Var i Thailand och när åker ni till Thailand nästa gång?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kort? En vanlig turistcharterresa till Thailand är på 2 veckor eller 16 dagar totalt inkl flygtid. Så var det på den tiden jag åkte till Phuket som turist.

Nu åker du ju inte som en "vanlig" turist utan bokar flyg och hotell själv men knappa 3 veckor tycker jag låter helt OK. :nod:

Trevlig resa!! :wai:
 
Tack :wai:

Jo jag vet att den tiden är lagom för en vanlig charter turist. I somras var jag där ca två veckor och det var den kortaste tiden för mig någonsin, normalt för mig har vart mellan fyra och åtta veckor innan.
Men man behöver ju inte alltid göra som man har gjort innan, jag har ju även bytt resmål nu på ålderns höst, sol och bad semester istället för hålligång :)

Jag startade tråden för att vill medlemmar skriva när och vart dom åker så kan det ju vara ett bra sätt att få ihop en liten forumträff om man råkar vara på samma ställe samtidigt om intresse finnes.
 
Åker 30/10 och stannar 30 dagar. Troligen Isaan (Nong Bua Lamphu), Chiang Mai, Isaan rundresa, Rayong, Sverige ... tillbaks 1/12 ...
 
För vår del blir det nästa sommar, kan inte preisera datum ännu. Men det blir "Hem till byn" i Si Bun Rueang, Nong Bua Lamphuprovinsen. Resan kommer att bli den första på tre år, tänk er bara vad frugan och barnen ser fram emot detta. Dessutom blir det ju lille Davids första thailandsresa. :)
 
"Kycklingen " sa:
Jag själv har bokat en ny kort resa till Phuket. Jag åker D.26/11 och stannar knappt tre veckor.

Oj då är vi där förmodligen samtidigt :)
Åker i början av dec och stannar i 4 veckor, sedan en runda på jobb i 2 veckor och sedan tillbaks till Phuket för ytterligare 4 veckor, familjen stannar där hela tioveckorsperioden :)
 
Vi åker den 3 oktober och flyger hem den 19 november! Vi kommer vistas i tjejens hemby och bangkok, vi diskuterar fortfarande om vi ska till hua hin
 
Nästa resa blir en party resa me lite födelsedags firande av några kamrater o det blir Pattay i början av december bär det av
 
Om 1 och 1/2 vecka, destination ej bestämd, blir en tur upp till djungeln till att börja med men det där med att huset skulle vara klart ja "Thai tid" kan man säga att dom bygger på (regnar en del nu så dom får inte målat) och 4 veckor hos svärföräldrarna osäker på det.
 
"BaBoo " sa:
Oj då är vi där förmodligen samtidigt :)
Åker i början av dec och stannar i 4 veckor, sedan en runda på jobb i 2 veckor och sedan tillbaks till Phuket för ytterligare 4 veckor, familjen stannar där hela tioveckorsperioden :)

Oj :)
Finns möjlighet och tid så vore det kul att träffas.
Vi får väl höras av när det närmar sig.
 
Kycklingen, du får väl ta på dig CM-tröjan när du är i Phuket så att alla kan känna igen dig? 8)
 
7/12-19/1. Hade tänkt mig en eller två veckor i och runt Chiang Mai, och en vecka på Koh Kut. Resten vet jag inte. Jag gillar naturupplevelser. Var tycker ni att man ska åka för fina naturupplevelser?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
 
Tillbaka
Topp