Vad lära sig här näst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan!

Jag håller lite smått på att försöka lära mig Thai, just nu behärskar jag, enligt mig själv, sifforna upp till 100, färgerna, veckodagarna samt lite olika namn på drycker, och ett gäng andra ströord. Jag försöker lära mig så mycket vanliga ord som möjligt som jag kan känna igen när jag hör någon prata Thai.
Vilka ord tycker ni jag ska försöka lära mig här näst, som är väldigt vanliga?
Jag vill börja med dom vanligaste då jag tycker det är kul när jag känner igen orden i ett samtal, och ser det som någon slags återbetalning för att slit :)

(Av någon anledning så kunde jag inte posta i språkavdelningen?)

hej

jag är ledsen för att det just nu inte har fungerat att skriva inlägg i språkforumet. jag har tagit kontakt med admin och inom några dagar bör det vara löst. det är kul att du är på G med språket...

jag tycker du bör lära dig

hej , hej då, vi ses
hej jag heter....
vad heter du?
jag kommer ifrån sverige.

ex. vad tror du om det? eller är det något annat du vill lära dig först?

vi kommer att förbättra vår deltavla lektioner och då hoppas vi att man ska få bättre möjligheter att kunna lära sig allteftersom.

hör av dig så får vi försöka hjälpa till så gott det går.

ha re gött
marianne

"marianne " sa:
hej

jag är ledsen för att det just nu inte har fungerat att skriva inlägg i språkforumet. jag har tagit kontakt med admin och inom några dagar bör det vara löst. det är kul att du är på G med språket...

jag tycker du bör lära dig

hej , hej då, vi ses
hej jag heter....
vad heter du?
jag kommer ifrån sverige.

ex. vad tror du om det? eller är det något annat du vill lära dig först?

vi kommer att förbättra vår deltavla lektioner och då hoppas vi att man ska få bättre möjligheter att kunna lära sig allteftersom.

hör av dig så får vi försöka hjälpa till så gott det går.

ha re gött
marianne

Dom 3 första kan jag redan :)
Nä men självklart, det är ju alltid bra att lära sig sådana ord, och jag kanske ska börja lära mig lite fraser som du menar också!
Kan du tipsa om något bra datorprogram som man kan lära sig glosor med?
Tack för ditt svar!

Jag har ingen aning om det finns något sådant program. Jag gör så att jag skriver upp på papper och sen så pluggar jag några ord/meningar tills jag kan dom, för att sen återkomma till samma papper ett par dar senare för att se om jag kommer ihåg dom. och under tiden så skriver jag upp nya ord/meningar osv.

jag har för mig att jag haft ett sådant program för nåt år sedan. ska fundera lite mer över vad det hette.

marianne

Nu har du funderat länge Marianne :D jag blev ju intresserad av vad det va för program :)

hej!

jag är ledsen om jag glömt bort att svara i denna tråd. vår dator kraschade för ett tag sedan så det försvann. jag kommer inte ihåg vad det hette så det är inte så lätt men kan du inte gå in på langhub och lära dig fraser, grammatik etc.

där kan ni gå in både du och din kille. det finns en engelsk till thai version och en thai till engelska...

om jag hittar programmet igen så lovar jag att höra av mig.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Lunkan
L
D