varma midsommarhälsningar ifrån lamai beach

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
många varma härliga midsommarhälsningar till er alla ifrån oss här på semester i lamai beach thailand.

i går firade vi, min man, min dotter, min arbetskamrat och hennes man, midsommar tillsammans och vi hade verkligen en toppendag. Vi hade tagit med oss sill och färsk potatis ifrån Sverige och med hjälp av personalen på vår resort så dukades det upp till fest i restaurangen.
Vi tog våra vespor och körde in till Tesco Lotus i Chaweng och inhandlade resterande som behövdes - gräslök, creme fraiche ( i stället för gräddfil) och en massa härliga grönsaker. Jordgubbar lyckades vi inte köpa färska utan fick köpa dem torkade så därför köpte vi mango och ananas i stället och grädde.
Det blev en toppenmiddag med svenska flaggan mitt på bordet och en stor vacker bukett blommor och sen var det bara att "köra". Vi drack nubbar och sjöng och hade jättekul.
Personalen börjar bli vana vid våra svenska traditioner - förra året lade vi ner ett jättejobb på att göra den vackraste midsommarstång jag någonsin sett, ha ha. Gjord på blombuketter direkt ifrån floristen och 5 stycken lika vackra kransar. Då dukade vi upp utanför våra bungalower precis vid poolen och dansade runt med barnen som var med.
Visst finns här svensk restaurang som erbjuder allt detta och dit brukar vi ta oss någon gång under kvällen men vi tycker det ger mer känsla när vi fixar själva.
vi har träffat lite svenskar här nere som vi hoppas kommer bli medlemmar här hos oss på forumet. vi får väl se.

ha re gött därhemma

marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
0
Visningar
1 K
Makrillen031
M