Var på Koh Chang?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Jag undrar om någon kan tipsa mig om boende på Koh Chang - strand och hotell/bungalow. Jag har kollat lite på Coconut Beach Resort på Klong Prao, BanThai på White Sand, Boutique spa resort på Klng prao- är det någon som vet något?? Vilken strand är det som gäller för barn och vuxna som vill ta det lugnt och äta gott och snorkla lite?
Mirre

Hej !

White Sand är håll i gång stället på Koh Chang, men några kilometre söderut finns ett mycket fint ställe som heter Paradise Resort med en ljuvlig strand å barn vänlig, dom har bungalower som är helt ok. snorkel utfärder kan man göra med en turistbåt som åker oxå till flere öar söder om, kostar ca:700-800 bath per person.
Trevlig resa
[/quote]

Jag var på Koh Chang Resort and spa förra året.Dom har både hotell och bungalows och restaurangen ligger vid stranden.Tycker att det var ett toppenställe.Bra service,bra personal varav många talade bra engelska för dom som inte förstår thai.Om du åker dit så testa gärna spaanläggningen för den var bra. :)

hej!
jag kom nyss hem från koh chang då jag bodde på Klong prao resort, ett hotell som jag är mycket nöjd med och åker mer en gärna dit igen!
hotellet har anordnat en del utflykter som finns att åka på, som snorkling, elefant trekking, bada med deliner, fiska mm. stranden är fin och rummen är också fina, finns inte mycket att klaga på, hotellet ligger också hyfsat nära kaj bae och white sand där man kan handla och äta på restauranger. hotellresturangen är också trevlig och det finns god mat och trevlig personal. klong prao resort är något som jag rekomenderar varmt!

Kom hem från Koh Chang för 2 veckor sedan bodde på Klong prao resort har bott där flera ggr. är jättefint. Bodde även på Boutiqe spa och resort bra även det små träbungalows med både fläkt och ac varmvatten och kyl. Enda jag har att anmärka på där var två jättekackelackor i duchen dom försvan dock ganska fort och syndes aldrig mera när vi lät lyset vara på hela natten

jag måste säga att klong prao inte var något för mig när jag va där (min mor fick salmonella på en av restaurangerna utmed stranden) och det va lite väl öde och dött för min smak...gillar med pulsen på white sand beach men är det lugn man är ute efter så är det nog inte fel

// Lotus

Varför stanna på koh Chang när man kan åka ut på öarna söder om och verkligen njuta av Thailand KOh Mak Koh Vay trorjag den hetr men det finns flera andra med mycket härligt och inte så mycket Svenskar.Dom kan man träffa hemma inte på semestern.
På koh Chang är lämpligt att övernatta en natt och sedan bara köpa båt och hotell på koh Chang och åka vidare nästa dag.
Vill man ha hålligång varför åka dit ??

Håller helt med Koh Mak va väldigt fint Koh Vai även det mkt vackert. Själv tycker jag ändå Tigers Den är bästa stället skön bar med härlig stämning, absolut värt ett besök.

Har både varit på koh wai och koh maak, jag gillade lugnet på maak, men frugan blev sönderbiten av strandloppor där. Koh Wai är tyvärr besöksplats för många snorkling och fiskebåtsturer, då kvittar avspärrningen för oss som bodde där, så koh wai rekomenderas inte. Gillar Kai bai och dit åker jag den 23/12 för fjärde året på raken. (varit i los totalt 13ggr) och jag gillar den stranden. Även att det är mycket sten och stora skillnader på ebb och flod. Lonely beach har blivit fem gånger så stor dom senaste 2 åren, förut kunde jag rekomendera den men den känns mer och mer som white sand.
trevlig resa
björn

Jag rekommenderar Kai bai beach hut. Helt ok rum, trevlig personal och bra frukost for 900 bath natten (bungalow for 2 pers, hogsasong). Jag var dar for en manad sedan och aker dit pa nyarsafton igen sa da kanske vi ses Bjorn! :eek:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
58
Visningar
4 K
Anonym
A
G
Svar