Janne har poäng där, alltså växa ihop. Viktigt tror jag att ha någon form av gemensam plattform tillsammans, att hon känner att du bygger livet med henne. Jag och min fru t ex, har varit tillsamman 6 år och vi har succesivt byggt upp ett flertal verksamheter i Thailand, detta stärker hennes och min samhörighet tillsammans.
Hon känner att jag gör något, jag planerar något, för det är så, har din fru t ex barn själv i Thailand från tidigare äktenskap med Thaiman, vill hon också försäkra sig om att hennes barn får det bra i framtiden, alltså planera både för dig din fru och hennes barn.
Mina är ju vuxna nu och är inte aktuella för Sverige, men jag ansvarar för det ändå. Så om ett förhållande med en Thai skall bli långvarit är jag övertygad om att ha gemensam eller att du rent praktiskt och handlingsfullt skapar framtiden, annar går hon.
Många förhållanden som inte håller är ju givetvis de som tar en jänta på 23 och sätter sig i Sverige och bara har henne som skådebröd och häng på pubar med sina kopmpisar och aldrig ger henne ett liv, då kunde hon ju lika gärna varit kvar i Pattaya.
Hon väntar då bara på den dag hon får permanent uppehållstillstånd och sen drara hon.
Lyco