SatanG
Forumveteran
Hej
Ja det är mycket man kunde göra i Thailand men så sker oftast inte, allt rullar på som vanligt oavsett vilka lagar och regler dom beslutar om i Bangkok, inte ens polisen bryr sig och förmodligen kör polisernas barn också mc.
Mvh isan lover
Nä det är som vanligt härnere, de som inte betalar skatt anser sig ha mer rätt till skattefinansierade saker än andra.
Idag körde jag som vanligt frugan till skytrain vid 8-tiden, dvs rusningstrafik. På vägen hem stannar en pick-up mitt i ena (av två) filen, på med varningsljusen och kliver sen ur bilen. Han ser hur trafiken naturligtvis genast stoppas upp, att folk blir irriterade, men lastar upp en säck med något på axel och korsar sen gatan. Ingen stress, alla andra kan vänta, hans egna välbefinnande får på intet sätt försämras pga andras vilja att komma i tid dit de ska. Man ser på honom att han blir sur över att andra börjar bli irriterade, att det beror på honom kommer han aldrig någonsin förstå.
Han kunde kört åt sidan men då hade han kanske fått gå några meter mer och det funkar ju inte. Där är kärnan bland alltför många trafikanters tankesätt här, lite efterblivet och en total brist på hänsyn för andra. Tur man är van och inte har någon tid att passa
Landet kunde ju gå snabbare framåt, oberoende av styre, om det inte vore så många som drog åt motsatt håll. Men jag antar att det bara är att sälla sig i ledet och klassa in allt sånt här till gruppen "Charmigt"
/ SatanG