Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har också funderat över det IngeVidare. Jag tror att det är både kulturellt och personligt.
Enligt deras kultur visar man vördnad för en annan person genom att le. Att se arg ut är direkt osmakligt.
Och på det personliga planet, tror jag att de är mer förnöjsamma än vi nordbor. Jag tror också att de är mer intresserade av att knyta kontakter och jobba på sina sociala relationer. De vet att ett leende öppnar upp möjligheter, t ex mot dig som turist eller mot andra thai som de vill bli vänner med. Men jag tror också att de har mer att vara glada över än vi, så oftast är nog leendet helt naturligt.
Om du ser thailändare som ett folk som bara lurar dig på dina pengar så ska du nog sluta åka dit! Rötägg finns det i alla länder, men överlag tycker jag thailändare är riktigt sköna människor.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.