Min första gång var 89 och jag var bra saltad. Mina förväntningar var ju skyhöga naturligtvis och jag som bara hade varit i Polen, Grekland, England och bla bla i Europa såg ju detta som något i hästväg och därav det glatta humöret.
På den tiden flög jag mycket med Aeroflot, jag vet alla ryggar tillbaka men jag får säga att det har alltid varit kanon de 6 gånger jag flugit med dem. Lite lång väntan och plan som kommit bort med mera, men vem bryr sig jag är ju på väg och det är det viktigaste.
Jag stod med några ryssar längst bak i planet och hinkade vodka och vi mellanlandade i Bombay och sen på Don Muang var vi bra i gasen och glada jag och ryssarna.
Dagen efter i Banglampoo vaknade jag upp till ett inferno av människor och oväsen samt värmen slog emot som en bastu, en omtumlande upplevelse med en bakfylla som hette duga.
Efter några dagar promenerade jag på Petchburi Road en ganska busy gata som ni vet med tusentals bilar och människor och när jag går där ser jag en man 20 meter framför mig som pekar på mig och säger "What, it's you the very drunk guy at the airport" och det visade sig att det var passkontrollanten som satt där när jag gick igenom, men det kom ju inte jag ihåg. Jag tänkte det kan inte vara sant, inte klokt. Första gången man är i Thailand och sen på en stor gata mitt i Bangkok bland tusentals människor stöter jag på just denne man
.
Det visade sig också att han har en syster som jobbar som sköterska på sjukhuset i Eskilstuna .. Ja världen är allt bra liten.
Efter denna gång var jag fast!
Mvh Peter