Varför man inte ska köpa boende i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Ett litet exempel på vad som kan hända hämtat från ett annat forum.

VARNING,VARNING!!!! Har bott i min lagenhet i Grand Beach 2 i Mae Phim under december 2014 ganska nara strandvagen vid siamviken. Lugnt stalle, oj, oj, thailandarna spelar thaimusik med bilar som ar som hogtalare; varsta basen tranger in genom vaggar och huvud hela eftermiddagarna och kvallar. Jag skulle knappast hyra har heller. Blir det ingen andring, funderar jag pa att aka hem tidigare, hade planerat att stanna till maj. Hade jag vetat battre hade det aldrig blivit nagot kop.( investering) Jag tror nog att nya Mosaic ocksa blir storda och inte minst de som funderar pa nya Grand Blue resort i mitten mellan Avatara a och b. Sprid garna det har sa langt det mojligt. Nu ar klockan halv atta pa kvallen, hog musik , bas fortfarande. Ingen vidare plats det har inte, omojligt att sitta pa balkongen och prata. Jag trodde solen pa ostsidan och myggen mellan 18 och 19 skulle vara problemet men, men...... Motorcykellopp vid 23 tiden, inga ljuddampare.Min personliga uppfattning ar de inte gillar oss nogot vidare, leende landet................

A

Anonym

Gäst
Ok! skulle det vara annorlunda mot någon annanstans i världen. En bit av ett ställe i Thailand och du slår på stora trumman. Vad vill du egentligen ha sagt eller du bara kände för att klippa och klistra in ett rätt intetsägande inlägg från en vilt främmande människa. Varför du ska köpa i Thailand: där jag bor inget liv lugnt och skönt trevliga grannar lika intetsägande som ditt inlägg men vad gör det nu fick jag sagt något sen att det bara var bla bla bla spelar ingen roll.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Inget fel på OP men Skåne är och förblir bäst. ;)

Jag utgår ifrån att bson menar rent generellt, självfallet måste man kontrollera grannskapet och omgivningarna innan ett eventuellt köp. Hos oss är tupparna och någon gläfsande byracka det mest störande, står man inte utmed det kan man lika gärna stanna kvar i Sverige.

A

Anonym

Gäst
"Berralund " sa:
Inget fel på OP men Skåne är och förblir bäst. ;)

Jag utgår ifrån att bson menar rent generellt, självfallet måste man kontrollera grannskapet och omgivningarna innan ett eventuellt köp. Hos oss är tupparna och någon gläfsande byracka det mest störande, står man inte utmed det kan man lika gärna stanna kvar i Sverige.

:nod:

A

Anonym

Gäst
Det var ett ex av en lista som kan göras lång men det just detta exemplet visade var att saker kan ändras väldigt snabbt och sånt som störande musik, skällande hundar och otrevliga grannar är inget man kan göra något åt i Thailand.
I Sverige kan man ringa polisen och få störande grannar vräkta mm men glöm det i Thailand, bara att gilla läget. Det är ju dessutom mycket svårt att sälja igen så därav min poäng att köp inte ditt boende här.

Har ett annat ex taget från min omedelbara omgivning.
Mina 2 närmaste grannar rakt över gatan är 2 norrmänn som kommer från samma småstad i Norge, dom har bott här i villagen i ca 3 år och har gått från att vara bästisar till att nu hata varandra, anl till osämjan är sanslöst barnslig men iaf, dom spyr åt varandra nu och pratar skit om varandra om vartannat till alla gemensamma norska vänner dom har här. Idag kom den ena hem med bilen full av häckplantor som var över 2m redan, dessa planterade han direkt invid muren mot grannen. När grannen kom hem 1 tim senare och fick se häcken blev han förbannad och det vart tjafs på gatan tills deras fruar drog in dom.
Båda vill flytta men ingen lyckas sälja trots att vi bor i en av dom absolut finaste villagesen här, dom begär för mycket helt enkelt.
Jag kan ju flabba åt dom men skulle inte vilja byta.

Ubon

Forumveteran
Nog tycker jag det är för djäkligt att inte kunna välja själv vilka grannar man får, där man ska bo, för mig var det bara att gilla läget, min tjej hade redan byggt kojan när vi träffades, långt från byn, 1000m, och inte hör jag vad munkarna säger i högtalarna inne i byn, för djäkligt, jag som verkligen vill lyssna, att man måste lyssna på alla dessa hundar som skäller,
dom närmsta hundarna förutom egna, bor ett par hundra meter bort, stör dom? tycker jag nog att dom gör, stör för lite, visst finns det tuppar som galer, det påminner mig om att det är dags att vakna, vad är problemet, fel granne?

Luay 003.jpg

andrejsdenruskige

Forumveteran
"bson " sa:
Ett litet exempel på vad som kan hända hämtat från ett annat forum.

VARNING,VARNING!!!! Har bott i min lagenhet i Grand Beach 2 i Mae Phim under december 2014 ganska nara strandvagen vid siamviken. Lugnt stalle, oj, oj, thailandarna spelar thaimusik med bilar som ar som hogtalare; varsta basen tranger in genom vaggar och huvud hela eftermiddagarna och kvallar. Jag skulle knappast hyra har heller. Blir det ingen andring, funderar jag pa att aka hem tidigare, hade planerat att stanna till maj. Hade jag vetat battre hade det aldrig blivit nagot kop.( investering) Jag tror nog att nya Mosaic ocksa blir storda och inte minst de som funderar pa nya Grand Blue resort i mitten mellan Avatara a och b. Sprid garna det har sa langt det mojligt. Nu ar klockan halv atta pa kvallen, hog musik , bas fortfarande. Ingen vidare plats det har inte, omojligt att sitta pa balkongen och prata. Jag trodde solen pa ostsidan och myggen mellan 18 och 19 skulle vara problemet men, men...... Motorcykellopp vid 23 tiden, inga ljuddampare.Min personliga uppfattning ar de inte gillar oss nogot vidare, leende landet................

Kanske man bor på fel plats?
Hade det varit någon skillnad om man hyrde det samma huset?
Had ljudet på något magiskt sätt blivit lägre?

Krister

Forumveteran
Haha. Jag har haft samma problem en gång! Våra närmsta grannar hade fest i två dygn. Morgonen den tredje dagen tyckte jag dom hade festat färdigt så jag öppnade min dörr och alla fönster och satte på min musik. Redan efter den andra låten, Guns n Roses sedan Nirvana. Den hårdaste låten på plattan, så stängde grannarna av thaimusiken och gick hem. Sedan festade dom aldrig mer där!

Sprid gärna detta så folk vet hur man löser detta "Thaiproblem"...

A

Anonym

Gäst
"krister " sa:
Haha. Jag har haft samma problem en gång! Våra närmsta grannar hade fest i två dygn. Morgonen den tredje dagen tyckte jag dom hade festat färdigt så jag öppnade min dörr och alla fönster och satte på min musik. Redan efter den andra låten, Guns n Roses sedan Nirvana. Den hårdaste låten på plattan, så stängde grannarna av thaimusiken och gick hem. Sedan festade dom aldrig mer där!

Eller för att vara på säkra sidan, sätt på ett dansbandsskiva ska ni se att ni slipper bli störda ;)

Krister

Forumveteran
"Janne " sa:
Eller för att vara på säkra sidan, sätt på ett dansbandsskiva ska ni se att ni slipper bli störda ;)

Haha. Prova Janne! Jag svär på att hela festen flyttas till dig!

Önskar faktiskt att jag fick såna grannar igen. Jag kommer välja ett par låtar av Prodigy. Om det e ungdomar med bashögtarale i bilarna, hyr ett ljudsystem från ett sånt isaanmusik-sällskap. Ungarna kommar aldrig komma tillbaka dit.

A

Anonym

Gäst
"krister " sa:

Önskar faktiskt att jag fick såna grannar igen. Jag kommer välja ett par låtar av Prodigy. Om det e ungdomar med bashögtarale i bilarna, hyr ett ljudsystem från ett sånt isaanmusik-sällskap. Ungarna kommar aldrig komma tillbaka dit.
Jo risken är väl att de gillar den musik man själv inte gillar ;)

andrejsdenruskige

Forumveteran
"krister " sa:

Jag har dragit ner en elgitarr till Thailand.
Ingen idé att skaffa stereo där när man bor i betongbunkrar. Det blir att klä väggar med heltäckningsmattor om man vill att det ska låta ok.

andrejsdenruskige

Forumveteran
"krister " sa:

Gammal hederlig thrashmetal funkar också.

B

BaBoo

Gäst
Har aldrig köpt hus i Thailand.

Men frugan äger en del mark på Phuket och där byggde vi ett hus 09-10. Billigt kostade max 300 svenska kronor.

Marken och huset är frugans och kan aldrig bli mitt. Men vi har 2 barn (hon har inga barn sedan tidigare) så hur som helst så blir det mina grabbar som får detta till slut.

Tilläggas bör väl att mark på Phuket kostar fantasibelopp så personligen hade jag aldrig kunnat köpa mark där om inte frugan redan haft mark.

A

Anonym

Gäst
"BaBoo " sa:
Har aldrig köpt hus i Thailand.

Men frugan äger en del mark på Phuket och där byggde vi ett hus 09-10. Billigt kostade max 300 svenska kronor.

Marken och huset är frugans och kan aldrig bli mitt. Men vi har 2 barn (hon har inga barn sedan tidigare) så hur som helst så blir det mina grabbar som får detta till slut.

Tilläggas bör väl att mark på Phuket kostar fantasibelopp så personligen hade jag aldrig kunnat köpa mark där om inte frugan redan haft mark.
300 spänn måste ju vara stampat jordgolv och några plåtar ;)

A

Anonym

Gäst
"Neman " sa:
Men ändock kummin i Skåne med.
Jag och thailändska ord är lika med noll.
Där jag håller till så funkar ju engelskan
hur bra som helst
Men givetvis vore det kul att kunna några fler ord/fraser på thai.
:)
Nj var der Isaanska eller Lao och inte thai men betydde gott.

B

BaBoo

Gäst
"Janne " sa:
300 spänn måste ju vara stampat jordgolv och några plåtar ;)

Nejdå :)

Ett litet hus med 2 rum o kök, en toa.

Ibland funderar jag på att bygga nytt och större men ibland känner jag att Thailand kanske inte är min framtid (förutom nån månads semester varje år).

H

Hans Svensson

Gäst
"BaBoo " sa:
Nejdå :)

Ett litet hus med 2 rum o kök, en toa.

Ibland funderar jag på att bygga nytt och större men ibland känner jag att Thailand kanske inte är min framtid (förutom nån månads semester varje år).
;D ;D :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Khun Leo Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar! Teknikrelaterat 61
Pepsi Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa? Allmänt thailandforum 43
J Köpa mc i Thailand Ordet är fritt 1
K Leasa/köpa företag = WP ? Uppehållstillstånd och visum mm 12
PanPan Köpa condo/hus i Vietnam. Asienforum 16
A Köpa äldre MC till grymt låga priser i Sverige Teknikrelaterat 2
Sth411 Köpa land Bygga hus i Thailand 16
Isan Lover Begränsningar för utlänningar att köpa bostäder i Bangkok ? Bangkok forum 53
T Köpa bostad för att hyra ut. Allmänt thailandforum 13
A När köpa höstens resa Thailändskt reseforum 26
Isan Lover Försäljare hotade skjuta Kinesiska turist som inte ville köpa hans väskor. Pattaya forum 4
T köpa lägenhet i Thailand Allmänt thailandforum 28
Torbjörn Var köpa Yamaha keyboard ? Rayong och Baan Pae forum 24
C Köpa lägenhet i Thailand Allmänt thailandforum 96
A Köpa/Hyra Allmänt thailandforum 2
A Köpa Scooter Allmänt thailandforum 15
T Köpa motorcyckel Allmänt thailandforum 42
A Köpa mark i investeringssyfte Allmänt thailandforum 66
Nam Falang Köpa dörr Bygga hus i Thailand 44
B Kan man köpa semlor i pattaya? Pattaya forum 23
Pepsi Kan man köpa Kortison och Voltaren i Thailand? Språkhörnan 6
Anders58 Smidigaste sättet att köpa bostad i Thailand?? Allmänt thailandforum 141
Gurra Köpa gummiträd i Chonburi Pattaya Allmänt thailandforum 7
A Köpa flygbiljett i Sverige och bara skicka bokningsnumret? Allmänt thailandforum 44
A Thaimedborgare nekad att köpa mark i Thailad Allmänt thailandforum 28
Långeman Köpa ny TV i Thailand Teknikrelaterat 181
E Köpa hus i Thailand. Allmänt thailandforum 36
K Köpa beg. Toyota Pickis Allmänt thailandforum 196
O Köpa hus i Thailand Allmänt thailandforum 42
Glimten Creme fraiche (Finns det att köpa i Thailand?) Matprat (Thailändska köket) 30
B Regeringen planerar att köpa fiskebåtar för att skydda marina ekosystem Thailändska Nyheter 0
B Växlings frågor (var är det bäst att köpa thailändska baht?) Allmänt thailandforum 128
jp Fastighetsmäklare "kedja" i Thailand eller hur köpa privat? Bygga hus i Thailand 6
ITRobban Köpa Condo/Lägenhet runt Ban Phe /Rayong Allmänt thailandforum 8
G Köpa jäst (för bakning) i Thailand Matprat (Thailändska köket) 23
A Var i Thailand kan man köpa en mankini? Allmänt thailandforum 17
Kycklingen Köpa farinsocker i Thailand Allmänt thailandforum 9
A Jag skulle aldrig köpa Vespa/Piaggio i Thailand pga medioker kvalitet samt en skittaskig väghållning Allmänt thailandforum 11
Glimten Finns det kabellist att köpa i Thailand ? Bygga hus i Thailand 4
Kycklingen Gula ärtor - Går det att köpa i Thailand? Matprat (Thailändska köket) 18
in-ka köpa liten båt Allmänt thailandforum 1
A Köpa billiga och renovera upp billiga hus, för att hyra ut / försäljning. Bygga hus i Thailand 53
in-ka köpa bil Allmänt thailandforum 32
driftern Flygpriser, när köpa? Thailändskt reseforum 4
Kycklingen Köpa bath? Phuket forum 4
G Köpa moped/mc Allmänt thailandforum 42
Hangnam Köpa bil i Thailand Allmänt thailandforum 26
A Köpa en Buddha liten staty Allmänt thailandforum 11
A Köpa hund och Papegoja i Thai land Allmänt thailandforum 57
A Köpa hund i Sverige och ta med till Thailand Allmänt thailandforum 22

Liknande trådar

Topp