Varför är inte Thailand med i Eurovision Song Contest?

 

Pepsi

Forumveteran
Efter att jag och tanten slö tittat på tv i veckan, där det dök upp Eurovision Song Contest, så blev man lite förundrad. Kanske jag som inte fattar reglerna eller hur man kan deltaga.
Är inte det en "tävling" inom Europa? Eurovision. Varför är Israel eller Australien med?
Varför är inte USA, Kina, Kannada, Afrikanska länder med? :confused:
Tänk vad fint det skulle vara om Thailand ställt upp med sina traditioner med sin underbara musik.. :wai:

Nu verkar det vara som politisk propaganda.. Israel med en töffe till tjej som representerar ett land i krig.
Nu vann Israel... Ok!.. Men om man kan hacka en dator eller telefoner, så kan man nog skaffa ett ex antal 100 tusen telefon nummer och på så vis påverka en röstning.. Kanske miljoner telefon nummer..?

Nu bryr jag mig inte om musiktävlingen i sig.. Det mesta är bara skit. Utan det är politik..

:confused::confused::confused::confused::p:p:p

Ser fram emot att Thailand ställer upp !!! :wai::wai::wai:
 
Efter att jag och tanten slö tittat på tv i veckan, där det dök upp Eurovision Song Contest, så blev man lite förundrad. Kanske jag som inte fattar reglerna eller hur man kan deltaga.
Är inte det en "tävling" inom Europa? Eurovision. Varför är Israel eller Australien med?
Varför är inte USA, Kina, Kannada, Afrikanska länder med? :confused:
Tänk vad fint det skulle vara om Thailand ställt upp med sina traditioner med sin underbara musik.. :wai:

Nu verkar det vara som politisk propaganda.. Israel med en töffe till tjej som representerar ett land i krig.
Nu vann Israel... Ok!.. Men om man kan hacka en dator eller telefoner, så kan man nog skaffa ett ex antal 100 tusen telefon nummer och på så vis påverka en röstning.. Kanske miljoner telefon nummer..?

Nu bryr jag mig inte om musiktävlingen i sig.. Det mesta är bara skit. Utan det är politik..

:confused::confused::confused::confused::p:p:p

Ser fram emot att Thailand ställer upp !!! :wai::wai::wai:
Vad i hela världen fick dig att tjäna dig tvungen att dela med dig av det här.
 
Om man läst mitt första inlägg hade man kanske förstått meningen.
Jag skiter i ECS.
Föredragit om Job 2 Do ställt upp!!! :upanddown:
Miljoner gillar dem... De hade vunnit....
Men att dra in Israel som vinnare via politik är skrämmande.
Meeen samma som i OS... Mycket pengar står på spel.
Se hur det gick i Rio… Efter OS när pengarna sugits ut var det bara ruiner kvar av OS byn..
Blääää… :p:p
 
Efter att jag och tanten slö tittat på tv i veckan, där det dök upp Eurovision Song Contest, så blev man lite förundrad. Kanske jag som inte fattar reglerna eller hur man kan deltaga.
Är inte det en "tävling" inom Europa? Eurovision. Varför är Israel eller Australien med?
Varför är inte USA, Kina, Kannada, Afrikanska länder med? :confused:
Tänk vad fint det skulle vara om Thailand ställt upp med sina traditioner med sin underbara musik.. :wai:

Nu verkar det vara som politisk propaganda.. Israel med en töffe till tjej som representerar ett land i krig.
Nu vann Israel... Ok!.. Men om man kan hacka en dator eller telefoner, så kan man nog skaffa ett ex antal 100 tusen telefon nummer och på så vis påverka en röstning.. Kanske miljoner telefon nummer..?

Nu bryr jag mig inte om musiktävlingen i sig.. Det mesta är bara skit. Utan det är politik..

:confused::confused::confused::confused::p:p:p

Ser fram emot att Thailand ställer upp !!! :wai::wai::wai:

Jaa! Ska försöka att svara så korrekt som möjligt är:
1/ Varför är Israel med i ESC.
Någon gång på sjuttitalet så kände sig Israel utanför och blev tillfråga att vara med och vad hände då!?
Naturligtvis gick de vann skiten och året efter fick de möjlighet att arrangera eländet också..
Men inte med denna grupp från 1974..


2/Varför är Australien med i ESC.
Jo! Det är så här att när ESC fyllde 60år(2015) så blev Australien tillfrågad om att vara med och de skickade ett bidrag som inte vann, men fick j-kla publicitet för låten.
Men det är även så här att Australien har följt ESC ända från starten och det är det enda landet utanför EU som har sett alla bidrag men inte kunnat rösta förrän nu(BBC är naturligt inblandad liksom Drottning E).

 
Jaa! Ska försöka att svara så korrekt som möjligt är:
1/ Varför är Israel med i ESC.
Någon gång på sjuttitalet så kände sig Israel utanför och blev tillfråga att vara med och vad hände då!?
Naturligtvis gick de vann skiten och året efter fick de möjlighet att arrangera eländet också..
Men inte med denna grupp från 1974..


2/Varför är Australien med i ESC.
Jo! Det är så här att när ESC fyllde 60år(2015) så blev Australien tillfrågad om att vara med och de skickade ett bidrag som inte vann, men fick j-kla publicitet för låten.
Men det är även så här att Australien har följt ESC ända från starten och det är det enda landet utanför EU som har sett alla bidrag men inte kunnat rösta förrän nu(BBC är naturligt inblandad liksom Drottning E).

Ja Sebbe har ju bra röst jämfört med dom andra tomtarna! :xmas_smiley:
 
Om man läst mitt första inlägg hade man kanske förstått meningen.
Jag skiter i ECS.
Föredragit om Job 2 Do ställt upp!!! :upanddown:
Miljoner gillar dem... De hade vunnit....
Men att dra in Israel som vinnare via politik är skrämmande.
Meeen samma som i OS... Mycket pengar står på spel.
Se hur det gick i Rio… Efter OS när pengarna sugits ut var det bara ruiner kvar av OS byn..
Blääää… :p:p
Vem menar du har hackat datorer och telefoner?Vem har politiskt styrt vinsten till Israel?
 
Ursäkta era förnäma Svenssons men Thaimusik är minst lika bra som svensk.
Den lilla skiten som gnolade på euro Benjamin bebisröst och fjantigt som fan.
Att de går hem i väst är inte hela världen. Sara får kanske någon miljon träff på Youtube men de flesta Thai som är duktiga kommer upp på 400 miljoner eller däromkring. Hallå gubbar?
 
Chopin och Lasse wow jag gör wågen :eek: :rolleyes:
555555 Håller med dig @Mr.Jo ! När man drar upp ett alternativ som Chopin och Lasse Stefans som bra musik i en och samma mening, tror jag inte man har så mycket att tillföra.. :confused: Antagligen bara för att provocera andra..
Som att jämföra Ludwig Van Beethoven med Kurt Olssons "Lördag hela veckan".... :D :thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp