Är detta ett storstadsfenomen?
På tal om väntetid och socialt behov så diskuterade jag det med mina forna arbetskamrater här uppe i norr om detta fenomen runt om i Sverige och visst är det så att ibland kan de ta veckor eller månader innan vi hör av varandra men vi är lika goda vänner för det och har varit så i 20år. Det är nog ett storstadsfenomen antar jag.????
Själv är bäste dräng finns ett uttryck som använts ofta här uppe i norr och det stämmer nog på alla i min närvaro i allafall.
Nu så har jag varit och jobbat i Norge en sväng på 40dagar i sträck utan tillgång till Internet cafe (Hammerfest,Världens nordligaste stad ) över jul och nyår och visst, dom två dagarna hade jag väl velat umgås med bekanta och Jeab istället men samtidigt är livet väldigt långt och spännande.
Fördelen med att vara osocial ett tag är att det finns mycket mer att läsa om när man väl går online, samtidigt som man inte skriver onödigt struntprat som fyller upp mailboxen eller hårddisken hos någon annan.
Och sen när man väl träffas i verkligheten så blir det mycket mera intressant för då har man olika händelser och tankar att diskutera.
Nackdelen är väl att ibland dyker det upp en tanke eller fundering som man gärna vill diskutera med någon annan och då kanske den glömts bort, men återigen. Om det var viktigt så kommer man ihåg den även senare.
Det är min högst personliga åsikt.
![ไหว้ - wai :wai: :wai:](/custom/smilies/wai.gif)