Vad har du fått för namn i Thailand

 

Snips

Medlem
Lite skojigt med att de har svårt för uttalet av våra svenska namn (som vi har för deras namn), man får lära sig att reagera på ett flertal benämningar när släktingarna ropar på en. :)
Så vad har du fått för namn, och har du nån rolig händelse i och med det att dela med dig?
 
Jag heter ju Stefan men det var tydligen för krångligt så uppe i byn heter jag kort o gott Fann.
Frugans släkting heter Ham så jag började kalla honom för pillevink :) Det tyckte dom andra släktingarna var jättekul så ibland kallar dom också honom för pillevink.
 
Mattias har varit lite jobbigt så blivit Matt för det mesta. Sen har det blivit ett par andra roliga beskrivningar av yngre thai. Thaikompisars dotter på 4(?) år första gången jag skulle leka med henne kallade mig den stora vita apan när vi var ute och klättrade vilket fick thailändarna att skratta riktigt mycket.
 
Frugan klarar inte Mats så där blir det gubbe.
I byn, falang såklart. Någon enstaka morbror som jag tränat lyckas snubbla sig till Mass.
Men som den opretentiöse man jag är så duger förstås alla tre namnen.
Jag skämtar inte, var in och frågade gumman alldeles nyss.
Matt trodde hon jag hette, va!!!
Hädanefter får @Matt82 lite namnkonkurrens av... just det @Matt62.
 
Jag och min storebror fick för 15 år sedan våra thailänska namn.

Moo lek och moo jai. Ganska logiskt då vi båda var vita eller rosa av solen, 190cm långa och allmänt stora samt helt renrakade på huvudet. Så likheten var stor.

Dessa namn har vi levt med sedan dess och på ön finns det inte många som vet vad jag egentligen heter utan jag går under namnet Moo lek.
 
Jag heter ju Stefan men det var tydligen för krångligt så uppe i byn heter jag kort o gott Fann.
Frugans släkting heter Ham så jag började kalla honom för pillevink :) Det tyckte dom andra släktingarna var jättekul så ibland kallar dom också honom för pillevink.
Också jag heter Stefan & även där blev det Fann eller Fan :) Och det vet dom nog ej är en svordom här hemma hos oss.
 
Också jag heter Stefan & även där blev det Fann eller Fan :) Och det vet dom nog ej är en svordom här hemma hos oss.

Nä det vet dom nog inte men dom uttalar Fann med kort A i alla fall så det låter inte som en svordom.

Efter mina första resor till Thailand, innan jag träffade frugan, blev jag kallad för Mr. Chang :oops:
På den tiden var jag smal så måste fått nicket på annat sätt :) Tycker då Fann är bättre ;)
 
Lung Nok (farbror fågel) blev jag kallad av ett gäng ungar i södra Thailand för en oherrans massa år sedan. Antagligen för att de sett att jag fotograferade fåglar. Namnet kom dock att leva kvar och används nu av Thai både hemma och i Thailand. Extra roligt blev det när jag lärde mig skriva namnet på thai. Jag brukar alltid skriva in mig med smeknamnet när jag bor på mindre guesthouses o dyl. Vilket har fått till följd att jag där alltid blir igenkänd och har förenklat bokningen avsevärt. Sällan eller aldrig behöver jag visa passet på dessa ställen. Antar att jag är ökänd...555.
 
Lung Nok (farbror fågel) blev jag kallad av ett gäng ungar i södra Thailand för en oherrans massa år sedan. Antagligen för att de sett att jag fotograferade fåglar. Namnet kom dock att leva kvar och används nu av Thai både hemma och i Thailand. Extra roligt blev det när jag lärde mig skriva namnet på thai. Jag brukar alltid skriva in mig med smeknamnet när jag bor på mindre guesthouses o dyl. Vilket har fått till följd att jag där alltid blir igenkänd och har förenklat bokningen avsevärt. Sällan eller aldrig behöver jag visa passet på dessa ställen. Antar att jag är ökänd...555.

Och vilka bilder sen! Ett passande alias och vi bugar o bockar för alla vackra foton och historier vi bjuds på.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
19
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
65
Visningar
15 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
2 K
Anonymius
A
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
pa_sak
P
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
10 K
A
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
hanniiih
H
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
E
Svar
3
Visningar
2 K
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
L
Svar
4
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp