Varning for falska annonser från Lazada.co.th

B

Bossej

Gäst
I februari tappade jag min Canon Power Shot kamera.
Blev for dyrt att laga, så jag tittade runt efter en ny.
Fann en modell som verkade ok for mig Canon powershot G16.
Priset varierade mellan ca 15.000-17.000 baht när jag kollade runt i butiker.

Eftersom bahten blivit starkare även mot japanska valutan så väntade jag lite med inkopet.

I mitten av mars såg jag en annons från Lazada.co.th. De säljer denna kamera for 11.969 B
och de angav tidigare pris till 16900 baht.

Jag beställde en. De levererade den hem den 3 april. Kameran är ok for mig.

Men manualen for kameran på 356 sidor var på japanska.

Jag mailade Lazada samma dag om detta, och onskade en engelsk manual..

De har fortfarande idag den 23 april bara svarat att de skall undersoka saken.

Jag mailade till Canon , och de sände mig en länk till den engelska manualen omgående.

Skriver detta pga att jag i forra veckan såg Lazada annonser här på Thai Snack.

De erbjuder samma pris 11.969 baht, men

OBS! de påstår nu att de satt ner priset med 60% från 32.331 baht!

Senast redigerad av en moderator:
Jag funderar på vad införselskatten från China till Thailand kan vara, har köpt en hel del från Lazada, inga problem , men när man börjar komma upp i ett par tre tusen rhbath så kanske det blir en massa skatt samt tull på grejorna, Nån som har erfarenhet Tänkte handla en vindscreen till hojen , 2700 bath, blir det 20% på den så inget kul och inte så billigt

Jag funderar på vad införselskatten från China till Thailand kan vara, har köpt en hel del från Lazada, inga problem , men när man börjar komma upp i ett par tre tusen rhbath så kanske det blir en massa skatt samt tull på grejorna, Nån som har erfarenhet Tänkte handla en vindscreen till hojen , 2700 bath, blir det 20% på den så inget kul och inte så billigt
Har handlat mycket från Lazada men aldrig märkt av någon extra tull eller skatt, det dyraste jag köpt är en ugn som kostade cirka 14 000 Baht.

Beställer endast med betalning vid leverans, då blir det ingen extra avgivt.

Jag har handlat flera saker på Lazada fraktat från kina, inte betalat extra tull pålägg, antagit att det varit inbakat i priset.

Jag
Jag har handlat flera saker på Lazada fraktat från kina, inte betalat extra tull pålägg, antagit att det varit inbakat i priset.
har ju köpt tillbehör till hoijen via USA företag , betalat med kort, Visa.. Då har det kommit en räkning att betala med leveransen. Men ok jag tror som ni att allt är inkluderat

Jag beställde 2 grafikkort på Lazada, betalda i förväg med kort.
Fick 2 telefonfodral värda typ 50 baht.
Men var inget problem för Lazada håller ju betalningen ett tag så den blev spärrad, försäljaren avstängd från att sälja på Lazada och pengarna tillbaks.
Jag fick behålla tel fodralen..

Jag beställde 2 grafikkort på Lazada, betalda i förväg med kort.
Fick 2 telefonfodral värda typ 50 baht.
Men var inget problem för Lazada håller ju betalningen ett tag så den blev spärrad, försäljaren avstängd från att sälja på Lazada och pengarna tillbaks.
Jag fick behålla tel fodralen..
Fick ett telefonfodral i stället för en tvättmaskin. Lazada krediterade mitt kort. Fick också behålla fodralet som dock inte passade min mobil.

Liknande trådar

P
Svar
49
Visningar
10 K
Gazton
G
N
Svar
0
Visningar