Vad har ni för fritidsintressen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Hej alla CM:are!

Vad har ni för fritidsintressen eller hobbies (förutom Thailand)? Resor, fiske, golf, fotboll, hockey ja listan är lång.

Personligen har jag alltid varit intresserad av att resa, jag har varit i alla världsdelar utom Antarktis. Dock mest i Asien. Så de mesta av mina pengar har jag tidigare lagt på resor.

Övriga intressen är fiske (gjorde jag mycket förr), samt att ha ett snyggt och välunderhållet hem. Och familjen naturligtvis, den är alltid nummer ett.

Berralund :wai:

Tyngdlyftning,Karate,Juijutsuu,UFC,Fiske,Turbo trim av Bilar,Resor,Musik,Spel,Shopping,
Æventyr,Bio och avslutningsvis....Øl.

:wai:
ChaiMai:are...

Spriten!! Har hållit mig från idrotten och skadorna... ;D :D ;D

Skämt å sido!! Från 7-12 års ålder, så var bollsporter det bästa jag visste, ända tills min lärare i 6:e klass sa till mig att"jag aldrig kommer att bli duktig i någon bollsport", det tog bort mitt intresse till utföra nått sådant.

16-21 års ålder, tog jag upp styrketräning och bodybuilding, efter ha sett"Mr, I'll be back"filmen, men mitt sug efter god mat och leverne, gjorde att jag slutade dessa också.
Så allt, den där hyffsat vältränade formen har nu förflyttat sig runt midjan istället ;D :D ;D och jag trivs bättre, bara att slippa det där"deffande"och"svältande"hela tiden.

Men mitt intresse för fotboll har aldrig försvunnit, så jag lämnar över sportutövandet till proffsen istället och jag kan njuta av deras framsteg... Jo-Be

Till skillnad från de, som inte kan sysselsätta sig själva om de är på landet :)
så har jag alltid haft massor av fritidsintressen. Det är nog lättare att räkna upp vad jag INTE är intresserad av :) (=Inte mycket mer än att supa och "snobbkultur" (=När snobbar diskuterar konst o d).
Men här är några EXEMPEL på olika sorter av mina hobbies:
En massa olika sorters sport både som aktiv, ledare och åskådare
natur, djur och barn :)
musik, dans och tjejer/kvinnor (några :)
spela och göra dataspel
men även lugna som t ex släktförskning, historieforskning, schack, läsa och skriva böcker, psykologi (INTE den vanliga, utan t ex mental träning, personlighetstyper som beror på t ex syskonposition och astrologi... :)

Så jag har sällan sysselsättningsproblem :)

"Jo-Be " sa:
Skämt å sido!! Från 7-12 års ålder, så var bollsporter det bästa jag visste, ända tills min lärare i 6:e klass sa till mig att"jag aldrig kommer att bli duktig i någon bollsport", det tog bort mitt intresse till utföra nått sådant.

16-21 års ålder, tog jag upp styrketräning och bodybuilding, efter ha sett"Mr, I'll be back"filmen, men mitt sug efter god mat och leverne, gjorde att jag slutade dessa också.
Så allt, den där hyffsat vältränade formen har nu förflyttat sig runt midjan istället ;D :D ;D och jag trivs bättre, bara att slippa det där"deffande"och"svältande"hela tiden.

Men mitt intresse för fotboll har aldrig försvunnit, så jag lämnar över sportutövandet till proffsen istället och jag kan njuta av deras framsteg... Jo-Be
Typiskt skitlärare/skittränare :( Nu löste det sig bra för dig ändå genom att du hittade ett annat intresse, men det gör det ju inte för alla.

(((Upp t o m 6:an platsade jag knappt i KLASSlaget. Då var jag fortfarande så kort för min ålder - det är inte lätt att spela fotboll bra om man är så liten att bollen når nästan upp till knät :)
Två år senare spelade jag i Sveriges ungefär 10:e bästa KLUBBlag i min åldersgrupp, efter att ha tränat hårt två somrar och växt ifatt på längden...

I de klubbar jag varit ordförande i, har vi alltid låtit alla spela. Iofs toppade vi ett par lag* men dessutom hade vi så många lag som det behövdes för att alla som ville skulle få spela, och de lagen satte vi INTE ihop efter brahet utan efter vilka som var mest kompisar.

*Några lag toppade vi
dels för att se hur bra vi var jämfört med andra klubbar,
men även för att det inte blir så roligt för spelarna om de är alldeles för ojämna inom lagen, speciellt om en del av spelarna kämpar hårt och andra i samma lag mest leker. De får gärna leka, men inte i de toppade lagen.)))

Lunkan!

Jag ber dig med högaktning och vörnad att inte citera mig och lämna svar angående mina inlägg på CM.

Orsaken, Du lämnar alldeles för många frågetecken i din text, ex.

Citat:
Olika sorter av mina hobbies: En massa olika sorters sport både som aktiv, ledare och åskådare, natur, djur och barn, musik, dans och tjejer/kvinnor

aktiv: Var har du varit aktiv? Vilken klubb, gärna ett namn? I vad för sport?
ledare: Vad har du varit ledare för?
åskådare: Vilken är den sport du supportar? Fotboll? Hockey? Handboll? el. annan sport
natur: Snygg trädgård? är du grön aktivist? vandra i skog?
djur: Hundar? katter? Fiskar? Ormar? Ödlor? Skorpioner? Delfiner?
barn: spädbarn? Förskolebarn? pedofil? Tonåringar? Nästa fullvuxna?
musik: jazz? Hårdrock? Klassiskt? Disco? House? Synt? Pop?
dans: Rumba? improviation? Vals? Foxtrott?
tjejer/kvinnor: Unga? Gamla? Feta? Smala? Långa? Korta?
:Slut Citat.

Så igen ber jag dig högaktnings värt, med vörnad och respekt, Att inte svara på mina inlägg och lämna kvar onyttigt svammel efter dig...

M.v.h. Jo-Be

Jag använder mallen:

sport: Jakt, lite dykning
natur: Svampskogen
djur: Katter har 5st.
barn: Inte gärna :-X
musik: Hästjazz
dans: Bara när jag slagit mej på tummen
tjejer/kvinnor: Den som är närmast ;)

Rolf

"Rolf " sa:
Jag använder mallen:

sport: Jakt, lite dykning
natur: Svampskogen
djur: Katter har 5st.
barn: Inte gärna :-X
musik: Hästjazz
dans: Bara när jag slagit mej på tummen
tjejer/kvinnor: Den som är närmast ;)

Rolf

Jaha! Se där Roffe...

Stöld av skrivsyddat material ;D :D ;D

Näe! skojar lite, självklart du kan använda min idé, vad vore felet annars, om den funkar för dig, så kopiera hejvilt... Jo-Be

Så är det när man kommer med en smart ide och inte skrivskyddar :D
Har aldrig bemödat mej om att uppfinna hjulet två gånger, lat som man är :laugh:
Rolf

"Rolf " sa:
Så är det när man kommer med en smart ide och inte skrivskyddar :D
Har aldrig bemödat mej om att uppfinna hjulet två gånger, lat som man är :laugh:
Rolf

Vilken humor du har Rolf! Synd att jag inte kan ge dig karma två gånger idag. ;) ;D ;D

Får väl fortsätta då i rolfs fotspår

sport: hockey,UFC
natur: Inte mycket mer än att gå ut i skogen med vovven.
djur: Hundar
barn: Ja tack.
musik: Rock-Hårdrock(men kan lyssna på vad som helst och det går väldigt upp och ner)
dans: Min egna stil
tjejer/kvinnor: min tös såklart. Asiatisk.

Fortsätter också.

Sport. Fiska (meta)
Natur. Sjön där jag fiskar ligger vid en vacker natur.
Djur. Katter, hundar. (älskar alla djur)
Musik. Nästan all musik.
Män. Ja
Jag tycker om att handarbeta (sticka,virka,brodera) gör det periodvis.
Läser mycket böcker periodvis.
Jobbar gärna i trädgården. Men vill att vädret ska vara bra då.

Resa : Tycker mycket om att resa ..... i princip var som helst i världen , men det har blivit mycket Sydostasien på sista tiden ;)
Musik : Lyssnar mest på grupper och artister som hade sin storhetstid på 70-talet , med en förkärlek till proggressiv symfonirock typ Pink Floyd , Genesis , Yes , Rush och Mike Oldfield.
Tycker ochså att åka omkring på konserter ..... allt från små klubbgig till stora utmhuskonserter ...... har nog lagt ut en hel förmögenhet på att kuska runt både i Sverige och utomlands för att
se stora band :D
Spelar ingenting själv , men när jag gick på gymnasiet så blev jag tillfrågad av mina klasskamrater om jag ville spela elbas i deras band ..... tog en gitarrkurs , men insåg snabbt att mina talanger
var ungefär lika stora som grannens soptunna , så det var bara att lägga ned den verksamheten :(
Fiske : Tycker att allt fiske är roligt , men flugfiske är det ultimata ..... tyvärr så är det dåligt med flugfiskevatten där jag bor , så det blir bara under längre ledigheter jag gör det när jag kan åka iväg och
vara borta ett par dagar.
Sport : Everton och Björklöven .....tycker ochså att det är kul med orientering :thumbsup:

Sport: Tidigare fotboll, hockey, badminton, karate. Nu ser jag knappt på sport med undantag från kampsport.
Natur: Vet var skogen ligger, men inte mer.
Djur: Kul med djur men har ej tid eller ork med egna
Musik: Spelar/spelade allt utom blåsinstrument, nu äger jag bara en gura med nylonsträngar. Lyssnar på det mesta utom dansband.
Prylar: Gillar prylar och kan ibland spendera för mycket på sådant.
Fordon: Gammal fantast av amerikanskt gjutjärn. Har dessvärre sålt bort jänkarna till förmån för Thailand. Hade bl.a en 68 LeMans med cheva 454 LS-6:a och en "mordern" GMC Typhoon med smått och gott trim som jag sålde....2006

"Jo-Be " sa:

Lunkan!

Jag ber dig med högaktning och vörnad att inte citera mig och lämna svar angående mina inlägg på CM.

Orsaken, Du lämnar alldeles för många frågetecken i din text, ex.

Citat:
Olika sorter av mina hobbies: En massa olika sorters sport både som aktiv, ledare och åskådare, natur, djur och barn, musik, dans och tjejer/kvinnor

aktiv: Var har du varit aktiv? Vilken klubb, gärna ett namn? I vad för sport?
ledare: Vad har du varit ledare för?
åskådare: Vilken är den sport du supportar? Fotboll? Hockey? Handboll? el. annan sport
natur: Snygg trädgård? är du grön aktivist? vandra i skog?
djur: Hundar? katter? Fiskar? Ormar? Ödlor? Skorpioner? Delfiner?
barn: spädbarn? Förskolebarn? pedofil? Tonåringar? Nästa fullvuxna?
musik: jazz? Hårdrock? Klassiskt? Disco? House? Synt? Pop?
dans: Rumba? improviation? Vals? Foxtrott?
tjejer/kvinnor: Unga? Gamla? Feta? Smala? Långa? Korta?
:Slut Citat.

Så igen ber jag dig högaktnings värt, med vörnad och respekt, Att inte svara på mina inlägg och lämna kvar onyttigt svammel efter dig...

M.v.h. Jo-Be
Hur ska du ha det egentligen?
1. Du skriver att du inte vill att jag svarar dig,
sedan skriver du en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG lista med frågor till MIG!!! :)

2."Orsaken, Du lämnar alldeles för många frågetecken i din text"
Menar du att jag ska skriva en hel bok???!!! :)

3. "med vörnad och respekt, Att inte svara på mina inlägg och lämna kvar onyttigt svammel efter dig..."
"Med vördnad och respekt" följt av en förolämpning!!! :)
HUR klarade du av att få min text till "onödigt svammel??!
Inom idrottslivet är det ALLDELES för mycket utstängning av barn,
och många stängs t o m ute INNAN det går att bedöma om de kan bli bra idrottare, eftersom barn mognar/växer så olika tidigt!!!
Dessutom gäller det ju barn, så det viktiga borde vara att de ska ha ROLIGT...
(((Och i de toppade lagen fick de, som var mogna för det, träna på att skärpa sig i VIKTIGA tävlingar. Jag satte t o m igång en nationell stortävling där roliga KRINGarrangemang och de träffar kompisar var det viktiga. Det kördes 2 veckor före de åkte till ungdoms-SM, så att de lättare kunde koncentrera sig på tävlingen då.)))

---
(((Resten kan ni gott hoppa över, men eftersom han frågade...
Som sagt, menar du att jag skulle ha skrivit en hel bok?
Så långa texter brukar jag få betalt för :) (Tidningar, böcker o d)

"Lunkan " sa:
Typiskt skitlärare/skittränare Nu löste det sig bra för dig ändå genom att du hittade ett annat intresse, men det gör det ju inte för alla.

(((
Där följde ett EXEMPEL gällande min komentar...

...
Att svara på alla dina frågor skulle ju bli mycket långt även om jag bara skulle skriva ett kort sammandrag... :)

Iofs har jag talat om tillräckligt i olika poster för att du ska kunna ta reda på vem jag är ganska lätt, men om du vill det så får du jobba lite :) Du har ju inte talat om klubbnamnen för dig själv som aktiv (=många olika personer i en klubb) så varför ska jag tala om i vilka klubbar jag varit ordförande (=få personer)???

aktiv:
Var: I klubbar från Uppland, Stockholm, Västmanland och lite Dalarna :)
Vilken klubb: Vadå "vilken"?! Och vadå "vad för sport"?!
Eftersom jag gillar utmaningar, plus att det blir roligare att hålla på med olika saker (tycker jag) så har jag hållit på med nästan allt utom simning :)
12 klubbar och 11 sporter om jag inte glömt någon. (Ibland flera sporter i samma klubb, och i flera klubbar i fotboll, buggdans och schack.)
Jag BÖRJADE spela tennis, basket och pingis i klubb då jag var nästan 40 då "normala" människor ju har slutat, så jag är nog inte särskilt normal :)

ledare:
Under grundskoletiden: Handboll, fotboll (och lite schack).
Som vuxen: Schack (och lite basket).
(Många vet inte om det, men schack är en av de största sporterna om man går efter flest aktiva, och jag har lett två klubbar till Sverigeeliten.)

åskådare:
Nästan all sport.

natur:
Definitivt inte snygg trädgård :) Hårdtuktade trädgårdar räknar jag knappt till "natur". Jag har planterat bärbuskar, som sedan fått sköta sig själva.
Mest vandra och kanot för min del..

djur:
Hundar och katter mest.

barn:
Well. Blöjbytaråldern är inte så rolig :)
4-årsåldern är roligast, sedan gillar jag färre och färre vartefter fler och fler lär sig dåligt tänkande... :)
Som ungdomsledare har jag mest börjat med 10-12-åringar och sedan följt dem vartefter de blivit äldre.

musik:
Det mesta. Bäst gillar jag rock plus "etno" d v s traditionell musik, som man lagt på modernt baskomp på.

dans:
Mest bugg.

tjejer/kvinnor:
Vadå?! Du frågade bara om utseenden, medan jag går mest efter insidan... Men det hindrar ju inte att de kan se bra ut också :)
F ö brukar bra personligheter se bra ut, i alla fall ögonen,
men många vackra utsidor har skräpinsidor, och sådana brukar jag försöka undvika.

Var det tillräckligt tydligt, eller tycker du att jag ska skriva ännu längre? :)

Och som sagt så hade jag bara skrivit EXEMPEL på mina hobbies :)

Värst vad den här tråden blev lättantändlig. Det var inte alls meningen när jag startade den igår vilket är synd.

Får jag be herrarna att besinna sig lite, det gäller ju bara en enkel fråga om fritidsintressen.
Tack!

Berralund
Forumvärd

Jag lägger in 2 bilder på 2 olika intressen jag har.

Gott_Nytt_År.jpg

hemstickat.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp