Vadåå! Skall jag betala.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
:D :Har du nå´n gång suttit i dom stora utomhusbarerna i t.ex.Pattaya
och någon av barflickorna frågat om dom också får smaka något?
Det har väl dom flesta av oss som varit i Thailand. En kollega till mig var
på sitt tredje besök i Thailand och ville visa mig sina favoritställen. Vi gick
in bland de c.a 20 barerna med hundratals skrikande tjejer som ville att vi
skulle sitta i deras bar. En förstagångsresenär känner sig naturligtvis som
han är en riktig Heeman." Alla tjejer vill ha just mej"! Det tilltalar ju egot
enormt. Utrop som " hey sexi man com to me " Är man som jag en van
resenär och passerat de 50 med råge, så kan man inte annat än le. Min
kollega som är drygt 30 föll direkt för närmast i hans tycke snygga tjej.Och
där hamnade vi.Efter en stund var alla i baren bjudna på shoots, och efter
ytterligare en stund var även tjejerna i barerna runt omkring inbegripna i
att dricka shoots. När det hade gått en halvtimma, sa jag att nu får det nog vara bra med bjud-drinkarna. Vadåå! Det är ju bara hon och hennes
väninna som har fått,sa min kollega. Men sa jag. Dom har frågat om hennes väninnor i baren bredvid samt deras väninnor också får shoot´s.
Notan stannade på 4.500:- Bath. En snabb koll i plånboken för att konsta-
tera att pengarna inte räckte. " Det är lugnt sa jag" och gav honom det som saknades. Efter att ha svamlat en bra stund om vilka som druckit på
hans nota, var det dags att resa sig och gå vidare. Vänta ett tag! Hon där
har bjudit oss på födelsedagskalas. Hennes syster fyller år. Det struntar vi
i sa jag. Nämen! Vi har ju blivit bjudna. " Suck " OK. En taxi till den karoke-
bar där kalaset gick av stapeln. Väl innanför dörren möttes vi av det sedvanliga tjutet" Khon Fallang ". I taket hängde ballonger och banderoller
med födelsedagsbarnets namn, och årtal för den stora tilldragelsen.Vi hann
knappt sätta oss, förrän mat och öl kom fram på bordet. Jag påtalade om
att, var han medveten om vem som skulle betala kalaset. Vadååå! Inte ska
väl jag betala allt heller. " Vi var ju bjudna " Hmmm.. Det kostade min
kollega 3.500Bath. Skitsur i taxin hem till hotellet, men med en ballong som minne, undrade han hur hade detta gått till. Jag sa," att det var ju du
som hade den största plånboken." När taxin stannade gav han taxi-
chaufören 10 bath som det kostade. Han kastade inte in en hundrabath-
sedel som han hade för vana. Erfarenheter kan kosta en slant, om man
inte har koll på läget.

hehe

Det verkar vara en mycket roligt upplevelse, men det var lite jobbigt att du inte hade delat upp texten :)

Taxi 10 baht? :S kanske du menar 100 ^^ :eek: :ninja:

Re: hehe

""piyadanet" " sa:
Det verkar vara en mycket roligt upplevelse, men det var lite jobbigt att du inte hade delat upp texten :)

Taxi 10 baht? :S kanske du menar 100 ^^ :eek: :ninja:
:DÅka
taxi i pattaya korta sträckor kostar för Khon Thai ha bath. Fallang får betala 10 bath.
Hälsningar Nisse

hehe

haha, okej. Nu tror jag att du tänker på dom där taxi som kallar sig för songtaew (två sidor).

Där det finns 2 långa radstolar va? Pickup bilar.

Här hittade jag en gammal tråd.
Kanske det finns någon som vart med om något liknande eller känner någon som vart med om det. :)

Jag noterade att piyadanet har -1 i Karma :)
Nisse var en kul typ med massor av historier.

"legolas " sa:
OK, jag har liknande, men jag har en vag känsla av att jag skrivit om detta tidigare i forumet. men det passar rakt in på tråden i alla fall.
Det var Namkaengs 7.årsdag, och jag skall som vanligt ta med tjocka släkten på restaurant och fira lilltösens stora 7.a..... man försöker ju vara schysst och generöser. Totalt så bjöd jag in 11st. Vi hade stämt träff på restauranten kl. 18.00.
Vi var där i god tid som vanligt (falang-tid) Klockan jädra 19.00 så kommer då det andra gänget i 2 bilar (!!) Ingen beklagade sig och ingen tyckte det var synd att vi suttit i en jädra timme och väntat på dem.
Vi satte oss och stolarna räckte inte... Hmmm, inte så konstigt, vi var plötsligt 19st, inte 11st, utan 19st!!! Jag kollade och jajamensan där fanns ett par stycken tanter med, kompis till gammelmamman (svärmor) och där var ett gäng ungar också ifrån byn!!!! Men men, skitsamma, man får väl hoppas att det inte blir för satans dyrt.
Vi käkade och vi drack och det var suveränt trevligt tycker jag. Vi vuxna drack öl, och ungarna fick också glass, så det var hela programmet. jag fick tvinga på dem en hurrande för Namkaeng, för det hade de inga tankar på alls. Här firar man ju inte alls, och gör man det så är det inte alls så märkvärdigt som vi gör. Med andra ord skittråkigt firande har dom.
När folk hade slängt i sig maten, det tog väl runt1 timme och 10 minuter, så var allt över. jag fick betala, och det kostade 3.400 baht, fantastiskt billigt faktiskt..... Vi reste oss och skulle gå, då fick jag se 2 av tanterna som kom som extra med på detta kalas, de tog emot varsin välfylld plastpåse av restaurantpersonalen.
Jag frågade, inte min fru, för hon skulle aldrig svara på en sådan fråga, hon vet vad jag tycker om det mesta. Utan jag frågade Yutin min svåger. Varför de fick plastpåsar av restauranten? Åh!, damerna hade ringt till rstauranten och beställt extra portioner av "egna" maträtter.. De visste ju inte ens vad vi tänkte äta.
Så det är underbart härnere om man inte 100% av tiden är på sin vakt emot precis allting som kan hända ekonomiskt. Och hys inga andra tankar om det, för då förlorar ni garanterat mycket mer än de ynka pengar som jag förlorade på den "förbeställda" maten.
Jag är dock glad och har det bra. Det är inte mycket ide´att göra sig olycklig och tänka på eländet. Bara var på vakt och glid med i samhället, så blir nog det mesta bra skall ni se.
8) 8) 8)
Legolas!

Haller med i mycket, i denna senaste skrift... har kommer ett "Men"

Tidigare nar jag bodde i pattaya, rakade jag ut for husagaren som jag hyrde huset av, han kom till mig och fragade om jag ville kopa huset(farsking som jag var)och inte visste att farang kan inte aga, han skulle fixa allt pappersjobbet,bra, tankte jag... Inga bekymmer alltsa.
Pengar(Downpayment)gav jag honom, som thai brukar gora(inte alla thai, finns arliga ocksa)sa fick jag ett leende brett som tusan, efter 1 manad ringde jag till han och fraga: -hur gar det,
ingen fara svara han, pappren ar pavag, nasta manad samma sak, samma svar.
Tredje manaden borjade jag att surna till, fraga varfor hander det inget!, svaret jag fick var att pappren satt fast i/pa goverment, ok tankte jag tar lite langre tid har i Thailand.
4:e manaden ringde jag igen till honom, men da var det hanses thai fru som svara pa hans mobil, hon talade om for mig att hennes man var i Idonesien pa en"Buissnesstrip". hon sjalv hade inte fatt tag i honom pa 1.5 manad, sa jag larde mig snabbt vart mina"downpayment"tagit vagen... Det blev en dyrkopt, lardom.

Darfor foljer jag mitt matto:
Lita aldrig pa en thai som ler for mycket, oavsett om du kanner personen eller inte.

BerraMuk

"legolas " sa:
OK, jag har liknande, men jag har en vag känsla av att jag skrivit om detta tidigare i forumet. men det passar rakt in på tråden i alla fall.
---cut
Har råkat ut för samma sak men visste dock att det skulle hända. :)

X'et fyllde år och ville käka seafood längst ute på jomtien, -Kan jag ta med mina två "systrar"? -Visst sa jag.

"Systrarna" hade dock med sig två barn en mamma samt hennes "syster". ::)
Tanterna och ungarna var dock skitroliga så det var värt varenda baht, dessutom var en av kärringarna glad i drickat så jag fick någon att supa med. :thumbsup:

Visst har man varit med om liknande. Hos x:et var det mer en regel än undantag. Nästan varje gång vi skulle göra nåt. Gubben, x:ets pappa, var chaufför och hade tillgång till bil (som jag naturligtvis betalade) så vi åkte runt massor i isaan. Jag har nog sett det mesta av isaan tack vare den gubben. Men det slog aldrig fel, så fort vi visade tecken på att åka så började det prassla i buskarna och folk vallfärdade till bilen och vi satt som packade sillar.

Jag struntade i detta men retade mig till viss del på att allt togs förgivet. Inget tack eller tecken på uppskattning.

Men som sagt, livet är förkort för att irritera sig för mycket på skitsaker. Ute i bushen kostade ju käk och dricka till en busslast mindre än en utekväll för tjejen och mig ensamma i pattis. :kewl_transparent:

"legolas " sa:
Du Wwax, det är ju gött att vi kan "ta det" på ett lättsamt sätt i alla fall. För jag tror längst inne att vi är ganska chanslösa att ändra på thai ändå!! hahaha!!!
;D ;D
PM legolas ;)

Det är precis samma sak för mig, Bond. Men jag ser det lite såhär: När vi är därnere så är det så många som vill träffa oss, dom tycker det är roligt. Jag känner det inte som att folk snyltar. Men oftast är det bara folk ur släkten eller de närmaste bekanta som följer med. Och det är precis som du säger, det kostar ju nästan ingenting. Frugan är heller inte intresserad av ett dyrare uteliv, så något besök i Pattis etc blir nog inte aktuellt.

Det är som jag har skrivit i en annan tråd: Jag vill bara sitta här på min veranda, lukta på mina Changflaskor och bara vara lycklig.

"legolas " sa:
Berralund, det var ju för synd att du inte tog namnet "Ferdinand"
du gillar ju att bara sitta där och lukta på "blommorna"
;D ;D ;D

Ja, och luktar dom inte underbart mina blommor? Eller i ditt fall skall blommorna kanske vara LEOngap! ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp