vart tog alla vägen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Phirawan

Gäst
Hej till er alla medlemmarna!

varför hör inget nytt av er? skriver något roligt som vi kan diskutera om det
snälla!!!!!!!

hör av er!!!!!!
/ :wai: mvh phirawan

Hej
Jag är vaken, vad ska vi ta upp, de är ishockey på tv :thumbsup:
intresserad, spännande swe i semifinal :nod:
:wai:

hej på er

känner mig lite skyldig. har varit väldigt lite inne på chaimai senaste månaden.har haft fullt upp med flytt och skilsmässa. så det kan gå...
men nu är jag tillbaka.
hoppas att ni har haft ett gott slut på förra året och fått en bra start på det nya. själv har jag jobbat hela jul och nyår eftersom jag jobbar på sjukhus men det har faktiskt varit trevligt.min nyårsafton firade jag först på min avdelning (dagen) och sen arbetade jag natten på en medicinavdelning ihop med ett glatt gäng tjejer. vi åt en god nyårstallrik med filé och potatissallad, exotiska frukter, sallad och käkade godis och vi drack glögg, vin och skålade in det nya året med champagne samtidigt som vi stod och tittade på stans fina fyrverkeri. naturligtvis var det alkoholfritt men känslan fanns där ändock och trevligt var det....

en stor nyårskram till alla chaimai-are :wai: :wai:

marianne

Jag har inte heller iof haft tid att vara inne lika mycket då jag lär mig att läsa mer och mer på thai, sen så har jag hållt på att uppdatera min ordlista (samma lexikon program som här, fast för windows) med både ord och meningar samt precis startat en språkssida (svenska, engelska och thai i första hand och isaan i andra hand) för mina polare i thailand som vill lära sig att skriva på både svenska och engelska, det tar en hel del tid att skriva orden/meningarna på thai för mig då jag inte är den allra snabbaste att skriva på thai.

Brukar dock kika in här dagligen, fast ibland så loggar jag inte in utan bara kollar om det hänt något.

vad duktig du är. jag känner att allt har stått tillbaka för min del men jag kommer igen...'

marianne

Det vet jag inte om jag direkt är, brukar bara läsa i runt 30-40 min om dagen, sen så finns det ju 1000 andra saker att göra varje dag, iof så går det en 2-3 timmar åt att sitta och chatta med dom nere i thailand varje dag, och mer lär det bli då det är flera av polarnas polare som vill lära sig svenska, så där funderar jag på att lägga in ljud på dom svenska orden/meningarna så dom kan lyssna när dom vill.Sen så ska man ju hinna med att jobba också

Hej på er!

Tack för att ni skriver något!

Så känner jag mig inte ensam!

Marianne hoppas du får ett bra nytt liv.

"Vara vid liv!"

kram/phirawan

Alltid är det någon som skriver något, men det lär väl bli fler och fler som kommer att göra det nu då jul och nårs firandena är över och alla börjar komma hem från ledigheten

Hej Glimten!

Hur länge lär du på thailäska ?

Jag har bott i sverige i 5år nu. Och försöker lära mig svenska på olika sätt

t.ex läsa tex på tv.lyssna på radio.Du får lära mig med språket.

MVH/phirawan

Jag har pluggat thai till och från i en 5 år, dock så brukar jag ledsna efter någon månad med pluggandet för att sen börja plugga igen några veckor innan jag rukar åka ner till thailand, men då jag nu har många vänner i thailand som vill lära sig svenska så lär det nog bli mer plugganden

Sen så brukar jag titta på thai tv hemma bara för att höra språket plus att jag lyssnar en hel del på thai karaoke

Inga problem, vi bor ju i samma storstad, så vi kan nog hjälpa varandra :)

Phirawan, inte skall du väl behöva känna dig ensamen.

Om det är tomt här på forumet så finns det andra ställen. Själv önskar jag att hamna i din situation då jag sällan får vara ensamen eller att tiden räcker till. Men det är väl så att en thai ( ditt namn antyder att du är thai ) väldigt ofta har ett stort socialt behov. Mobiltelefonerna är påslagna och som fastklistrade vid örat och munnen pratar jämt.

Är detta ett storstadsfenomen?

På tal om väntetid och socialt behov så diskuterade jag det med mina forna arbetskamrater här uppe i norr om detta fenomen runt om i Sverige och visst är det så att ibland kan de ta veckor eller månader innan vi hör av varandra men vi är lika goda vänner för det och har varit så i 20år. Det är nog ett storstadsfenomen antar jag.????
Själv är bäste dräng finns ett uttryck som använts ofta här uppe i norr och det stämmer nog på alla i min närvaro i allafall.

Nu så har jag varit och jobbat i Norge en sväng på 40dagar i sträck utan tillgång till Internet cafe (Hammerfest,Världens nordligaste stad ) över jul och nyår och visst, dom två dagarna hade jag väl velat umgås med bekanta och Jeab istället men samtidigt är livet väldigt långt och spännande.

Fördelen med att vara osocial ett tag är att det finns mycket mer att läsa om när man väl går online, samtidigt som man inte skriver onödigt struntprat som fyller upp mailboxen eller hårddisken hos någon annan.
Och sen när man väl träffas i verkligheten så blir det mycket mera intressant för då har man olika händelser och tankar att diskutera.

Nackdelen är väl att ibland dyker det upp en tanke eller fundering som man gärna vill diskutera med någon annan och då kanske den glömts bort, men återigen. Om det var viktigt så kommer man ihåg den även senare.
Det är min högst personliga åsikt. :wai:

"Rospiggen " sa:
Phirawan, inte skall du väl behöva känna dig ensamen.

Om det är tomt här på forumet så finns det andra ställen. Själv önskar jag att hamna i din situation då jag sällan får vara ensamen eller att tiden räcker till. Men det är väl så att en thai ( ditt namn antyder att du är thai ) väldigt ofta har ett stort socialt behov. Mobiltelefonerna är påslagna och som fastklistrade vid örat och munnen pratar jämt.
Hej! Jag har kollat olika forum också ,men jag hör hemma här forum.

Mitt namn betyder en fint tjej och omtänksam. jag är inte typ en mobiltelefontjejsnack.

Phirawan
hör av dig om du kämmer dig ensam, här eller
till till min msn, ingen ska känna sig ensamm

"Wanpen " sa:
Phirawan
hör av dig om du kämmer dig ensam, här eller
till till min msn, ingen ska känna sig ensamm

Hej! Tack

Iblan man känns dålig inne och behöver kontakta någon. att man kan gå förbi
där för skrev jag då. men nu är bättre! :wai:/phirawan

Det tar en hel del tid att skriva orden/meningarna på thai för mig då jag inte är den allra snabbaste att skriva på thai. För mina polare i thailand som vill lära sig att skriva på både svenska och engelska.

// Stycke borttaget av Admin:
"Forumreglerna " sa:
Reklam, annonsering och marknadsföring av kommersiella produkter/tjänster är inte tillåtet på forumen.
//

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
17
Visningar
2 K
glimten66
G

Tillbaka