"Jo-Be " sa:
Lunkan!
Jag ber dig med högaktning och vörnad att inte citera mig och lämna svar angående mina inlägg på CM.
Orsaken, Du lämnar alldeles för många frågetecken i din text, ex.
Citat:
Olika sorter av mina hobbies: En massa olika sorters sport både som aktiv, ledare och åskådare, natur, djur och barn, musik, dans och tjejer/kvinnor
aktiv: Var har du varit aktiv? Vilken klubb, gärna ett namn? I vad för sport?
ledare: Vad har du varit ledare för?
åskådare: Vilken är den sport du supportar? Fotboll? Hockey? Handboll? el. annan sport
natur: Snygg trädgård? är du grön aktivist? vandra i skog?
djur: Hundar? katter? Fiskar? Ormar? Ödlor? Skorpioner? Delfiner?
barn: spädbarn? Förskolebarn? pedofil? Tonåringar? Nästa fullvuxna?
musik: jazz? Hårdrock? Klassiskt? Disco? House? Synt? Pop?
dans: Rumba? improviation? Vals? Foxtrott?
tjejer/kvinnor: Unga? Gamla? Feta? Smala? Långa? Korta?
:Slut Citat.
Så igen ber jag dig högaktnings värt, med vörnad och respekt, Att inte svara på mina inlägg och lämna kvar onyttigt svammel efter dig...
M.v.h. Jo-Be
Hur ska du ha det egentligen?
1. Du skriver att du inte vill att jag svarar dig,
sedan skriver du en LÅÅÅÅÅÅÅÅNG lista med frågor till MIG!!!
2."Orsaken, Du lämnar alldeles för många frågetecken i din text"
Menar du att jag ska skriva en hel bok???!!!
3. "med vörnad och respekt, Att inte svara på mina inlägg och lämna kvar onyttigt svammel efter dig..."
"Med vördnad och respekt" följt av en förolämpning!!!
HUR klarade du av att få min text till "onödigt svammel??!
Inom idrottslivet är det ALLDELES för mycket utstängning av barn,
och många stängs t o m ute INNAN det går att bedöma om de kan bli bra idrottare, eftersom barn mognar/växer så olika tidigt!!!
Dessutom gäller det ju barn, så det viktiga borde vara att de ska ha ROLIGT...
(((Och i de toppade lagen fick de, som var mogna för det, träna på att skärpa sig i VIKTIGA tävlingar. Jag satte t o m igång en nationell stortävling där roliga KRINGarrangemang och de träffar kompisar var det viktiga. Det kördes 2 veckor före de åkte till ungdoms-SM, så att de lättare kunde koncentrera sig på tävlingen då.)))
---
(((Resten kan ni gott hoppa över, men eftersom han frågade...
Som sagt, menar du att jag skulle ha skrivit en hel bok?
Så långa texter brukar jag få betalt för
(Tidningar, böcker o d)
"Lunkan " sa:
Typiskt skitlärare/skittränare Nu löste det sig bra för dig ändå genom att du hittade ett annat intresse, men det gör det ju inte för alla.
(((
Där följde ett EXEMPEL gällande min komentar...
...
Att svara på alla dina frågor skulle ju bli mycket långt även om jag bara skulle skriva ett kort sammandrag...
Iofs har jag talat om tillräckligt i olika poster för att du ska kunna ta reda på vem jag är ganska lätt, men om du vill det så får du jobba lite
Du har ju inte talat om klubbnamnen för dig själv som aktiv (=många olika personer i en klubb) så varför ska jag tala om i vilka klubbar jag varit ordförande (=få personer)???
aktiv:
Var: I klubbar från Uppland, Stockholm, Västmanland och lite Dalarna
Vilken klubb: Vadå "vilken"?! Och vadå "vad för sport"?!
Eftersom jag gillar utmaningar, plus att det blir roligare att hålla på med olika saker (tycker jag) så har jag hållit på med nästan allt utom simning
12 klubbar och 11 sporter om jag inte glömt någon. (Ibland flera sporter i samma klubb, och i flera klubbar i fotboll, buggdans och schack.)
Jag BÖRJADE spela tennis, basket och pingis i klubb då jag var nästan 40 då "normala" människor ju har slutat, så jag är nog inte särskilt normal
ledare:
Under grundskoletiden: Handboll, fotboll (och lite schack).
Som vuxen: Schack (och lite basket).
(Många vet inte om det, men schack är en av de största sporterna om man går efter flest aktiva, och jag har lett två klubbar till Sverigeeliten.)
åskådare:
Nästan all sport.
natur:
Definitivt inte snygg trädgård
Hårdtuktade trädgårdar räknar jag knappt till "natur". Jag har planterat bärbuskar, som sedan fått sköta sig själva.
Mest vandra och kanot för min del..
djur:
Hundar och katter mest.
barn:
Well. Blöjbytaråldern är inte så rolig
4-årsåldern är roligast, sedan gillar jag färre och färre vartefter fler och fler lär sig dåligt tänkande...
Som ungdomsledare har jag mest börjat med 10-12-åringar och sedan följt dem vartefter de blivit äldre.
musik:
Det mesta. Bäst gillar jag rock plus "etno" d v s traditionell musik, som man lagt på modernt baskomp på.
dans:
Mest bugg.
tjejer/kvinnor:
Vadå?! Du frågade bara om utseenden, medan jag går mest efter insidan... Men det hindrar ju inte att de kan se bra ut också
F ö brukar bra personligheter se bra ut, i alla fall ögonen,
men många vackra utsidor har skräpinsidor, och sådana brukar jag försöka undvika.
Var det tillräckligt tydligt, eller tycker du att jag ska skriva ännu längre?
Och som sagt så hade jag bara skrivit EXEMPEL på mina hobbies