Varför bosätta sig i Isan?

Måste ju var en storkäftad självgod Göteborgare för att ha så fel ...
Vad finns det på baksidan av Sverige , ingen skärgård har ni , ni pratar konstigt , och så har ni konstig humor eller ingen alls .. tillika vet ni inte ett skit om Sveriges huvudstad :)

Phonta du har missuppfattat allt. Båda har skärgård, skillnaden är att en göteborgare kan se den och stockholmaren ser den inte för alla träd och vad det gäller att prata konstigt, stockholmare blir ju aldrig klara de drar och drar och drar och släpar på varje ord och innan de är klara har en göteborgare sagt sitt och gått och humorn kräver ju en viss nivå av intelligens för att förstå.:D:D

Väldigt fint skrivet, härligt att världen trots allt inte är så hopplös som man ibland uppfattar den, utan att undrens tid inte är förbi.

Jag tror nog att alla här har accepterat just den biten om boendet vad en del däremot inte kan acceptera är och detta är egentligen själva kärnan i alltihop att Berralund är själva sinnebilden för hur en man inte skall vara i ett förhållande med en Thaikvinna och detta tror jag stör en del.

Man kan inte ha jämlika eller demokratiska värderingar när man är tillsammans med en thaikvinna, det finns liksom inte i deras värld men Berralund har bevisat motsatsen!
Jo det är sant ... men känns ju som Berralund har lyckats där också, eller haft tur.

Dock så tror jag kvinnor och familjer i allmännhet från Nong Bua Lamphu är såna :)

Sen måste jag säja att Berralund är riktigt ärlig och vågar skriva den nakna sanningen!

hahaha..., ja det blir fel hur man än gör och kanske bättre med en för mycket än en för lite. Det är ju verktyget vi har eftersom vi inte varken kan höra eller se varandra och är ju egentligen inget som stör.

Lite samma effekt när det gäller "gilla". Man kan aldrig egentligen veta vad avsikten är. Har upptäckt vid ett flertal tillfällen att en person gillar ett inlägg som har en ståndpunkt, sen gillar samma person även svaret på det inlägget fast ståndpunkten är rakt motsatt och då undrar man, vad händer här nu då?

Men det kan ju vara så att man gillar bägge två för dess ståndpunkter, för att man själv kanske inte just i den frågan vill ta ställning, ja ibland måste man stanna upp lite och tänka efter så man inte kastar sig ut i ingenmansland innan man låtit saker och ting smälta in, för allt har ju någon orsak som Buddha skulle uttrycka sig...:):)

Och så kan man gilla ett inlägg när man inser att man slapp skriva det själv. ;)

Jo det är sant ... men känns ju som Berralund har lyckats där också, eller haft tur.

Dock så tror jag kvinnor och familjer i allmännhet från Nong Bua Lamphu är såna :)

Sen måste jag säja att Berralund är riktigt ärlig och vågar skriva den nakna sanningen!

Ja det är hela grejen, han står för många goda värden och det behövs i en alltmer egotrippad värld.

Senast redigerad av en moderator:
Ja, med samtidigt blir man lack för att man inte själv kom på det:D:D

Jo, det är nog så lite beroende på hur man känner sig just då, men i ljuset av den globala insynen i alla fantastiska saker som folk åstadkommer världen över så får helt enkelt de allra flesta av oss inse att vi "bara" är vanliga människor.

Jag skriver "bara", för det är egentligen inte så bara. Vi behöver ju inte bekymra sig för att vi inte ska lyckas överleva så var och en kan fokusera på att så gott man kan hitta sin plats i det man tycker om att göra och i ett så trivsamt umgänge man efter förmåga kan lyckas skaffa sig.

Jag slänger på ett par smilies här för säkerhets skull, eftersom allt känns bra här. :) :)

Senast ändrad:
Jo, det är nog så lite beroende på hur man känner sig just då, men i ljuset av den globala insynen i alla fantastiska saker som folk åstadkommer världen över så får helt enkelt de allra flesta av oss inse att vi "bara" är vanliga människor.

Jag skriver "bara", för det är egentligen inte så bara. Vi behöver ju inte bekymra sig för att vi inte ska lyckas överleva så var och en kan fokusera på att så gott man kan hitta sin plats i det man tycker om att göra och i ett så trivsamt umgänge man efter förmåga kan lyckas skaffa sig.

Jag slänger på ett par smilies här för säkerhets skull, eftersom allt känns bra här. :) :)
Lite filosofisk stämning så här på söndagskvällen:thumbsup:

Jag måste ärligt och uppriktigt säga att jag nästan blir rörd av er omtanke. Själv har jag hela tiden hållit mig till sanningen, har alltid haft svårt för lögner och oärliga människor. Och min älskade hustru har samma värdegrund, det är därför vi fungerar så bra tillsammans.

Att ett förhållande skulle vara annat än demokratiskt finns inte i min värld, pratet om att det inte skulle kunna fungera i ett förhållande med en thailändsk kvinna köper jag helt enkelt inte. Vi hjälps åt, hon är praktiskt lagd och jag teoretiskt vilket är en bra kombination.

Sen har det naturligtvis varit nödvändigt att några gånger styra upp ekonomin, det är självklart en rejäl omställning att komma från mycket fattiga förhållanden till att plötsligt ha tillgång till pengar. Så visst har jag varit tvungen att sätta gränser där i början.

Nu flyter det dock på och vi ser framtiden an med tillförsikt.

Jag måste ärligt och uppriktigt säga att jag nästan blir rörd av er omtanke. Själv har jag hela tiden hållit mig till sanningen, har alltid haft svårt för lögner och oärliga människor. Och min älskade hustru har samma värdegrund, det är därför vi fungerar så bra tillsammans.

Att ett förhållande skulle vara annat än demokratiskt finns inte i min värld, pratet om att det inte skulle kunna fungera i ett förhållande med en thailändsk kvinna köper jag helt enkelt inte. Vi hjälps åt, hon är praktiskt lagd och jag teoretiskt vilket är en bra kombination.

Sen har det naturligtvis varit nödvändigt att några gånger styra upp ekonomin, det är självklart en rejäl omställning att komma från mycket fattiga förhållanden till att plötsligt ha tillgång till pengar. Så visst har jag varit tvungen att sätta gränser där i början.

Nu flyter det dock på och vi ser framtiden an med tillförsikt.

Jag försöker alltid välja mitt umgänge utifrån liknande värderingar, så som du har gjort när det gäller din fru, och jag tror den grundfilosofin har hjälpt mig allra mest när det gäller att finna sig till räta och trivas i Thailand.

Jag försöker alltid välja mitt umgänge utifrån liknande värderingar, så som du har gjort när det gäller din fru, och jag tror den grundfilosofin har hjälpt mig allra mest när det gäller att finna sig till räta och trivas i Thailand.
Tror inte att det va Berra som valde fru [emoji6]

Om ni minns så var det klicket i Helsingborg, jag har berättat tidigare. Och det var nog ömsesidigt, inget planerat det bara hände.

Risken att dö i trafiken är väldigt mycket högre än att drabbas av den sjukdomen. Inte för att förringa risken men allting är snart farligt.

Finns det fler hemska och skrämmande anledningar till att inte bo här uppe?
Ja risken att träffa på Legolas [emoji1]

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp