
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp