Vart vi håller till i LOS

• Trådstartare Trådstartare glimten66
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

glimten66

Gäst
Hej hade varit trevligt me en medlems karta så man kan se lite grann vart dom andra medlemarna hör hemma när dom e i LOS........

själv håller ja till utanför Wapi Pathum som ligger i provinsen Mahasarakam

Förr om åren så var det bara Chiang mai som gällde, dom sista åren så har det även blivit Pattaya.
Och alltid några dagar i Bangkok pga familjeanknytning.

Phuket, pattaya, BKK ,chiang mai, de sista gångerna har det blivit ayuttaya och sa kaeo

När jag och hustrun åker gör vi det i första hand för avkopplingen.
Sol & värme, maten och vänliga människor gör Thailand till ett lätt val om man vill åka runt januari - mars.

Samui och öarna runt omkring är fina, men när vi far nu i slutet av januari blir det sannolikt (förutom BKK) några lugnare delar av Phuket, Lanta och eventuellt Koh Chang.

/zMac

Ban Phe, Rayong, Suan Son, Lae Me Phim, Ban Khon Ao, Lan Hin Khao och Bangkok.

Jag älskar Ban Peh med omgivningar och sen lite avstickare till Koh Samet förstås. Närhet till många andra städer och närhet till Bangkok. Ja, Ban Peh är i mitt hjärta alltid!

Mvh Peter

Bangkok samt övärlden i söder, Koh Jum, Koh Lanta, Koh Bulon (favoriten), Koh Lipe, Koh Tarutao och alla andra därnere... 8)
Var i år på Koh Chang, nej tack inte mer, samt Koh Kood. Koh Kood var fantastiskt!

"Gae " sa:
Bangkok samt övärlden i söder, Koh Jum, Koh Lanta, Koh Bulon (favoriten), Koh Lipe, Koh Tarutao och alla andra därnere... 8)
Var i år på Koh Chang, nej tack inte mer, samt Koh Kood. Koh Kood var fantastiskt!

Strandbilden du har som profilbild är det Koh Kood?

På sista resan så vart det ca 4 månader i Hua Hin och 4.5 månad i Pattaya. Dock så har jag en speciell kärlek till Koh Samui och då Lamai. Sen brukar det alltid bli en resa till Udon thani och hälsa på svärmor och svärfar.

Rena ockern skulle jag säga sist flög jag dock till Surat och sen buss och båt till Lamai.

"Psy " sa:
På sista resan så vart det ca 4 månader i Hua Hin och 4.5 månad i Pattaya. Dock så har jag en speciell kärlek till Koh Samui och då Lamai. Sen brukar det alltid bli en resa till Udon thani och hälsa på svärmor och svärfar.

Udon Thani - Dit flyger vi alltid när vi skall hem till byn. Frugan vill alltid till Robinson och ungarna vill alltid äta pizza (när det finns härlig Isaan-mat).

Hör och häpna - Robinson, Pizza Company, Swensens samt Tesco Lotus är det enda jag hinner se av Udon. Sen bär det av hem till byn fort som fan!

Låter faktiskt ganska bekant fast på min första resa till udon råkade jag bo på hotellet som ligger ijämte Robinson.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp