Västerlänningarna saknas i Pattaya.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En artikel där man uppges sakna dom artiga och spenderande västerlänningarna i Pattaya, dessa hsr nu till största delen ersatts av Kineser, Indier och Araber som inte alls spenderar lika mycket, dom uppges dessutom vara oartiga och inte kunna uppföra sig.

“Nothing but rude Indians, Chinese and Arabs” – Pattaya locals go feral online
Published May 23, 2019

By The Thaiger
6pm.jpg.89a7054961b75ceb0b7225f65a570fbb.jpg

Where are all the nice ones – like Americans – who spend cash and behave well!?”

PHOTO: Sophon Cable

Sophon Cable TV on Facebook has quoted the head of the Eastern Seaboard Hotel Association, Sanpetch Supphabowonsathian, saying advance bookings for this high season in Pattaya showed a 5-10% increase on last year.

But as the local hotel association were upbeat over an increase in hotel bookings, the news was followed by an avalanche of racist invective that the tourists were not the tourists they wanted.

Comments on the Facebook post were bemoaning that all the tourists in the resort were either Indians, Chinese or Arabs.

“They don’t spend much, cause trouble and have no manners.”

“Where are all the nice ones – like Americans – who spend cash and behave well!?”

The post from the hotel association noted that, though prices remained static due to oversupply, it was positive news for the industry. But this was met with scorn by local Thais comments.

“Yeh right…but it’s only the Chinese”.

“Where are the Americans?”

“Don’t ask me about the Indians. I would prefer Russians any day but there aren’t any”.

“It is just Chinese groups. What’s the use? They won’t even buy a drink from you.”

“It’s just Chinese, Indians and Arabs. They have no manners and treat Pattaya like it’s their own country”.

SOURCE: Sophon Cable

Mvh isan lover

Så är det. Men tyvärr drabbas även den "lille" affärsmannen av snåla kineser, dessa människor är det väldigt synd om. Hela deras existens är ofta helt beroende av den verksamheten.
Tror det mest är barägare och västerländska restauranger som drabbas.
Går man på alla turistattraktioner så är det mer folk nu, då Kineser och dom köper krimskrams och andra meningslösa produkter som oftast ratas av västerlänningarna.
Man ser ju i kommentarsfälten vilka som klagar, var är alla trevliga Amerikaner, bara massa Kineser, dom köper inga drinkar ;)
Går nog dåligt för många barer i Pattaya nu klientelet nere på stan har väl förändrats en hel del sista åren.
Inte bara massa gamla gubbar som dras till barer längre.

Så är det. Men tyvärr drabbas även den "lille" affärsmannen av snåla kineser, dessa människor är det väldigt synd om. Hela deras existens är ofta helt beroende av den verksamheten.

Då får man väl fråga sig vad detta beror på, varför uteblir vissa turister? som jag ser det så är det i första hand juntans agerande när det gäller valet, sen kommer det till alla negativa skriverier om Thailand, det går väl inte en dag utan att det skrivs om brottslighet, scammers, nedskräpning, orättvisor, mutor, oegentligheter, prishöjningar, lagar och regler hårdnar, bötesbelopp som chockhöjs, farangpriser, listan kan naturligtvis göras betydligt längre...

Ni skriver precis som om det vore en naturlag att Pattaya ska vara fyllt av en massa västerländska sexturister.

Vad är det som inte stämmer västerlänningar har lämnat Thailand. Andra kommer och de ställer krav vilket resulterar i att thailand får skit med rätta. Västerlänningar har aldrig sagt ifrån utan accepterat att de blir behandlade som avskum. Äntligen någon som frågarsätter thailändare.

Har aldrig nämnt västerländska bargubbar. Tänkte på den lilla tanten som säljer khao pad eller liknande från sin vagn etc etc.
Dom klarar sig nog, Kineserna äter dom med, viss del av turismen blomstrar som aldrig förr, annan del som barer etc får lida när Västerländska turister minskar.
Lilla gumman med matvagnen går det nog ingen nöd på, nog inte hon som gnäller på FB ;)

Dom klarar sig nog, Kineserna äter dom med, viss del av turismen blomstrar som aldrig förr, annan del som barer etc får lida när Västerländska turister minskar.
Lilla gumman med matvagnen går det nog ingen nöd på, nog inte hon som gnäller på FB ;)
Kanske så att Kineserna köper sin resa "Allt ingår"..? Sett massvis av busslaster varje dag som kommer till hotellet i Phuket med kineser. När de äter frukost eller lunch så har de med sig väskor och plockar ner massvis med mat och tar med sig. De hamstrar precis som om det var sista dagen i livet.. Man ser inte några kineser på lokala restauranger. Bara västerlänningar. Men när de kommit så beställer de mat.. 15 personer.. Och sedan klagar de på maten och vägrar betala.. När de ätit färdigt.. Har vänner som har restaurang på Beachen.. Han kräver förskottsbetalning av kineser efter att blivit blåst av dem flera gånger. En garanti som avräknas på notan..
Antagligen ingår säkert en del sevärdheter i priset med mat betald, när de bokar en Thailandsresa.

Drog en liten repa på stan idag och visst är det lite folk i barerna, inte tomt men helt klart lågsäsong. Men med attityden som många Thai har så har dom ju bäddat för detta själva, folk tröttnar på ständiga blåsningar.
Thai undrar vart dom snälla spenderande falangerna tagit vägen, vi undrar var det leende vänliga folket som inte luras tog vägen...

Ja dom har ju byggt ut stranden här så nu är den stor, men fin kan jag inte hålla med om, en stor tråkig sandhög med vad som känns som tusentals speedboats ankrade utanför, totalt charmlöst.
Men vi kom ju inte hit för stranden så bara en reflektion, hoppas fyrverkeriet blir bra.

Drog en liten repa på stan idag och visst är det lite folk i barerna, inte tomt men helt klart lågsäsong. Men med attityden som många Thai har så har dom ju bäddat för detta själva, folk tröttnar på ständiga blåsningar.
Thai undrar vart dom snälla spenderande falangerna tagit vägen, vi undrar var det leende vänliga folket som inte luras tog vägen...
Kanske de spenderande falangerna har insett att det är för dyrt nu att åka till Thailandmed dålig växelkurs? Väljer kanske andra länder?
En Thai måste väl med ha pengar till familjen.. Precis som alla andra.. Om någon känner sig lurad så är det kanske pga man inte förstår kulturen och att de också vill leva. Alla sitter inte i baren.. :) Vem luras? ;) Farangen eller Thai..?

Att barerna inte har lika många kunder idag som förr tror jag delvis att det beror på att det har blivit en helt annan typ av turister idag mot förr.
Min första resa dit var -92, på den tiden var jag unik som turist mot idag, de flesta turister var singel killar/gubbar på den tiden, många utav dom turisterna träffade sin tjej eller fru på den tiden, många utav dom killarna reser ju till Thailand än idag precis som jag fortfarande gör, men skillnaden är att dom killarna åker dit med sin fru och hälsar på familjen, åker på semester med familjen, istället för att sitta vid baren som dom gjorde förr.
Nu är det ju väldigt många gifta medelålders par som passar på att åka när barnen har blivit vuxna, många yngre i 20: års åldern åker idag utav bägge könen, dom åker till partyöarna och umgås med varandra.

Att barerna inte har lika många kunder idag som förr tror jag delvis att det beror på att det har blivit en helt annan typ av turister idag mot förr.
Min första resa dit var -92, på den tiden var jag unik som turist mot idag, de flesta turister var singel killar/gubbar på den tiden, många utav dom turisterna träffade sin tjej eller fru på den tiden, många utav dom killarna reser ju till Thailand än idag precis som jag fortfarande gör, men skillnaden är att dom killarna åker dit med sin fru och hälsar på familjen, åker på semester med familjen, istället för att sitta vid baren som dom gjorde förr.
Nu är det ju väldigt många gifta medelålders par som passar på att åka när barnen har blivit vuxna, många yngre i 20: års åldern åker idag utav bägge könen, dom åker till partyöarna och umgås med varandra.
Vore ju trevligt om du hade rätt Kyckling , men nu tror jag inte riktigt på detta ,, Då skulle helt plötsligt alla faranger ha gift sig eller ha fast sällskap ioc med detta år ,, Nä Det är helt enkelt så att det har faktiskt blivit för dyrt ,, inte längre billigt , många som nu valt Vietnam tillex ,, Hade inte jag Thaifru så skulle jag dra till Vietnam eller annat tjing tjong land , dock el Phil med sina fula feta damer ,, dålig mat mm,, Nää. jag skulle nog ge Vietnam en ärlig chans , bra mat sags det , halva levnadskostnaden mot Thailand idag

Vore ju trevligt om du hade rätt Kyckling , men nu tror jag inte riktigt på detta ,, Då skulle helt plötsligt alla faranger ha gift sig eller ha fast sällskap ioc med detta år ,, Nä Det är helt enkelt så att det har faktiskt blivit för dyrt ,, inte längre billigt , många som nu valt Vietnam tillex ,, Hade inte jag Thaifru så skulle jag dra till Vietnam eller annat tjing tjong land , dock el Phil med sina fula feta damer ,, dålig mat mm,, Nää. jag skulle nog ge Vietnam en ärlig chans , bra mat sags det , halva levnadskostnaden mot Thailand idag
Phil med fula, feta damer? Icke, stor missuppfattning!

Phil med fula, feta damer? Icke, stor missuppfattning!
Tyckte med Phil hade fula damer, mycket fult genomsnitt iallafall, på 1 dygn så borde man se någon snygg iallafall.
Dom ser lite vanskapta ut på nåt sett, som om dom lider av inavel?
Kanske dom är fulare i Manila, men jag tänkte på det flera gånger, så fula dom är i genomsnitt.

Ja dom har ju byggt ut stranden här så nu är den stor, men fin kan jag inte hålla med om, en stor tråkig sandhög med vad som känns som tusentals speedboats ankrade utanför, totalt charmlöst.
Men vi kom ju inte hit för stranden så bara en reflektion, hoppas fyrverkeriet blir bra.
Vad brukar stränder vara, jo en stor tråkig sandhög ;) eller vill du ha my little ponys springandes där med ;) ?

Vad brukar stränder vara, jo en stor tråkig sandhög ;) eller vill du ha my little ponys springandes där med ;) ?
Det så alldeles för konstlat ut, citystranden i Hua Hin är klart finare.
Men som sagt hur många åker till Pattis för stranden...

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp