Vad har gjort dig särskild glad idag ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Kom på ett nytt ämne nu när man fick sin 20-åriga gamla skuta ( Volvo 740 -91 ) igenom besiktningen utan en endaste anmärkning.
Man slipper tråkigt mekande och skruvande..... en tråkig ombesiktning , och plus att man kan lägga pengarna på en rolig resa istället för att hälla ut dom på det gamla vraket :nod:

Vi har gjort en donation till templet nere i byn, så familjens och mitt namn är numera inristade där nere. Jätte Good Luck för oss, säger frugan. :D

Rider ännu på att priset gick ner 3000:- (igår) för två till Thailand ;)

Alla problem är kundens fel. Vi använder dom som sub-contractors

Platsar att Sverige tog silver på herrstafetten i Skid-VM? :)

"legolas " sa:
Vem vann då?? Norge som vanligt eller???
Klart dt platsar... tack för infon
Ja, Norge vann.
På förstasträckan hängde Rickardsson och ryssen (?) av norrmannen med en halvminut, men sedan gick Olsson och Södergren halvbra, Ryssland gick in i väggen, men Norge, Tyskland, Finland och Italien gick ifatt, så de blev 5 lag ihop på slutsträckan. (Sverige, Norge och ett till låg lite efter vid växlingen, och Hellner drog så de kom ifatt de andra.) Nortug spurtade ifrån Hellner, som spurtade ifrån tysken (?) De andra två kom efter lite tidigare.

"legolas " sa:
Ibland kan glädjen komma ifrån att man får möjlighet tat visa upp något ovanligt på kort. Nämligen en uppäten god gul mango........

Faan lego, den var inte snäll. Ett rent slag under bältet ju. Men du hade väl väntat dig den reaktionen. Nu kommer man ju att gå här och dregla hela dagen... :'(

"legolas " sa:
Det är väl härligt med ovanlica pics. Oftast ser man ju mogna härliga frukter, men ibland kan man faktiskt visa verkliga livet också....

Mangon var något av det sötaste och godaste jag smakat någonsin. På slutet så satt jag och bara smygsög på mangon och njöt i fulla drag... frun sade att jag himlade med ögonen....
Hjälper denna beskrivning där ute på Nordsjön...

KARMASTOPP PÅ OBESTÄMD TID!!! :(

Jag är glad idag för att solen har hittat hit och förhoppningsvis blir den kvar under resten av dagen. :D

Dagsmeja gör mig glad idag! För er som inte vet vad dagsmeja är, så kan jag snabbt förklara att det betyder att solen smälter snön även om det är minusgrader. Ett säkert vårtecken........ DAGSMEJA, vilket vackert ord, smaka på det resten av dagen /Gaz

"legolas " sa:
Klart vi vet vad det är... men Gazton det låter som nåt äckligt som serveras till den där rötna fisken här i Thailand.... Så ordet tycker jag är fult i sig.....
;D ;D ;D
;D ;D ;D
;D ;D ;D

Det finns andra fenomen i naturen som jag tycker har vackra namn. Tex Värmebölja och sjöbris :) ;)

Min fru kom idag o de har gjort mig happy mak mak

o hon hade me sig 22 kilo ahan :nod:

"Berralund " sa:
Självklart 66:an! Ha nu ett riktigt härligt lördagsmys med pet mak mak mm som du skrev! :)

Må så gott familjen Glimtwall, vi är nog alla glada över återföreningen. :) må det bli många små glimtar med samma anda som dig, efter era vilda svängar i sängen ;)

"Gazton " sa:
Dagsmeja gör mig glad idag! För er som inte vet vad dagsmeja är, så kan jag snabbt förklara att det betyder att solen smälter snön även om det är minusgrader. Ett säkert vårtecken........ DAGSMEJA, vilket vackert ord, smaka på det resten av dagen /Gaz
Dagsmeja var ordet vi hade 17,3 gr. Mot husväggen. Så nu finns det hopp.
Visst är det skönt :nod:
Undrar om det är dags att klippa fruktträden?

"Rolf " sa:
Dagsmeja var ordet vi hade 17,3 gr. Mot husväggen. Så nu finns det hopp.
Visst är det skönt :nod:
Undrar om det är dags att klippa fruktträden?

Ha ha.. Exakt min tanke.. Jag ska klippa syrrans träd i morrn eftermiddag!

"legolas " sa:
Har du tänkt på att det är Ö;na som gör hela ordet vackert???? Bara ett sånt sketet ord som söder är bra mycket vackrare än både norr och väster. medans öster alltid är öster och inte speciellt vackert, fattar inte varför. Har det med ryssarna att göra??+

Ja du har en poäng där :)

Dimslöja är oxå vackert..

På sommaren blir jag glad av att gå barfota i morgondagg, ni vet när nyklippt gräs fastnar runt fötterna... gött!

Gazton är du bra på att beskära träd, eller tjuvläser du i boka först ;)
Tycker det är lite knepigt, på hösten säger man att den ska bort, nu då har man ingen aning om var genen är.
Men vi gör väl som vanligt låt solen flöda i grenverket. Lycka till :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A