Varar förhållande mellan thailändare och svensk längre?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
En fråga som intresserar mig är om ett förhållande mellan en thailändsk partner och en svensk i allmänhet håller längre än ett förhållande mellan två personer med helsvensk bakgrund. Är det någon som vet eller tror något i denna frågan?

"Grannen Olsson " sa:
En fråga som intresserar mig är om ett förhållande mellan en thailändsk partner och en svensk i allmänhet håller längre än ett förhållande mellan två personer med helsvensk bakgrund. Är det någon som vet eller tror något i denna frågan?
Jag tror, utan att veta, om förhållandet med thai hållit i minst fem år håller det länge. Tyvärr är det många förhållande mellan thai och farang som inte håller länge då det tar tid att växa ihop mellan olika kulturer och att många gånger man kanske inte är så seriös från båda håll.

Men bara min generalisering!

Tror att det ligger en del i vad du säger och i så fall har vi kommit över den magiska tröskeln. Men nog tror jag att helsvenska förhållanden har lika stor chans att överleva.

"Grannen Olsson " sa:

Janne har poäng där, alltså växa ihop. Viktigt tror jag att ha någon form av gemensam plattform tillsammans, att hon känner att du bygger livet med henne. Jag och min fru t ex, har varit tillsamman 6 år och vi har succesivt byggt upp ett flertal verksamheter i Thailand, detta stärker hennes och min samhörighet tillsammans.

Hon känner att jag gör något, jag planerar något, för det är så, har din fru t ex barn själv i Thailand från tidigare äktenskap med Thaiman, vill hon också försäkra sig om att hennes barn får det bra i framtiden, alltså planera både för dig din fru och hennes barn.

Mina är ju vuxna nu och är inte aktuella för Sverige, men jag ansvarar för det ändå. Så om ett förhållande med en Thai skall bli långvarit är jag övertygad om att ha gemensam eller att du rent praktiskt och handlingsfullt skapar framtiden, annar går hon.

Många förhållanden som inte håller är ju givetvis de som tar en jänta på 23 och sätter sig i Sverige och bara har henne som skådebröd och häng på pubar med sina kopmpisar och aldrig ger henne ett liv, då kunde hon ju lika gärna varit kvar i Pattaya.

Hon väntar då bara på den dag hon får permanent uppehållstillstånd och sen drara hon.

Lyco

"Lyco " sa:
Janne har poäng där, alltså växa ihop. Viktigt tror jag att ha någon form av gemensam plattform tillsammans, att hon känner att du bygger livet med henne. Jag och min fru t ex, har varit tillsamman 6 år och vi har succesivt byggt upp ett flertal verksamheter i Thailand, detta stärker hennes och min samhörighet tillsammans.

Hon känner att jag gör något, jag planerar något, för det är så, har din fru t ex barn själv i Thailand från tidigare äktenskap med Thaiman, vill hon också försäkra sig om att hennes barn får det bra i framtiden, alltså planera både för dig din fru och hennes barn.

Mina är ju vuxna nu och är inte aktuella för Sverige, men jag ansvarar för det ändå. Så om ett förhållande med en Thai skall bli långvarit är jag övertygad om att ha gemensam eller att du rent praktiskt och handlingsfullt skapar framtiden, annar går hon.

Många förhållanden som inte håller är ju givetvis de som tar en jänta på 23 och sätter sig i Sverige och bara har henne som skådebröd och häng på pubar med sina kopmpisar och aldrig ger henne ett liv, då kunde hon ju lika gärna varit kvar i Pattaya.

Hon väntar då bara på den dag hon får permanent uppehållstillstånd och sen drara hon.

Lyco
Håller fullständigt med i din djupare analys.

Det har ju varit undersökning om detta, har för mig det stod om det i tidningen förra året. Slutsatsen var att skillsmässa mellan Svensk/thai var ovanligare än mellan svensk/svensk.

Jag såg på tv 4:a i morse där pratade dom om att ett genomsnitt på skilsmässor i Sverige görs efter 11 år.
Dolly stannar till hon går sönder och eller jag byter ut henne.

"Lyco " sa:

Lyco

Får man fråga varför barnen inte är med sin mamma i Sverige.

"SLU. " sa:
Jag såg på tv 4:a i morse där pratade dom om att ett genomsnitt på skilsmässor i Sverige görs efter 11 år.
Dolly stannar till hon går sönder och eller jag byter ut henne.

Min mistanke är att någon tuffar till sig en gång i månaden efter det lever med svår ångest och en dröm som personen i fråga ser som ouppnålig men sliter för

Vad jag inte förstår är att folk som fick tidigare medlemmar bannade, har tillåtelse att härja fritt. Ok dom skriver inte skademässigt men man ser ju vem som skriver.

"Jonas " sa:
Vad jag inte förstår är att folk som fick tidigare medlemmar bannade, har tillåtelse att härja fritt. Ok dom skriver inte skademässigt men man ser ju vem som skriver.

Forumet har skärpt sig, helt enkelt, och insett värdet av det fria ordet! Att frihet är obekvämt får vi leva med.

Jo det fria ordet är fint , däremot så finns det ju en del som bara vill skapa oro här , anledningen tycks vara att det nu på "legolas forum " inte finns någon aktivitet .
Istället söker man sig ut på gamla forum i försök att härska och söndra , Anser tonen vara helt ok förutom mellan vissa skribenter tillex mig och arreya , Legolas mfl. ;)

Men för mig spelar det ingen roll , det livar upp forumet en smula ;D

"Phonta " sa:
Jo det fria ordet är fint , däremot så finns det ju en del som bara vill skapa oro här , anledningen tycks vara att det nu på "legolas forum " inte finns någon aktivitet .
Istället söker man sig ut på gamla forum i försök att härska och söndra , Anser tonen vara helt ok förutom mellan vissa skribenter tillex mig och arreya , Legolas mfl. ;)

Det roliga är att på Legolas forum som skulle vara mer öppet modereras det för det vilda nu för tiden, bara Legolas som tillåts kasta skit och minsta kritik mot Legenden så kommer ryggdunkarna och nya typ Hillmer till undsättning.
Inte så konstigt att folk lämnar siten.

Tonen som tillåts här nu för tiden är precis lagom så en karma till moderatorerna :thumbsup:
Lite får man tåla ;)

Och har man som ända anl att skapa oro så får man tåla lite mer..

Tonen som tillåts här nu för tiden är precis lagom så en karma till moderatorerna :thumbsup: ;)

"Phonta " sa:
Tonen som tillåts här nu för tiden är precis lagom så en karma till moderatorerna :thumbsup: ;)

Är du seriös eller ? Ständiga påhopp på andra medlemmar och nu börjar man dra in deras fruar också.
Att då påstå att tonen på formet är lagom Jo tjena

"matteisurin " sa:
Är du seriös eller ? Ständiga påhopp på andra medlemmar och nu börjar man dra in deras fruar också.
Att då påstå att tonen på formet är lagom Jo tjena
Till att börja med så överdriver du en aning och sen är det så att om man inte tillåter lite så dör forumet. På alla forum finns folk som inte gillar varandra, går inte att komma ifrån.
När påhoppen blir för stora så modereras det ju även här.
Pattya tråden skrevs i ett provokativt syfte och inte mer än rätt att TS fick sig en känga.

"Phonta " sa:

Och jag ler och skrattar mest...åt vissas inlägg......

Hur är det hemma hos er grabbar, lagar er fru/tjej/kille mat till er varje dag eller får ni fixa det själva eller går ni ut och äter?
Mina 2 närmaste grannar som jag är god vän med (båda norrmän) går alltid ut och äter allt utom frukosten, deras fruar lagar aldrig någonsin mat till dom och städar gör dom inte heller, kommer hemhjälp i mellanåt som fixar det för dom.
Själv får jag frukost, lunch, middag och kvällsmat varje dag och ska vi äta ute är det jag som måste säga till och städar gör hon också.

Till saken hör att båda dessa norrmän träffat sin tjej på lampaffär.
Min tjej har en teori om att dessa lamp tjejer är lata av naturen och vill nu visa att dom kommit upp sig och vill då inte utföra hushålls sysslor.

En av mina bästa vänner här är svensk och han har inte träffat sin fru i lampaffär och hon lagar mat och städar.

Är det kanske norrmännen som vill spela allan och inte ha en fru som smutsar ner fingrarna?
Fast jag är rätt säker på att iaf den ena grannen gnäller ang städningen i mellanåt men blir nertryckt av sin fru som står på huset..

Spelar nog ingen roll om dom kommer från lampaffären ellet banken vissa kan laga mat andra inte bägge mian har städat o lagar mat men jag ser till att vi hjälps åt me matlagningen men det beror ju på att ingen kan laga lika bra thaimat som mig ;);)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
9 K
A

Tillbaka
Topp