Varning för billiga hudblekningsprodukter

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lara Croft

Medlem
Varning för billiga hudblekningsprodukter

FOOD and Drug Administration (FDA) varnade igår tonåringar och unga människor om undermåliga hudblekningsprodukter vilka blir alltmer populära på grund av låga priser samt att de är lättillgängliga från Internet och skönhetssalonger.

Källa: The Nation (via RSS) där du kan läsa nyheten i sin helhet.
 
Skitprat som vanligt.... De värdelösa produkterna finns ju varenda jäkla affär i Thailand, och har funnits hela tiden.

Niveas sortiment som är med vite förbjudet i västvärlden säljes här i Thailand precis överallt.
 
"cumulus " sa:
Skitprat som vanligt.... De värdelösa produkterna finns ju varenda jäkla affär i Thailand, och har funnits hela tiden.

Niveas sortiment som är med vite förbjudet i västvärlden säljes här i Thailand precis överallt.
Tagga ner nu!Tål du inte kustklimatet efter att ha varit instängd i Issan i fem långa år eller är det problem på äldreboendet på Orust? :afro:
 
"cumulus " sa:
Skitprat som vanligt.... De värdelösa produkterna finns ju varenda jäkla affär i Thailand, och har funnits hela tiden.

Niveas sortiment som är med vite förbjudet i västvärlden säljes här i Thailand precis överallt.

Jag tror inte detta gällde just nivea, utan mer lågprisvarianterna.
 
"cumulus " sa:
Skitprat som vanligt.... De värdelösa produkterna finns ju varenda jäkla affär i Thailand, och har funnits hela tiden.

Niveas sortiment som är med vite förbjudet i västvärlden säljes här i Thailand precis överallt.

"Kycklingen " sa:
Jag tror inte detta gällde just nivea, utan mer lågprisvarianterna.

Detta gäller bl.a.NIVEA PLUS de andra skräpmärkena... Har sett dom här nere i Rayong hela tiden i affärerna.
NIVEA är grymma på att placera ut sitt osäljbara skräp här i Thailand....
 
Här står det att det gällde lågprisprodukter från bl.a internet, och att burkarna med skräpet är utan innehållsetikett. Alltså i detta fallet inte nivea produkter.



Mat- och Läkemedelsadministrationen(FDA) i Thailand varnade under gårdagen tonåringar och unga människor om undermåliga, hudblekande kosmetikaprodukter som har ökat i popularitet på grund av dess låga priser på internet och i skönhetssalonger.
FDA´s generalsekreterare Praphon Angtrakool sade att ökande volymer av de undermåliga produkterna som sägs göra huden vitare bombarderar marknaden, och säljs endera per kilogram eller i små burkar utan etiketter som visar att de godkänts av FDA.
Tjänstemän i Phetchburi tog elva prover från suspekta vitkrämer och fann höga halter av det förbjudna ämnet clobetasol propionate i samtliga.
 
"Kycklingen " sa:
Här står det att det gällde lågprisprodukter från bl.a internet, och att burkarna med skräpet är utan innehållsetikett. Alltså i detta fallet inte nivea produkter.

javisst, men jag säger att ÄVEN NIVEA säljer ut sin skit här......
 
Ja ibland kanske man smörjer in sig med krämer som kanske inte är nyttiga, tänker på myggkrämen jag köper på 7/11 ingen aning om den är så hälsosam. 8 år sen när jag åkte till Thailand första gngn var jag på apoteket i Sverige innan köpte myggmedel, kvinnan på apoteket sa att det medlet är inte så effektivt och myggen i Thailand är mycket agressivare. Finns bättre myggmedel i Thailand men dom säljs inte i Sverige, finns nog en anledning till det.
 
"Jonas " sa:
Ja ibland kanske man smörjer in sig med krämer som kanske inte är nyttiga, tänker på myggkrämen jag köper på 7/11 ingen aning om den är så hälsosam. 8 år sen när jag åkte till Thailand första gngn var jag på apoteket i Sverige innan köpte myggmedel, kvinnan på apoteket sa att det medlet är inte så effektivt och myggen i Thailand är mycket agressivare. Finns bättre myggmedel i Thailand men dom säljs inte i Sverige, finns nog en anledning till det.

Ja på innehållsförteckningen på den jag köpte senast stod något som påminde om DDT, inte nyttigt alls. Men man måste sätta det i relation till risken att drabbas av denguefeber som tydligen ökar explosionsartat.

För din del som bor där nere är det kanske inte så bra, men för oss som bara är där nere en gång om året är det nog ingen större fara.
 
Och jag har verkligen problem med mygg här nere dom älskar mina ben så måste smörja in rikligt på kvällen, men är något med området här condon ligger också för här är mängder av mygg, kan gå sätta mig i en bar 100m bort inte samma problem. Värre än norr här runt condon. Går jag ut behöver jag inte smörja in mig men skall ja sitta på balkongen så är det ett måste även dagtid.
 
"Jonas " sa:
Och jag har verkligen problem med mygg här nere dom älskar mina ben så måste smörja in rikligt på kvällen, men är något med området här condon ligger också för här är mängder av mygg, kan gå sätta mig i en bar 100m bort inte samma problem. Värre än norr här runt condon. Går jag ut behöver jag inte smörja in mig men skall ja sitta på balkongen så är det ett måste även dagtid.

Och det är ju just på dagtid som tigermyggan (som sprider dengue) är aktiv.

Och lycka till med huset, låter härligt!
 
"Berralund " sa:
Ja på innehållsförteckningen på den jag köpte senast stod något som påminde om DDT, inte nyttigt alls. Men man måste sätta det i relation till risken att drabbas av denguefeber som tydligen ökar explosionsartat.

För din del som bor där nere är det kanske inte så bra, men för oss som bara är där nere en gång om året är det nog ingen större fara.
Rätt stor skillnad på DDT och DEET, om du mot förmodan får tag på DDT så använd det inte som myggmedel.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
N
Svar
0
Visningar
1 K
N
 
Tillbaka
Topp