Vår thaipojke är svårt skadad i olycka.

 
Har läst hela tråden och inte sett något som förklarar detta, kan du tipsa mig om nr på inlägg som löser min gåta du som är påläst?
 
Nu har jag läst alla Pepsis inlägg i tråden en gång till, är iofs fortfarande lite yrvaken efter festen igår men jag ser inget svar på min fråga.
Så kom igen nu @Ubon du som har så bra koll, i vilket inlägg finns svaret?
 
Nu har jag läst alla Pepsis inlägg i tråden en gång till, är iofs fortfarande lite yrvaken efter festen igår men jag ser inget svar på min fråga.
Så kom igen nu @Ubon du som har så bra koll, i vilket inlägg finns svaret?
Att han har haft problem med sjukdom än längre tid som inkomsten har blivit drabbad av så han har inte råd har han skrivit.
 
Nu har jag läst alla Pepsis inlägg i tråden en gång till, är iofs fortfarande lite yrvaken efter festen igår men jag ser inget svar på min fråga.
Så kom igen nu @Ubon du som har så bra koll, i vilket inlägg finns svaret?


Till dig min vän, som tycks ha dålig koll på det mesta...

Inlägg 39

Hej !
Nu vet jag inte vad 30 Bath regeln är. Men har fått besked att operation skall göras på Söndag förmiddag. Det är att öppna upp benet, och skruva ihop det. Det är INTE så att pojken ligger i privat rum. Det är inte så att det är någon förtur. Men kostnaden blir ca 30 000 Bath. Inget annat.
Som @MoralMoral skrev att han inte förstår varför svullnaden måste gå ner, så är det väl rätt logiskt om benet och foten är så fruktansvärt svullen att läkarna knappt kommer åt benet. Pojken har dessutom brutet nyckelben, revben och svåra smärtor.
Den som brutet bara ett par revben vet hur in i helsike ont det gör. Har man då dessutom brutet nyckelben och brutet ben kan man ju bara föreställa sig smärtan. Men som @MoralMoral skrev att det är väl bara att betala så är saken ur världen.. Förstår tyvärr inte det resonemanget??
Om man nu inte har de pengarna... Så skall de lik väl betalas. Men hur försvinner problemen med smärta??

Igår kväll hade frugan samtal med pojken via nätet. Han hade bett om smärtstillande länge för att kunna sova. Men de som jobbar natten där bryr sig inte. När läkaren går sin rond varje morgon påpekas det att pojken behöver kraftigt smärtstillande var 6:e timme. Men det skiter de i som jobbar kvällar och nätter. Ingen "ringklocka" och kalla på hjälp.
Nu är frugans bror där och försöker hjälpa till med lite praktiska frågor för pojken och familjen. Men han knappt några mynt själv. Men lovat att vara för att hjälpa till lite.

mvh
PEPSI






  • Like
Reactions: ulflan, Berralund, Krille and 4 others

1564635480603.gif


1564635480603.gif
 
Tydligen ser farbror illa, så jag ökar textstorleken...

Läs inlägg 39, och nu i inlägg 106, rödmarkerat.
Står ju ingenting om att Pepsi inte har pengar där, om du läser hela tråden så ser du att det diskuteras, kritiseras å tycks en massa om system i Thailand. Tolkar att detta är ett sätt från Pepsis sida att kritisera.
 
Tydligen ser farbror illa, så jag ökar textstorleken...

Läs inlägg 39, och nu i inlägg 106, rödmarkerat.
Hur stor text behövs för att du själv ska se vad det står?
Men jag e van, är ju alltid så här från dig, kommentarer i syfte att trycka ner men som vanligt har du ingen koll på vad du citerar.
Kanske dags att du ägnar dig åt nåt annat?..
 
Ibland känns hela historien som en luring men precis som du skriver, skönt att det gick bra för grabben.

Det är nog mest för att det är röriga inlägg. Finns nog inte någon här inne som skulle ens komma på tanken att smutsa ner sig för 30k baht. Än mindre via barnen.

Dock en liten påminnelse om att man ska vara tacksam över sin situation ibland. Även om det drabbar andra så är det än liten påminnelse om att det inte är hela världen att sakna pengar till en splitterny Volvo XC90 "Heavy armor edition" trots att jag bor i Göteborg.
 
Hur stor text behövs för att du själv ska se vad det står?
Men jag e van, är ju alltid så här från dig, kommentarer i syfte att trycka ner men som vanligt har du ingen koll på vad du citerar.
Kanske dags att du ägnar dig åt nåt annat?..


O-tack är världens lön...och visst kan jag ägna mig åt annat,...semester.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp