Matt82
Forumveteran
Hej
Dom extra pengar folk tjänade gick till att bygga nya eller bygga om husen, köpa bil eller traktor, sätta barnen i en bättre skola, låta fler studera vidare till universitet, köpa mark o.s.v, tror knappast någon lade pengar på hög, man satsade på det som man inte hade haft råd med tidigare.
Mvh isan lover
Ja det var en dum kommentar från mig.
Sen är jag nästan religiöst övertygad om att förbättringar kan göras och allt kostar inte pengar, vissa saker kostar arbetskraft. Hela mitt yrkesliv har gått ut på att förbättra saker och visst har en del tjänster försvunnit efter vissa projekt men arbetsbelastningen för de som jobbar kvar minskar även den.
Jag tror att du hade hittat åtskilliga saker att förbättra i det dagliga arbetet när du går på gården om du ville. Som jag skrev innan har du erfarenhet, utbildning och även om du var facklig antar jag att du fått arbetat någon timme genom åren
Att lika många miljoner människor ska arbeta med risodling om 10 år som det är idag är nog uteslutet oavsett vad någon av oss tycker. Marknaden lär inte betala för det.