Välkommen Glimten som forumvärd för Thailändska Lektioner och språkhörnan

Lycka Till!
Det kommer säkert att gå bra för dig.
Är helt ny på detta forum.. Men gillar det!!! :) Är själv tillsammans med en go tjej från Korat saedan två år tillbaka. Om "Glimten" nu skall ha en språkhörna.. så bidrar jag med en liten mening till att börja med...
ที่รัก
// Olämpligt uttryck borttaget //
Tilak Pom rak khun !! Älskling , Jag älskar dig !!

Pepsi

Senast redigerad av en moderator:
Är helt ny på detta forum.. Men gillar det!!! :) Är själv tillsammans med en go tjej från Korat saedan två år tillbaka. Om "Glimten" nu skall ha en språkhörna.. så bidrar jag med en liten mening till att börja med...
ที่รัก
// Olämpligt uttryck borttaget //
Tilak Pom rak khun !! Älskling , Jag älskar dig !!

Pepsi

ผมรักคุณ
Blev det bättre ??? Hoppas jag inte gjort bort mig...!
mvh Pepsi

Tackar! Det tror jag med att det ska göra
Hej Glimten! Hoppas du har överseende med mitt språkfel.. eller rättare sagt copyfel...!! :) Är väldigt glad om någon som du vill driva lite i frågor gällande Thai språket. Förstått du är en baddare på det.
Har själv en excel fil ( ordbok) på ca 6700 ord , Svenska ,engelska, Thai och uttal Thai. Under uppbyggnad men med lite hjälp kanske det kan ge något..? Pepsi

Eller kanske ett litet språktest som du utsatte @Glimten för? ;)
Näää !! :) Hur kan du tro något sådant..? Är oskyldig som ett lamm..
บริสุทธิ์ Jag är jätte glad om någon på forumet vill driva Thaispråket och lite grammatik. En tjej tog upp varianter av "Kii" för ett tag sedan.. Det var jättebra inlägg... kii = Skit... Men som tillägg i Thai har det många andra betydelser.
Jag och tanten brukar ha kul av dessa knasiga varianter och ett djäkla bra sätt att lära sig Thai...
Berralund Såg att du kommer från Kävlinge.. Jag bor i Trää Teckomatorp...

Pepsi

Har du gjort den filen själv? Och har du lärt dig alla ord/meningar?
Filen har jag gjort själv.. men översättningar och tolkningar har min tjej hjälpt mig med. Jag pluggar men som du vet ibland in i ena örat och ut i andra... Det är inte bara en fil , ordbok. Den är uppdelad i ordbok, räkneord, tid, färger, klockan... Har haft för lite tid på sista tiden men tar lite i taget.. Har du excel kan du få del av den. Mycket att fylla i. Men med kunskap kanske filerna kan hjälpa andra lite...

Tiden räcker inte till ibland, jag vet hur det är. Jag har excel

Jag sitter själv och pluggar varje dag om jag kan och det är samma här med att vissa ord/meningar går in i det ena örat och ut ur det andra, det är inte så ovanligt här heller. Jag brukar blanda med att lyssna på mp3-filer och läsa på thai och så blir det att man skriver lite på thai, då endast på tangentbordet, klockan kan jag inte på thai, har aldrig brytt mig att lära mig den

Filen har jag gjort själv.. men översättningar och tolkningar har min tjej hjälpt mig med. Jag pluggar men som du vet ibland in i ena örat och ut i andra... Det är inte bara en fil , ordbok. Den är uppdelad i ordbok, räkneord, tid, färger, klockan... Har haft för lite tid på sista tiden men tar lite i taget.. Har du excel kan du få del av den. Mycket att fylla i. Men med kunskap kanske filerna kan hjälpa andra lite...
Att tänka på!! Om man vill lära sig något.. Som Thai språk tex måste det vara något man aldrig glömmer.. Av någon anledning lär man sig "skit" och svordommar lättast... Men va då... Allt man lär sitter i coconöten.. Om du lär dig på Thai "do dutt shani" så är det inte en bra mening att börja med... Den kan du ta med vänner på skoj.. ( Betyder "kyss mig i röven" ) mvh Pepsi

Näää !! :) Hur kan du tro något sådant..? Är oskyldig som ett lamm..
บริสุทธิ์ Jag är jätte glad om någon på forumet vill driva Thaispråket och lite grammatik. En tjej tog upp varianter av "Kii" för ett tag sedan.. Det var jättebra inlägg... kii = Skit... Men som tillägg i Thai har det många andra betydelser.
Jag och tanten brukar ha kul av dessa knasiga varianter och ett djäkla bra sätt att lära sig Thai...
Berralund Såg att du kommer från Kävlinge.. Jag bor i Trää Teckomatorp...

Pepsi

Då är vi nästan grannar ju. Kävlinge funkar bra för mig och familjen, framför allt så har ungarna nära till skolan och kommunikationerna är bra.

Jag håller själv på att försöka lära mig thai men har inte kommit igång riktigt ännu, jobbet tar för mycket tid. Men jag har några år på mig innan vi planerar att flytta ner för gott. Så @Glimten s språktrådar ser jag verkligen fram emot, intresset och motivationen har jag definitivt.

När jag började så skrev jag ner dom orden/meningarna jag ville lära mig på papper, på så sätt lärde jag mig vardaglig thai som man kan behöva nästan varje dag

Jag håller själv på att försöka lära mig thai men har inte kommit igång riktigt ännu, jobbet tar för mycket tid. Men jag har några år på mig innan vi planerar att flytta ner för gott. Så @Glimten s språktrådar ser jag verkligen fram emot, intresset och motivationen har jag definitivt
Det tar tid att lära sig ett språk som thai, jag ska se vad jag kan åstadkomma, ska försöka lägga upp något i stil med vardagligt prat som man har nytta av varje dag i olika situationer, beroende på var man befinner sig, hotell, restaurangen, marknaden, m.m.

Då är vi nästan grannar ju. Kävlinge funkar bra för mig och familjen, framför allt så har ungarna nära till skolan och kommunikationerna är bra.

Jag håller själv på att försöka lära mig thai men har inte kommit igång riktigt ännu, jobbet tar för mycket tid. Men jag har några år på mig innan vi planerar att flytta ner för gott. Så @Glimten s språktrådar ser jag verkligen fram emot, intresset och motivationen har jag definitivt.
Jag är uppväxt i Kävlinge som liten påg på Kvarngatan.... Idag har jag delat med mig av min excelfil Thaibok till Glimten.. Hoppas vi tillsammans kan få ut något vettigt och dela med oss till andra... Peps

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
928
Sir One
S
A
Svar
8
Visningar