Var köper ni svensk/västerländsk mat i Thailand?

Padang

Nykomling
Jag är nygammal här men inte ny i Thailand. Jag hoppas vi kan ha en tråd med tips och erfarenheter kring var vi köper mat vi saknar i det thailändska köket!
Vet att ämnet är behandlat i ett antal trådar här redan men det mesta är väldigt ålderstiget så dags att förnya tycker jag. Ni som bor i Bangkok fnyser kanske åt en tråd som denna men för oss ute i landsbygden tror jag den kan vara av intresse.
Kom igen och bidra med tips!
/Svempa

Här kan du beställa hem via posten massor av "bra att ha"-grejor för falangmaten. Även kyl och frys-varor
Olerays har bytt transportföretag och allt som beställs går med kylbil och kostar 395 Baht oavsett vikt.

Jag är nygammal här men inte ny i Thailand. Jag hoppas vi kan ha en tråd med tips och erfarenheter kring var vi köper mat vi saknar i det thailändska köket!
Vet att ämnet är behandlat i ett antal trådar här redan men det mesta är väldigt ålderstiget så dags att förnya tycker jag. Ni som bor i Bangkok fnyser kanske åt en tråd som denna men för oss ute i landsbygden tror jag den kan vara av intresse.
Kom igen och bidra med tips!
/Svempa
Jag har handlat några gånger från German Butcher´s Master Shop, mycket bra varor, mjöl har jag beställt från Gourmet Plaza. Foodland, Friendship och Villa Market har också lite svenska varor men om de levererar till hemmet vet jag inte, det går även att beställa från Lazada och Shopee.

Har provat Olearys SBD ett par gånger och de har många svenska varor och även andra ok varor. Blev däremot missnöjd med deras färdigrätter som inte påminner om svensk mat!

När man längtar efter och vill laga vår svenska mat så finns mycket att köpa på Makro. Utbudet varierar dock och här i Phitsanulok har vi två butiker med helt olika sortiment vad gäller farangprodukter.

Ja tycker att här fins bra råvaror, kaviar och inlag sill fins inte här i Loei. Men sen tycker ja de hänger på till lagningen, om jag grillar eller steker en kött bit smakar de inte som när min fru gör det. Sen blir man van också i dag var de kokt potatis och en köttbit. Hur gott som helst. Sen flyttade inte ja till Thailand för den svenska matens skull

Marabou finns inte bara på IKEA numera, här på Villa Market.

Marabou.jpg

/ SatanG

Ja det var en hel del sag jag , kan inte finna det just nu men skall forsoka hitta vad jag laste det naginstans
Jag har inte varit missnöjd med det jag köpt men jag har hört en del som tycker han är dyr men det är ju bara låta bli att köpa. Jag tycker han ska ha betalt för den servicen han håller.
Det vore intressant att läsa vad folk är missnöjda med.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp