Var kommer era respektive ifrån

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Härligt legolas. :wai:
Khon Kaen var det enda utav dom ställena som du räknade upp som jag har varit vid, och det enda namnet jag kände igen så här spontant.

Jag tänkte med denna tråden att genom att man får lite olika namn på städer och byar så kan det ju ev. finnas något som man nappar på och kan tänka sej tillbringa någon vecka på nästa LOS resa. :)

I min hustrus pass står det födelseort Udon Thani, men hon är född och uppvuxen i Si Bun Rueang som ligger i Nong Bua Lamphu provinsen. Men när hon föddes var Nong Bua ingen egen provins, utan man tillhörde Udon Thani. Det är ju i hennes hemby vi har vårt hus och alltså vår fasta punkt i Thailand.

Det är faktiskt ännu lite större åldersskillnad mellan oss, 27 år. Men vi trivs också väldigt bra ihop, det var en stor lyckodag den där dagen för snart två år sedan när jag träffade henne för första gången i Helsingborg. :laugh: :wai:

Ban Peh, paradiset på jorden :) kommer hon ifrån men hon har kinesiskt påbrå 50/50, hon är 43 år och jag 53, lagom och vi trivs jättebra tillsammans. Vi har 2 döttrar 15 och 21 år (har inte tillagat dem själv), men jag ser dem som mina barn i alla fall.

Mvh Peter

Jag skrev inte om barn eftersom frågan rörde henne. Men visst har vi två barn, en pojke på 6 och en flicka på 9. Naturligtvis har jag inte tillverkat dom själv, men jag älskar också dom som om dom vore mina egna. Det blir härligt till sommaren när vi får hem dom till Sverige.

"legolas " sa:
Jag tar oxå hand om 2 barn, min fru´s systers barn . Vi har hand om dem full tid.
Så man ser bara på oss 3, så finns det barn inblandat. Precis som vi skrev i en annan tråd.
Oftast thaiflicka möter thaipojke, dessa får barn, dessa bryter upp. Falang tar över, slut på storyn.

En stilla undran över Thaland och dess manliga befolkning! Har de en onormalt stor procentsats män/killar som rent ut sagt skiter i sina förhållanden och sina barn??
8) 8) 8)

Det ser tyvärr inte bättre ut. Det kan inte vara ett sammanträffande att våra fruar har råkat ut för samma sak. En del thaikillar är tydligen ena riktiga knölar. :mad:

ok.. Pink floyd bar, Bangla road, Patong (Ursprung Issan)
Kata beach (ursprung okänt)
BKK (ursprung Issan)

Det får räcka :)

Strax utanför Udon Thani och vi har varit tillsammans i 6år och har 3 barn tillsammans.

Tanten kommer från (stavning) Muktahaan, men
har sitt hus i Ubon, har 2barn 15 och 26
och ett barnbarn 5år, riktig skarmtroll

:wai:
Trevlig länk!!
Hänger med 2 ex...
Nr 1 från RoiEt och Nr 2 från KhonKaen, Ban Namphong, inga barn med dessa.

Min nuvarande Jongrak aka"Phorn"för alla i familjen, är också min fru sen 2 år tillbaka, vi har känt varann i 4 år. Ålder 35 i år, jag blir 49 i sommar, så det är en skillnad på 14 år mellan oss, nu så väntar vi oss en liten sak för leverans i maj-juni.

Hon är född och uppvuxen här i Chonburi Omr., Ban Bueng, som barn så växte hon upp utan sin biologiska mamma, fastern tog hand om henne. Pappa dog tidigt.
Hon är 50/50 pappa chines, Mamma thai.
Mamma lever tillsammans med oss nu på äldre dar, morbror bor i Si Sa Ket, Ban Prang kue, dit brukar vi åka en 2-3 ggr om året.

M.v.h. Berra

Hej min kommer från Kham phom willage som ligger i Amphore Wapi Pathum som tillhör Mahasarakam hon e 37 o ja 44 o en styv son på 8 som ja ser som min egen

glimten66 :wai:

Alldeles riktigt berralund, respektive var det, mitt minne är kort, men samtidigt fick vi ju sagt det också ;)

Mvh Peter

Min sambo kommer från Chian Yai, Nakhon Si Thammarat, ett ställe värt att besöka ca 48h/resa, absolut inte mer. :)

Min sambo hitta jag på soi polis (soi 9) i Pattaya!

Hon kommer från Sri Thip Petchabun.

pigge01

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
32
Visningar
4 K
G
M