Vad man bör tänka på när man gör en tatuering på semestern...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Vi tatuerade oss min man och jag när vi var i Thailand på vår förra resa. Vi har pratat om det i flera år men av olika orsaker så har det inte blivit av förrän nu. Kanske vi inte var riktigt "mogna" för att ta steget tidigare. Det är ju en förändring som är livslång så det gäller att man verkligen har bestämt sig. Vi ville men såg inte riktigt framför oss vad vi skulle tatuera.
Nu är det alltså gjort och jag är mer än nöjd. Det blev ingen stor bild utan jag tatuerade in mitt namn på överarmen och det blev riktigt bra.
Vad man bör tänka på när man gör en tatuering på semestern är att göra den i slutet av resan för sen får man inte bada på ett visst antal dagar och sola. Varma soliga dagar försöker jag vara rädd om den genom att smörja in mig med solfaktor för att bevara den
Det är många här hemma i Sverige som kommer fram och är intresserade av vad det står och tycker att den är vacker. I Thailand kan man bli tilltalad av någon som precis läst på armen. Jag tycker det är kul.

Har du någon tatuering?

Betyder din tatuering något speciellt för dig? Jag har sett exempel på när föräldrar tatuerat in sina barns namn...

Är du tatuerad och har ångrat dig?

ha re gött

Marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Isan Lover Rätt och fel 11 saker man bör känna till om Thailändsk kultur. Rätt och fel i Thailand samt tips 10
H Villet visum bör man välja? Uppehållstillstånd och visum mm 11
L I vilken ordning bör jag ansöka? Uppehållstillstånd och visum mm 21
Lara Croft Personer med medicinska åkommor bör förbereda sig inför 'Bangkok shutdown' Thailändska Nyheter 1
Grannen Olsson Män bör få barn sent i livet Allmänt thailandforum 2
B Schengenvisum multiple entries, nackdelar? Nått speciellt att tänka på? Uppehållstillstånd och visum mm 19
Isan Lover Man ska nog tänka sig för när man väljer tatuerare. Thailändska Nyheter 5
thaikonsult Att tänka på när du söker visum. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Långeman Att tänka på då du skriver testamente Allmänt thailandforum 52
A Varför (vad man ska tänka på, göra) Allmänt thailandforum 3
A Firmanamn som får dig att tänka på annat.... Ordet är fritt 21
Grannen Olsson Kan du tänka dig flyga till LOS i "superbudgetklass" (Choise Economy) Thailändskt reseforum 87
A kan du tänka dig att äta moderkaka? Ordet är fritt 1
A Sak Yant tatuering i Sverige (Göteborg 16-17 sept) Allmänt thailandforum 6
A Buddha tatuering och dekorationer Allmänt thailandforum 5
A Tatuering: Namnen Tove respektive Svante med thaiskrift Allmänt thailandforum 8
G Peder skrivet på thailändska för tatuering Språkhörnan 15
Anders58 Vid min nästa resa tänkte jag ha ännu en tatuering och då på thai Språkhörnan 1
Kycklingen Fulast tatuering. Ordet är fritt 7
Kycklingen tatuering Allmänt thailandforum 68
A bamboo tatuering Allmänt thailandforum 19
X Tatuering Allmänt thailandforum 4
A tatuering Språkhörnan 0
A Översättning för tatuering Allmänt thailandforum 1
A Thai tatuering Språkhörnan 0
A Tatuering på g. HJÄLP! Språkhörnan 7
A Ska göra en tatuering men behöver hjälp med översättning av tre ord till thailändska Språkhörnan 1
A tatuering Språkhörnan 0
A översättning från svenska till thai för tatuering Språkhörnan 1
A Hjälp med översättning till tatuering Språkhörnan 0
A Översättning till tatuering ! Språkhörnan 1
A Hjälp stava till tatuering på thailändska Språkhörnan 1
A Tatuering? Allmänt thailandforum 1
A Jag skall göra en tatuering. Kan någon hjälpa mig att översätta namn till thai? Språkhörnan 28
A Jag skulle vilja göra en tatuering med min sons namn (Lian) på thai Språkhörnan 1
A Stava Diana på Thai, för tatuering Språkhörnan 7
A Tilda på thaiskrift för en tatuering Språkhörnan 5
A Jag har funderingar på att skriva mitt namn på thai som en tatuering....(Madelene) Språkhörnan 6
A Nanna: Jag ska snart göra en tatuering med mitt namn på Thai Språkhörnan 1
A Mitt efternamn Avenhammar skrivet på thai för en tatuering Språkhörnan 9
A Text :"Muay Thai" för tatuering Allmänt thailandforum 2
A Jag ska skaffa mig en till tatuering på thai. Kanske Linn Språkhörnan 5

Liknande trådar

Topp