Vad skulle ni egentligen välja...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Första "egna" tråd på detta forum. Så vi får se vad det giver för resultat.
Som de flesta andra så går mesta delen av mitt resande till Thailand (om det inte är jobbresa)

För många som har Thaifru/flickvän/man/pojkvän så blir det oftast så.
Själv länner jag att jag skulle vela dra till U.S.A, Canada, Syd-Amerika, Australien, Singapore och alla möjliga andra länder.

För min del tror jag nästan att jag kan glömma allt gällande semester, så länge inte Thailand och Korat är inblandat. Tråkigt som fan att inte få vidga vyerna.

Hur är det med er som sitter i samma sits?
Vilka resmål skulle vara intressanta?
Skulle ni fortsätta med Thailand även om ni inte hade några anhöriga där?

Jag har ju turen att ha fått möjligheten tidigare att resa runt i världen. Det var mycket sparande och gnetande för att ha råd till detta. Men det har det absolut varit värt. Visst hade det varit roligt att fortsätta resa runt, det skall icke förnekas. Jag är dock mycket glad för vad jag har i LOS idag och nöjer mig helt med detta. :)

Bra tråd, Andrejs. Karma kommer! :thumbsup:

ledarn:
Ett tips till ett hyfsat billigt Europa är att åka till Tjeckien, inte då Prag som är dyrare, men resten av landet är billigt fortfarande. Även gamla östtysklandsidan är billigare och bra mycket trevligare än väst.

Ja, jag tillhör ju dem som har Thai-flickvän och det blir ju lätt Thailand. Har ju inte varit runt som berra och jag tycker inte längre jag har den där längtan eller hungern av att se så mycket som jag hade när jag var yngre.

Det är inte så viktigt längre på något vis, utan nu är det mer var skall man slå ner sina bopålar i framtiden och vad kan vi göra tillsammans Linda och jag.

Har ju några år på mig att planera, skulle gärna vilja öppna en restaurang Thai, tillsammans med henne, så resor ligger nog tyvärr längre bort, men min flickvän skulle gärna vilja åka till Indien och eftersom jag varit där fyra gånger så kan jag tänka mig att åka igen, vet inte Indien är något speciellt, där finns liksom hela världen på ett ställe.

Mvh Peter :wai:

"ledarn " sa:
Frugan vill åka runt i Europa på semester... (jag vill till Thailand)

Thailand ligger kvar säger hon..... (billigare i Thai säger jag)

Dottern vill hem till byn..... (mest för att visa/tala om vad som hänt på 2 år)

Vi får se vart det bär hän i år ????? (Troligen runt i Sverige)

Skulle ha följt Kycklingens råd.

Tjeckien
Billig öl, men fram för allt god öl.

Tjeckien även ett land jag har missat och vill till. Kostar ju inte många kopek, men frun är så hemma-kär så inget är bra om det inte är hemma i Thailand.

Jag själv har ju ingen anhörig på det viset i Thailand som många av er andra har, men har ändå valt Thailand att semestra på utav bekvämlighet. Jag vet vad jag får, när man är där så behöver jag inte leta, allt är enkelt, varmt,billigt mm. Men som sagt det är av ren bekvämlighet. Australien är enligt mej ett mycket bättre land att åka till, men det är längre resväg dit.
Europa som ledarn var inne på är ju Tjeckien mitt favoritland. Nackdelen med Europa är vädret, man vet aldrig från gång till gång. Jag vill ha värme,god mat och god dricka sen är jag nöjd.
I Tjeckien har jag nog ätit den godaste maten, man får otroligt mycket mat för pengarna, inte som Thaimaten där man ibland måste köpa 2 portioner för att bli mätt. När jag har vart i Tjeckien har jag bilat dit, haft med mej tält, sovit på campingar överallt, ibland har jag hyrt en liten campingstuga på campingen så man får sova i säng och ibland även tagit nån hotelnatt för att få lite mer bekvämlighet.

Då min fru kommer hit i sommar blir ferien i Sverige och Norge i år.

Vecka 30 är det Västervik som gäller, men efter det så skulle jag vilja ta med mig frun och åka till Trollstigen och Geiranger, helst på MC. Med lite mellanlandningar hos släkt och vänner. Det viktiga tycker jag är att inte planera för mycket, men ta dagarna som de kommer.

Tyvärr har man ju endast en begränsat tid till förfogande annars skulle jag vilja åka upp till Nordnorge och några öar vi har släktingar på.

Tjeckien har jag varit i.
Ingen höjdare förutom ölen då.
Köpte med mig en flaska absint hem för att prova. Den skall ju ha hallusinerande effekt på kroppen, men har inte prövat än. Kanske jag skall blanda in lite absint i äggtoddyn jag planerar att bjuda kompisen på nu i påsk.Hehehe!

Fy katten vilket påskfirande det kan bli!
Herregud jag blir riktigt uppspelt bara jag tänker på det. ;D

Denna absinten jag har köpt hem är full av varningstexter på tjeckiska. Ett språk jag inte kan, men trekanter och dödskallar är väl varningstexter, va?

Jag ska nog bjuda på absint istället för rum som jag hade planerat.
Om du hänger på här Andrejs så blir vi tre på en flaska!
Är du sugen på att fira påsk i Halland?

Skulle vara trevligt med påsk i Halland, men jag får nog avstå då det inte ligger i närheten av Korat ;)

Frugan åker till LOS sista maj och då lär jag ta en tur till STHLM och eventuellt GBG eller något annat. Hema orkar jag nog inte sitta.

Man kanske får ta sig en smyg weekend i NY

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp