Våra älskade thailändska hundar

magunnar

Forumveteran
Jag lovade mina älsklinga att dom fick vara med på bild.
Detta är deras hus åxå.
Dom tillhör ju familjen:p
Om det är okej @JanneMan61
20180820_161612.jpg

Dom sover som bebisar:p
Det kan hända om det är mycket oväsen på gatan. Dom tror att detta är deras gata;)
Ja men dom var allt inlåsta när jag hälsade på. Men jag vet, svägerskan och svärmor har samma ras och dom är väldigt "vaktiga". Så dom är inburade även hemma under dagen när vi är ute, på natten är dom ute i trädgården.

Jag lovade mina älsklinga att dom fick vara med på bild.
Detta är deras hus åxå.
Dom tillhör ju familjen:p
Om det är okej @JanneMan61
20180820_161612.jpg
vi har två st tycker de räcker dom är duktiga på vakta. vi har en gubbe på gatan som inte gillar hundar tydligen har gjort något som dom inte gillar för kommer han nära grinden då varnar dom honom ordentligt. sånt gillar jag men om folk kommer och vi släpper in dom då är dom snälla. dom är aldrig ute och springer dom är bara innanför muren

Är det någon speciell ras eller är det "vägkorsning"? Thai ridgeback?
Ingen av de på bilden är rena Thai Ridgeback så mycket kan jag om thaihundar , mest blandrashundar som det ser ut , men inget som helst fel i det :thumbsup:De flesta Thai Ridgeback är brunröda med en svart rand på ryggen .. de har en defekt i ryggkotorna , därför har de en ragg efter hela ryggen , gäller alla Ridgeback , finns även en gråblå variant som på bilden nedan , men finns ju naturligtvis många som har Ridgeback inblandning då Thai inte har någon ordning på sin avel , har kikat lite på just Ridgeback , kanske blir det en sån om jag flyttar tillbaka definitivt , då den brunröda som jag gillar skarpt

46238e9e6ea768bce9fd0721448f0d95.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Ingen av de på bilden är rena Thai Ridgeback så mycket kan jag om thaihundar , mest blandrashundar som det ser ut , men inget som helst fel i det :thumbsup:De flesta Thai Ridgeback är brunröda med en svart rand på ryggen .. de har en defekt i ryggkotorna , därför har de en ragg efter hela ryggen , gäller alla Ridgeback , finns även en gråblå variant som på bilden nedan , men finns ju naturligtvis många som har Ridgeback inblandning då Thai inte har någon ordning på sin avel , har kikat lite på just Ridgeback , kanske blir det en sån om jag flyttar tillbaka definitivt , då den brunröda som jag gillar skarpt

46238e9e6ea768bce9fd0721448f0d95.jpg
Nej tre av dom är rena Thai Bang Keaw köpta och kostade 28000tb båda två och det är 6 valpa som dom fick tillsamman vi behöll 1 dom andra gav vi bort.
Det är dom som Thai är väldig rädda för
Den hunden som är på bilderna av huset är Thai Bang Keaw ras

Nej tre av dom är rena Thai Bang Keaw köpta och kostade 28000tb båda två och det är 6 valpa som dom fick tillsamman vi behöll 1 dom andra gav vi bort.
Det är dom som Thai är väldig rädda för
Thai Bang Keaw vaktar normalt väldigt bra , men accepterar direkt främmande om husse /matte är med ,, Har några polare som har sådana , finns tydligen lite olika färgvarianter , tycker 28000 thbt var mycket, eller kanske var det för två ? Kanske är det ett gängse pris, för dessa är omtyckta av Thai ,men det var ju å andra sidan en farang som köpte ;),, Betalade 15000 thbt för vår Bullterrier i Surin ,

Thai Bang Keaw vaktar normalt väldigt bra , men accepterar direkt främmande om husse /matte är med ,, Har några polare som har sådana , finns lite olika färgvarianter , tycker 28000 thbt var mycket, eller kanske var det för två ? Kanske är det ett gängse pris, för dessa är omtyckta av Thai ,men det var ju å andra sidan en farang som köpte ;),, Betalade 15000 thbt för vår Bullterrier i Surin ,
Det var för två. Tiken kostade mer

Ja! Vad ska man säga, fina jyckar.
Utav frugans hundar och min "Stiang" som är kvar, så har nu Jae jim's hundar odlat av sig, har tyvärr inga bilder.
Men när jag är därnere som kommer det bli bilder här i tråden, vad jag vet så långt blev det fyra nya yrväder att hålla reda på..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp